Billiga Xenon-kits

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Får ni några grejjer levererade, eller hur är det med det där?

Betalningen, hur funkar det? Var någon som frågade detta tidigare utan resultat.

Man blir ju lite sugen på detta!
 

frako

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Ort
Jakobstad - finland
Hoj
Yamaha R1 -04
fick hem mitt Xenon kit idag. tog bara 26 dagar :(
Synd bara att jag redan handlat på annat håll då jag trodde att jag blivit lurad.
Så nu har man ett extra xenon H7 kit 8000k.
 

Airborne

Careful with that axe Eugene
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
929 '00
jodå, fick kitten efter 4 arbetsdagar, testat lite men inte hunnit installera permanent. Behöver extra kablar om ballasterna ska ligga torrt under sätet.
 

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Beställde till min knarr igår och idag fick jag tracking nr från Dhl ...verkar lovande 440 spänn tot ink frakt kanonbilligt
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Beställde till min knarr igår och idag fick jag tracking nr från Dhl ...verkar lovande 440 spänn tot ink frakt kanonbilligt

Yepp. Det är verkligen snorbilligt. Funderade på att köpa hem ett gäng och kränga på Blocket.....

Nån som är intresserad av att köpa samma kit för typ 700.- :hihi
 

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
tjaoo tänkte höra om hur paketer levereras för jag såg att paketet har ankommit till arlanda och det stod levererad som slut på försändelsen, tar posten över här eller hur funkar det skall jag kontakta dhl? börjar bli spänd på slutresultatet...snacka om fort levererat beställde på onsdag kväll och paketet är i sverige nu...:tummenupp
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
tjaoo tänkte höra om hur paketer levereras för jag såg att paketet har ankommit till arlanda och det stod levererad som slut på försändelsen, tar posten över här eller hur funkar det skall jag kontakta dhl? börjar bli spänd på slutresultatet...snacka om fort levererat beställde på onsdag kväll och paketet är i sverige nu...:tummenupp

DHL kommer att köra ut paketet till dig och lämna det där om nån är hemma. Annars lämnar de en lapp i brevlådan som säger att du får hämta det på närmaste DHL-central.
 

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
Är det någon som vet om dom funkar till lastbil? Det står ju "Operational input voltage: 8-32 VDC" betyder det att det är ok att använda sig av 24V?

Tänkte ha dem i dimljusen och helljusen på lastbilen så att de matchar det orginalmonterade xenonhalvljuset. Är det förresten någon som vet vilken ljustemperatur som sitter orginal på en Volvo FH16 -08, 4300K?
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Nästan alla bilar (eller alla som jag vet iaf) har 4300K original! Men det spelar ju ingen roll egentligen... Skulle inte rekommendera xenon till helljus då dessa lite billigare satser oftast inte klarar av att slås på och stängas av för mycket på för kort tid, dessutom tar det ju några sekunder innan lampan uppnår full ljusstyrka.
Angående voltfrågan är jag lite osäker.... Kanske kan återkomma med svar....
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Är det någon som vet om dom funkar till lastbil? Det står ju "Operational input voltage: 8-32 VDC" betyder det att det är ok att använda sig av 24V?

Tänkte ha dem i dimljusen och helljusen på lastbilen så att de matchar det orginalmonterade xenonhalvljuset. Är det förresten någon som vet vilken ljustemperatur som sitter orginal på en Volvo FH16 -08, 4300K?

Vettefan. Jag har för mig at tman köper antingen för 12V system eller för 24V system.

Mitt tips är att du drar iväg ett mail till dom och frågar. De brukar svara rätt snabbt.

Å andra sidan kan du ju köpa en sats och testa. 450.- är ju nästan gratis. Funkar det inte så sälj på blocket och tjäna en hundring......

Edit: Det står ju faktiskt på deras sida (som du säger) att det skall funka med 8-32V, så tja... Varför inte.
 
Last edited:

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Kawa er6 -06
Om någon kan hjälpa mig med vilken sockel jag ska använda till min er6a så beställer jag på direkten ikväll!
Tack på förhand!
Simp!
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Har precis installerat ett kitt i tjejens SAAB 9000 -95, H1 8000K, blev hur bra som helst! Sen har jag ett kitt till hojen som troligtvis åker på på söndag! 8000K eller 10000K då jag köpte extra lampor..... Kommer nog beställa fler kitt snart igen... Bror min vart sugen samt att min vinterbil kan behöva ett.....:tummenupp

Kom på en sak, fick ni betala taxeringsavgift plus tullavgift när ni fick era kitt? Jag fick betala 221:- (plus vad allt kostade som vanligt) för ett H1 kitt, ett H7 kitt samt extra lampor till båda kitten. Är det rätt, tyckte det stod på deras hemsida att man inte skulle behöva göra det?! Har mailat och frågat nu iaf.:va
 
Last edited:

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Nu har jag bestämt mig för att skaffa mig xenon.
Jag har H4 sockel med hel/halv ljus i samma lampa.
Vad skall jag ha singel eller dual beam jag skall ha?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top