Billigt snus i Alingsås?

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Vilken butik är det nu som säljer så billigt snus i Alingsås? Ska åka till gbg och tänkte stanna till i Alingsås för att handla några stockar...

Kanske skall tillägga att det är Kronan och/eller "Rappe" som är av intresse... Billigast i stan är 199:- för kronan och ca 350 för "rappe"...

Last edited:
För att det skall vara så förbenat billigt. Tänkte att det kanske kunde vara värt att ta en liten bensträckare i alingsås och göra ett kap :)

Någon form av godisgrossist söder om Alingsås har jag för mig.

Dock så har dom nog inte så bra pris på "vanligt" snus, utan mest på såndär skit. Såndär skit som ger Kronan stjärnglans om dom jämförs..

Men ta inte mina uppgifter på allt för stort allvar, jag har aldrig varit där själv.

Jag vet vilken du menad, som sagt någon typ av godis grossist/utförsäljning utanför allingsås, har dock inte varit där själv, en polare till mig köpte med åt mig, helt ok snus, för priset.

Jä det är den butiken som är länkad till här ovanför. Har ingen koll på priserna för dom vanliga sorterna, Kronan, General, Rapé mm. Men dom är billiga på udda sorter (läs parfyrmerade, för torra, för blöta osv). Dom har mycket folk där och stort utbud av tobak, så stanna till i alla fall. Du kan ju göra ett kap :tummenupp

Växte upp i det området. Godisfabriken i lokal mun. Bra priser på mycket gott i den butiken, och är du en redbull/vodka person finns det thailändska glasflaskor = mer sprit i glaset. Brukar fylla på med några hekto godis när jag besöker föräldrarna.

Jag beställer snus från allingsås varranan månad, kostar några kroner mer i och med frakten men jag tycker det är värt det i och med att priset fortfarande är lågt. snus2 heter firman och de säljer lite alla möjliga sorter.

De säljer ett märke som heter offroad där nere som är snuskigt billigt. Jag betalar 160kr för portion och 240 för lös per stock av märket offroad.
Men det är en smaksak, vissa älskar dom, andra hatar dom

De flesta sorterna har en smak, men vad du en gör: Köp inte offroad orginal! den smakar arnold.
Mint, lakrits och kaffe/vanilj funkar bra enligt mig, (kaffe/vaniljen har nog upphört) minten är specielt en pärla. :rolleyes:

Hittade godisbutiken. När man kom norrifrån kom den rätt plötsligt så det var bara att vända längre fram. (ösregn och mörker gör underverk för sikten)

299kr för en stock rappe och 199 för kronan. Så kronan köper jag lika billigt hemma. Men det fick bli att köpa med sig 2 stockar rappe iaf :)

Hittade godisbutiken. När man kom norrifrån kom den rätt plötsligt så det var bara att vända längre fram. (ösregn och mörker gör underverk för sikten)

299kr för en stock rappe och 199 för kronan. Så kronan köper jag lika billigt hemma. Men det fick bli att köpa med sig 2 stockar rappe iaf :)

Vad f-n är "rappe", är det Göteborgs Rapé du menar?

Jag hittade en billig snusshop på nätet med alla dom vanliga märkena, som även skickade på export, jag letade åt en bekant som kommer att befinna sig i Spanien i ett halvår/år, 90:- dosan bland svenskättlingarna på turisstråken var tydligen inte ovanligt.

Jag hittade en billig snusshop på nätet med alla dom vanliga märkena, som även skickade på export, jag letade åt en bekant som kommer att befinna sig i Spanien i ett halvår/år, 90:- dosan bland svenskättlingarna på turisstråken var tydligen inte ovanligt.

Men då måste man köpa så mycket för att det ska löna sig va?

Haha japp det är Rapé jag menar... Men här på "schlätta mellan vänern o vätta' " säger vi Rappe :tungan

Vissa onlinesnusbutiksidor skickar bara på export.
Något mumbo jumbo om svenska tobaksregler.
Skulle inte förvåna mig om de som kan sälj billigt i Sverige är baserade utomlands.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick