Billiga Xenon-kits

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
6000K bländar ganska mycket. De har dessutom cirka 400 lm mindre än en 4300K
om du har 6000K och jag möter dig, så lovar jag att inte blända av.

4300K has an approximately 3100lm output, which is more than 3x the light output of the traditional halogen light and is the color temperature with the most output. The light appears fairly white, and has light yellowish hue when reflected off the road identical to the OEM HID equipped vehicles. It is ideal for customers who do a lot of back road or canyon driving and need the optimal visibility.

6000K has an approximately 2900lm output, which is 3x the light output of the traditional halogen light and slightly less light output compared to the 4700K. Although it has a bit lesser light output, it emits pure whiter light with a slight tint of blue.

8000K has an approximately 2500lm output, which is about 3x the light output of the traditional halogen light and slightly less light output compared to the 6000K. While it has a bit lesser light output, it emits bluer light than the 6000K. This is one of the most popular of all color temperatures by customer demand.

alltså borde 4300k blända ännu mer...

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Z750
Jag monterade 6000k på min Seat och det blev stor skillnad mot orginal! Nu är det 4 andra i familjen som har köpt det till sina bilar och motorcyklar(8000k)

Det här var både H7 och H4 från vvme(3-4 dagar ifrån Peking)

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
I stockholm har jag svårt att tänka mig att länsman har tid med såna
petitess brott --- men det är klart kaxar man så lär man väl få
jag tror att dom flesta poliser ser fördelarna
och sköter man det snyggt så .- live and let live .. typ

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Någon som blivit stoppad med xenonljus monterat? Är det skottpengar på det? :tungan

Misstänker att det räknas som att köra utan belysning och då är böterna
på 1200 spänn + ombesiktning men som staten99 sa så är det inte säkert att dom orkar bry sig... Jag hoppas iaf på det, det är så fruktansvärt mycket bättre ljus...

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Orkar inte läsa igenom 19 sidor och sökningen gav inget så jag frågar här.

Någon som besiktat med dessa xenon lampor i ? Fick ni någon kommentar?

Enligt bilprovningen får man inte ha dessa då du inte har automatisk nivåreglering på hojen. Men som allid så beror det på vem det är som besiktar din hoj och hur hans dag har varit.

Så, det är väl 50% chans. Men enligt dom som har monterat kitet så tar det inte så lång tid att byta till original för besiktning.
Det är dina pengar.

Själv har man ett kit på väg hem nu, återkommer med info och passform och sånt skit.

:)

Mexus

Trav4Ever
Gick med
28 Jan 2008
Hoj
GSXR 1000 K4
Vart är bilderna på förvandlingen av hojarna då? Denna tråd saknar bilder eller har jag missat de sidorna :confused: :(

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Vart är bilderna på förvandlingen av hojarna då? Denna tråd saknar bilder eller har jag missat de sidorna :confused: :(

Jag skulle ha monterat mitt kit idag men hann tyvärr inte. Jag ska montera det i helgen om allt går som det ska och givetvis kommer bilder då.

En sån här tråd utan före och efter bilder är ju som Extreme Home Makeover utan bild.

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Har nu också beställt.
hoppas allt går smidigt till med leveransen och montering :)

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Kan bara rapportera att mitt kit överlevt vintern och funkade fint nu på första turen. Polaren körde bil o låg en bra bit framför o sa att man syns ruggigt bra. Livsförsäkring? :tummenupp

PierreC

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
BMW R1100S -04
Funderade själv på gruppköp, men grejjerna är ju så billiga så att det knappt är lönt mödan. Det är ett gissel att hålla ihop ett gruppköp. Jag beställer själv. Här och nu :)

Dessutom fastnar det tydligen då i tullen. En polare råkade ut för det.
Så det blev lite tillkommande avgifter. Så det blev billigare att beställa ett set per gång.....

/Pierre

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Z750
Så det blev lite tillkommande avgifter. Så det blev billigare att beställa ett set per gång.....

/Pierre

Jag råkade för tullen jag med :( Dom hade satt ned värdet till $20 för 2x så det blev inte så mycket påslag.

Jag monterade på min Seat och jag tyckte att det blev en skillnad i dagsljus :tummenupp. Nu lyser det upp så mycket så att stevie wonder hade undrat vafan de är som bländar:3freak

Bifogat

• DSC00081.JPG
    DSC00081.JPG
    33.5 KB · Visningar: 75
  • DSC00082.JPG
    DSC00082.JPG
    32.9 KB · Visningar: 73
Last edited:

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Jag råkade för tullen jag med :( Dom hade satt ned värdet till $20 för 2x så det blev inte så mycket påslag.

Jag monterade på min Seat och jag tyckte att det blev en skillnad i dagsljus :tummenupp. Nu lyser det upp så mycket så att stevie wonder hade undrat vafan de är som bländar:3freak

Ser ju bra ut. Var det lätt att montera?

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Z750
Ser ju bra ut. Var det lätt att montera?

Väldigt lätt att koppla in, jag gjorde en snygg dragning och det tog allt som allt 30min. Om man köper singel beam så är det absolut inte så mycket kablar som ett dualbeam kitt.

Men överlag så är jag väldigt nöjd över 6000k/H4 BI-xenon ala Kina kvalite:tummenupp

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj

/Pierre

Jag beställde två paket samtidigt och åkte på 263:- i tull och moms.
Hade dom bara skrivit "gåva" på så hade det blivit gratis. Menmen..

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras