Billigaste sporthojen över 999cc "försäkring" inte hojpriset.

Raderad medlem 61114

Guest
Kolla på Suzuki TL1000S, möjligt att en R kan vara vettigt prisad också.
Om du köper en -97 utan styrdämpare så se till att ha plats i budgeten för en sådan också.
Fjädringen bak kan bjuda på en del överraskningar, går dock att byta ut och det tycker jag absolut att man borde göra.

Aprilia SL1000 Falco är inte något som dyker upp hela tiden på blocket men helvete så trevlig hoj det är.
Väldigt potent maskin, går som fan om man vill.

Båda ovanstående är twinnar med riktigt gött vrid och ljud, drog igång billarm med jämna mellanrum vare sig man ville eller ej.

Helförsäkrade båda för runt 5k om året, man ~25 år gammal boendes i mindre stad.
Har du kört dom här hojarna som du pratar om? Eller framför allt, har du upplevt det du snackar om?

Jag har hört detta snacket gång på gång, troligtvis är det i 99,9% av fallen upprepningar av något som lästs någonstans... Jag har ägt en TLS och kört den en del på bana i hyggligt tempo utan att ha dött eller ens förstå varför det skulle vara så farligt.

Vilka överraskningar om jag får fråga?

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Har du kört dom här hojarna som du pratar om? Eller framför allt, har du upplevt det du snackar om?

Jag har hört detta snacket gång på gång, troligtvis är det i 99,9% av fallen upprepningar av något som lästs någonstans... Jag har ägt en TLS och kört den en del på bana i hyggligt tempo utan att ha dött eller ens förstå varför det skulle vara så farligt.

Vilka överraskningar om jag får fråga?
Har ägt båda.
Min TLS från -97 var fjädringen helt värdelös på, obehaglig att köra fort med när det svängde och styrvobbel var något man fick vänja sig vid.

Aprilian var ljusår bättre.

Sent from my XQ-AT51 using Tapatalk

Raderad medlem 61114

Guest
Har ägt båda.
Min TLS från -97 var fjädringen helt värdelös på, obehaglig att köra fort med när det svängde och styrvobbel var något man fick vänja sig vid.

Aprilian var ljusår bättre.

Sent from my XQ-AT51 using Tapatalk
Hittade ett gammalt inlägg av dig där du säger att i slutet av ditt ägande gav bakdämparen upp och då blev den kass. Hur var den nu, sög bakdämparen från start (hur upplevde du det?) Eller packade den ihop för att den var gammal? Om du ägde den strax innan du ägde Aprilian så måste ändå din TLS varit strax under 20 år gammal och då är det väl inte otänkbart att bakdämparen var kass, hade du någonsin servat den? Jag säger inte att den var bäst, men grejorna behöver underhållas.

Styrvobbel var jag nog aldrig med om mer än på någon annan hoj.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Hittade ett gammalt inlägg av dig där du säger att i slutet av ditt ägande gav bakdämparen upp och då blev den kass. Hur var den nu, sög bakdämparen från start (hur upplevde du det?) Eller packade den ihop för att den var gammal? Om du ägde den strax innan du ägde Aprilian så måste ändå din TLS varit strax under 20 år gammal och då är det väl inte otänkbart att bakdämparen var kass, hade du någonsin servat den? Jag säger inte att den var bäst, men grejorna behöver underhållas.

Styrvobbel var jag nog aldrig med om mer än på någon annan hoj.
Upplevde fjädringen som rätt dålig redan när jag köpte hojen, men total katastrof när jag sålde den.
Försämringen under den tiden kan nog bara tillskrivas slitage.
Hade bara hojen en säsong så blev aldrig något servat i min ägo, om tidigare ägare gjort något där kan jag inte uttala mig om men det är inte särskilt troligt.
Styrvobbel var jag med om betydligt mer på den än någon annan hoj jag ägt.
Detta var cirkus 10 år sedan så hojen hade väl 15 år på nacken där och då.

Med det sagt så hade jag gärna skaffat en igen, motorn var 10/10.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA