Billigare på nätet?

• Thread starter Raderad medlem 61114
  • Start date

Raderad medlem 61114

Guest
Har sökt lite men inte funnit nåt.

Jag har kikat lite på reorna nu i dagarna men inte funnit det jag är ute efter till rea-pris, så tänkte att jag kikar lite på nätet, men kommer max undan 15% billigare, då handlar jag hellre hemma.

Är det jag som bara har fått för mig att det skulle vara så jäkla mkt billigare på nätet? Har jag letat för dåligt eller är det väldigt individuellt beroende på vad man söker? Nu har jag sökt på de artiklarna jag vart intresserad av.

Har ni några smultronställen att beställa ifrån?

Raderad medlem 61114

Guest
http://www.fc-moto.de tar 279€ för sövlarna och 380€ för brallorna. Vet inte vad svenska handlare tar i snitt. På kläder brukar där dock vara mycket rea på hösten så det går nog att få bra priser om man kan tänka sig att ha kravspecen "bra rejsstövlar strl 43" istället för specifikt märke och färg.

EX Alpinestar SMX5 är en bra rejsstövel för 159€

Jo de hade jag hittat, det är ca 200kr billigare för stövlarna å lika mkt dyrare för byxorna :gnissla, har hittat billigare än så men bara ca 15% då, och de pengarna lägger jag hellre på en lokal handlare.. Visst kan jag tänka mig att söka så som du föreslår kan jag ju hitta billigare här hemma också, men nu har jag kikat runt på reorna på Bike å Johans och det har inte varit något intressant alls på reahyllorna :/

Nä fan jag har änna fastnat för dessa stövlar å byxor nu så får väl bli att lägga några slantar extra å få det man vill ha :fyllisar

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jo de hade jag hittat, det är ca 15% billigare, och de pengarna lägger jag hellre på en lokal handlare.. Visst kan jag tänka mig att söka så som du föreslår kan jag ju hitta billigare här hemma också, men nu har jag kikat runt på reorna på Bike å Johans och det har inte varit något intressant alls på reahyllorna :/

Nä fan jag har änna fastnat för dessa stövlar å byxor nu så får väl bli att lägga några slantar extra å få det man vill ha :fyllisar

Det är jättebra att du stödjer svenska handlare det behövs. Pengar skall förbrukas annars gör de ingen nytta:banana

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Det är väldigt olika beroende på vad man skall ha, vissa grejer är det i ingen skillnad på alls, andra mindre än halva priset. Man får helt enkelt kolla runt, och sen även väga in just hur mycket man tycker det är värt att sponsra svenska handlare. Är det 15-20% så köper jag hellre här precis som du, men när några orginallager kostar 1500 hos handlaren (vilket i sig beror på att Suzuki tar överpriser) och man kan köpa likadana eller bättre lager för 25% av de priset, då blir det nätet eller an leverantör.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Priserna har gått upp en hel del på nätet också, inte lika lätt att fynda nu som det var tidigare.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC