sandstream
Guest
Kan bara hålla med!Gustav O skrev:2627355Om inte annat vore det kul med lite variation i maskinparken. Hoppas någon tar och kör Ducce nästa år.
De ska ju vara grymma när det svänger enligt spagettimaffian
Kan bara hålla med!Gustav O skrev:2627355Om inte annat vore det kul med lite variation i maskinparken. Hoppas någon tar och kör Ducce nästa år.
http://www.sporthoj.com/article.php?aid=370Don Quixote skrev:2627380Får man köra en 1100cc i nån klass i sverige nästa år?
Don Quixote skrev:2627380Får man köra en 1100cc i nån klass i sverige nästa år?
Samma här, en perfekt hoj att åka till Vaxholm medFreddola skrev:2627453Hade jag haft pengar så hade jag beställt.
Efter att ha klättrat klämt och känt på R1:an tror jag nog att jag skulle nöjja mig med R1:an till Vaxholmsandstream skrev:2627730Samma här, en perfekt hoj att åka till Vaxholm med
amullo skrev:26271581098 = 174.900:-
1098S = 214.900:- (inkl Öhlins överallt, smidda alu-fälgar, datalogg och lite kolfiber)
1098S tricolore = Ej prissatt. förmodligen 239.900:- (Som ovan med med öppet system och speciallack)
Helsystem inkl ECU och öppet luftfilter till valfri 1098 = 23.000:-
Effektökning uppgiven till 8%. Viktminskning okänd. Ex-up och katalysatorerna försvinner iallafall.. gissa på minst 3 kg.
Jösse skrev:2630239Kan man få ur 185hp med avgas-ECU-filter.
Det är fan inte illa !
+ Att man får väck extra dövikt det är alltid gött.
Vad är termigsystemet gjort i ???
Hade alla köpt med hjärnan skulle det förmodligen inte finnas några hojar allsamullo skrev:2627150...Köper man en ny R1 eller GSX-R 1000 så får man ju en del tillbehör för mellanskillnaden. OM det var så att man bara köpte med hjärnan.. Som bekant så har min hjärna tagit livet av sig vad gäller hojval. Jag är totalt hjärntvättad..
DR-Zätare skrev:2634126En R1 SP då? Den har ju redan en del av det godis som du annars måste köpa till plus att den väl från början har betydligt bättre tillverkningstoleranser än en vanlig R1:a?
Små japshojar? Okej att de har mindre motor, 1000 cc mot 1098, men de har ändå mer hästar och väger ungefär lika mycket.Ducati for life skrev:2634174Fan vad 1098an rockar!!! Stackars små japshojjar... ;D
Jag tror han menar stackars små japaner, de kostar inte så mycketsandstream skrev:2634190Små japshojar? Okej att de har mindre motor, 1000 cc mot 1098, men de har ändå mer hästar och väger ungefär lika mycket.
Så vad menar du egentligen?
Att man tolererar mindre avvikelser från fastställda mått i tillverkningen på en SP än en vanlig R1. Dvs, om t.ex. en kolv ska ha diametern 50mm så kanske man på en vanlig R1 tolererar en avvikelse på +-0.1mm medans man på en SP endast tolererar en avvikelse på +-0.01mm.BYAKIN skrev:2634178Vad menar du?
BYAKIN skrev:2634178Vad menar du?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |