"Billigare vid snabb affär"

Björk

Socio #3561
Gick med
23 Apr 2004
Ort
lite utanför uppsala
Hoj
Ducati
klart man prutar om det är möjligt, men jag har alltid funderat på vad "tjejkörd" innebär. Betyder det att det är billigare eller dyrare än vanligt?

Tidsbrist är ett annat argument man kan läsa. Vad innebär det? Jag har inte förstått. Ska man från A till B och det går bra att ta hojjen, var är problemet?
 
Last edited:

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Sen finns det "måste bort" också!!!Om den måste bort får dom acceptera skambud.
 

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 06 & R6 00
Jag tycker att det är mycket vanligt att folk övervärderar sina ögonstenar.
För någon månad sedan såg jag en annons på en GSX-R 1000 04 för 114 000kr. Hojen hade gått 900 mil och allt var original förutom att ett slip on var monterat. Samtidigt så säljer MC handlarna ut sina nya 04or för 99 000kr.

I ett sådant fall får säljaren finna sig i att folk ringer/mailar och prutar innan de ens är villiga att titta på hojen.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jocke K skrev:
Jag tycker att det är mycket vanligt att folk övervärderar sina ögonstenar.
För någon månad sedan såg jag en annons på en GSX-R 1000 04 för 114 000kr. Hojen hade gått 900 mil och allt var original förutom att ett slip on var monterat. Samtidigt så säljer MC handlarna ut sina nya 04or för 99 000kr.

I ett sådant fall får säljaren finna sig i att folk ringer/mailar och prutar innan de ens är villiga att titta på hojen.
Precis, man behöver bara surfa på Blocket i fem minuter för att få en uppfattning om vart marknadspriset ligger. Hur svårt kan det vara? Hojen ovan är troligen värd 90-95'.
 

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 06 & R6 00
valmers skrev:
Precis, man behöver bara surfa på Blocket i fem minuter för att få en uppfattning om vart marknadspriset ligger. Hur svårt kan det vara? Hojen ovan är troligen värd 90-95'.


Jag tror att priset som många begär på Blocket, ligger en bit över marknadspris.
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
när jag skriver "billigare vid snabb affär" så menar jag att jag säljer objektet lite billigare om spekulanten kommer och tittar på skiten, har kontanter med och tar skiten med sig direkt.
 

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Jocke K skrev:
Samtidigt så säljer MC handlarna ut sina nya 04or för 99 000kr.

Förra året sålde MC-Varuhuset ut Triumph Sprint ST -03 för 89.900:-. Samtidigt hade de en beggad -02 utan extra utrustning för 92.900:-.

Förklaringen jag fick var att de måste ta ut 92' eftersom de köpt in den så dyrt... ingen prutmån!

Fast bäst är ändå när privatsäljarna tar nypriset, lägger på priset för allt extra och sänker 10 000:-. Typ en Speed Triple -02 för 107', min snälle kollega som fick gå ner till 77' förra året...

Känns som om det i år finns gott om -04 till bra priser kvar i butikerna vilket pressar begmarknaden. Bandit 1200 för 72900:- är ju inte fel.
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
anja skrev:
när jag skriver "billigare vid snabb affär" så menar jag att jag säljer objektet lite billigare om spekulanten kommer och tittar på skiten, har kontanter med och tar skiten med sig direkt.

Och hur går afffären med "skiten" till annars... ? :rofl
Skriver man "billigare vid snabb affär" så kan det inte finnas en själ på hela jorden som köper hojen för det utsatta priset.
Då ska ju alla ha lite billigare oavsett om de tar två veckor eller en sekund att bestämma sig.
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
anja skrev:
när jag skriver "billigare vid snabb affär" så menar jag att jag säljer objektet lite billigare om spekulanten kommer och tittar på skiten, har kontanter med och tar skiten med sig direkt.

Skulle aldrig köpa skit...
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Magnus skrev:
Roligaste/konstigaste jag varit med om är att få ett SMS där det står "Jag tar hojen för 50kkr" Killen hade inte ens sett hojen eller ring och frågat nått och ville ändå pruta över 10000kr. :kocko

det är väl bara att svara, då sätter du in pengarna på mitt konto så kommer jag och levererar hojen. vågar han då stå till att han köpt hojen osett? om än billigt. förmodligen inte.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top