Billigt ryggskydd = livsfara???

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
KaliZ skrev:
Klockrent svar tycker jag! Hur eller hur, så blev det ett för 495:- sitter helt okaj tycker jag. Hoppas nu det gör lite nytta om/när man väl ligger där.

//KaliZ

Har inte läst hela tråden, men var själv inne på att köpa av FlyingE.. i Växjö.. då sa ägaren till mig att det är precis samma som nått annat.. kommer inte ihåg märket.. men att på detta fattas det E-märkning.. men eftersom det andra har det.. så blabla bla... men menade att detta var precis samma och eftersom det kostar pengar för att E märka det.. så skiter de i det och därför säljer det billigare.. själv så köpte jag ett från Tysken som e E märkt..

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
-
CorbenDallas skrev:
Bike gjorde ett förra året tror jag...
Ja det gjorde dom. Och i det testet testade dom ryggskydd ifrån Dainese, Alpinestars, Halvarsson, Spyke osv.
Halvarson'et var iaf det skydd som fick högst betyg.

När jag köpte mig nytt ryggskydd så blev det då Halvarssons ryggskydd. Mkt pga av detta test och för att jag tyckte det satt bättre på mig än Dainese't.
Kändes som att det var värt att lägga lite extra vid köp av ryggskydd känns som en ganska viktig del i mcutrustningen.

Kommer inte ihåg modell namnen på ryggskydden just nu...men vi kan väl säga att det vara dom olika tillverkarnas top-of-the-line ryggskydd. :3freak

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...