Billigt depåstöd

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
www.verktygsboden.se har oxå för 399:-

74131_big.jpg

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Någon som vet om något billigt depåstöd för framhjulet som lyfter i gaffelkronan?

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Om man vill använda bobiner(?), blir det till att köpa dyra stöd då? Funderar även på att låta tjejens farsa svetsa ett enkelt depåstöd, så får jag de klykor som jag vill ha, fast det blir ju inte lika snyggt som ett köpt:tummenupp

Fast köper jag det från jula med klackar så kan jag ju ha det till båda hojarna vid kedjesmörjning osv. men först och främst vill jag ha ett som Yamahan kan stå på under vintern :tummenupp

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Om man vill använda bobiner(?), blir det till att köpa dyra stöd då? Funderar även på att låta tjejens farsa svetsa ett enkelt depåstöd, så får jag de klykor som jag vill ha, fast det blir ju inte lika snyggt som ett köpt:tummenupp

Fast köper jag det från jula med klackar så kan jag ju ha det till båda hojarna vid kedjesmörjning osv. men först och främst vill jag ha ett som Yamahan kan stå på under vintern :tummenupp
Det från verktygsboden är ju fästena utbytbara.

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen

Kolla måtten på Jula- eller Verktygsbodsstöden och köp lösa hållare för bobbiner någon annanstans.

oddsa

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Hoj
Yamaha yzf thundercat 600
Depåstöd

Passar detta julas depåstöd båda fram och bak till en sporthoj yamaha thundercat?

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Söker billigt depåstöd för enkelsving, nån som vet vart man kan få tag i det?:va

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
köpte faktiskt julas depåstöd i lördags, tycker att det funkar bra för pengarna:tummenupp skulle köpt biltemas men det visar sig att dom inte kommer in förrän till hösten

Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Passar detta julas depåstöd båda fram och bak till en sporthoj yamaha thundercat?

Tror inte det går så bra med ett bak-stöd till framgaffeln. När du lyfter baksvingen så är det ju ganska rakt, platt, så att säga.
På framgaffeln är det ju inget som är rakt o platt, utan gaffeln är ju vinklad och så blir även nedre gaffeländen.

Mitt fram-stöd är liksom V-formad. Hade det varit rakt, hade bara ena kanten på framgaffeln stött, vilket är lite farligt.

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös

Finns en extra del som gör att man kan anpassa det för att avvändas fram (lyfter då i kronan). louis.de har nu kampanj på både stödet och extra delen. (Billigare än jula) :tummenupp

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Passar väl till i princip alla hojar som inte har uppånersving, alltså de moderna 06-framåt.
Det från Jula jag köpte är det bara runda hål som man sätter i L-hållarna på så det borde gå att byta ut mot lite vad som helst om man känner för det.

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Söker billigt depåstöd för enkelsving, nån som sett/provat något bra??

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM