Billigaste bruksbilen ?

Bästa är att köpa bilar ingen vill ha.
Misubitchig colt, daihatsu charade hyundai eller liknande är bra bilar som är svårsålda.
Svårsålt är lättköpt.
Samma kvalitet som mer välkända japanare, men det går att få nyare bilar till samma pris.
Oplar är ärliga bilar också.
De är precis så dåliga som de ser ut.

Förutom att krockar man med saker större än talgoxar så dör man, och äldre damer och bilar :jisses Såna som inte skulle märka om ett hjul lossnade, och inte förstår varför man ska trampa ner kopplingen hela vägen :(

Hitta en bra billig småbil som är säker att krocka med ? just det .. finns inte

Att kolla kopplingen är inte så särskilt svårt, sen med tanke på att kopplingssatsen kostar tusenlappen så är det inte så särskilt dyrt heller ..
Om den nu är dålig så är det ju prutläge ..

Hitta en bra billig småbil som är säker att krocka med ? just det .. finns inte

Att kolla kopplingen är inte så särskilt svårt, sen med tanke på att kopplingssatsen kostar tusenlappen så är det inte så särskilt dyrt heller ..
Om den nu är dålig så är det ju prutläge ..
Fast det finns grader i helvetet ;)

Och det är inte kopplingen som tar mest stryk om man crossväxlar bilar. Sen är ju inte kopplingar världens enklaste sak att byta heller...

Bästa är att köpa bilar ingen vill ha.
Misubitchig colt, daihatsu charade hyundai eller liknande är bra bilar som är svårsålda.
Svårsålt är lättköpt.
Samma kvalitet som mer välkända japanare, men det går att få nyare bilar till samma pris.
Oplar är ärliga bilar också.
De är precis så dåliga som de ser ut.

Bor du någonstans där det inte bor några invandrare så är det svårsålda bilar. Annars så är det typ de mest lättsålda bilarna efter BMW i Slöddertälje... Ok, hyndan är jag inte säker på dock...

Bor du någonstans där det inte bor några invandrare så är det svårsålda bilar. Annars så är det typ de mest lättsålda bilarna efter BMW i Slöddertälje... Ok, hyndan är jag inte säker på dock...
Inte beroende på att de är eftertraktade.
Beror på priset.
Man är inte idiot bara för att man bytt bostadsort.

Inte beroende på att de är eftertraktade.
Beror på priset.
Man är inte idiot bara för att man bytt bostadsort.

Njae, inom den kulturen är det kutym att köra en sådan riskokare. Och priset spelar ju roll såklart. Därmed påstår jag att de EJ är svårsålda.

Fick en nissan sunny -90 av farsan som tack för lite arbete för 3 år sen, gick som en gammal trabant, men nya tändkablar och ett avgassystem så gick den perfekt
Har inte gjort något med den förutom en ny styrväxeldamask (som förövrigt var löjligt dyr 496:-), men det kan jag svälja på 9000 problemfri mil, 0,6-0,7 milen är ju inte jättebra men jag kan leva med det.

//j

Audi 80 1.8S -87 och framåt hade blivit mitt val. Rostar inte så förfärligt, bättre komfort och är modernare och snyggare än Golf II som även den är en vettig kandidat.

Fast det finns grader i helvetet ;)

Och det är inte kopplingen som tar mest stryk om man crossväxlar bilar. Sen är ju inte kopplingar världens enklaste sak att byta heller...

Faktum är också att Folksam bedömer micran av den årsmodellen (93- 02) lika säker som medelbilen när de har studerar olyckor ifrån "verkligheten"..

Sen tycker jag också att du generaliserar väldigt grovt när du påstår att alla kvinnor varken kan köra bil eller växla på ett korrekt sätt .. men det är en annan femma!

Man får helt enkelt göra ett eget val hur man vill göra, är man rädd av sig så får man köpa en jättestor SUV som drar 2 liter milen och man kan känna sig trygg på vägen..

Eller så är man ekonomisk ..

Valet är fritt och jag har gjort mitt :tummenupp

Last edited:
Faktum är också att Folksam bedömer micran av den årsmodellen (93- 02) lika säker som medelbilen när de har studerar olyckor ifrån "verkligheten"..

Det kan ju ÅAS bero på att när en Micra smälls så är det av tant Agda som kör -20 på skyltad hastighet och inte en testosteronstinn 18 åring som kör +20 på skyltat, och sedan ljuger sig blå om hur fort det gick...

Knappast billig att köra/äga inte fantastiskt pålitliga heller, M20 motorerna är ju riktiga mardrömmar. Annars rätt kul bil för pengarna såhär i vintertider, men det var väl inte det det frågades efter?

En annan zigenare :va

en zigenare köper väl alldrig någonsin någonting? :va

Det kan ju ÅAS bero på att när en Micra smälls så är det av tant Agda som kör -20 på skyltad hastighet och inte en testosteronstinn 18 åring som kör +20 på skyltat, och sedan ljuger sig blå om hur fort det gick...

Äh, 20 över? Pyttsan! Skare va så skare va ordentligt! :mad: (ja, jag känner mig träffad)

Vaddå har inte dubblat, den gick inte fortare, det är ju bara en sketen 900i från 88, dessutom med rejäl obalans vilket framgår av bilden.
Skitbilar som bara går mätaren ut.
Jag körde en kompis ford pick-up.
Vanlig liten V6a.
Blev lite förvånad när mätaren bara gick till 160.

Räknade ut att när mätarnålen kom ner i fönstret för trippmätaren, så gick det 185-190 (mätarfart).
Otrimmat.
Ovanligt.

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick