Billigt vandrahem/hotell i Örebro?

Zita

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2005
Ort
Västerås
Hoj
cbr 600f -97
Hej alla glada!

Det är så att jag förmodligen ska åka till Örebro på salsakurs den 1-2 april. Problemet är att man måste fixa boende själv. Tänkte att man kunde få lite tips på billigast möjliga vandrarhem el hotell.. Absolut måste är gångavstång till centrum :fyllisar
Kom med förslag nu, jag tycker inte om att sova på stationen!
 

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Östersund
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
Jag har bott på vandrarhemmet Grenadjären varenda gång jag varit till Örebro. Det är inte långt att gå till centrum, 10-15 minuter kanske, fast då har jag ben i samma längd som en Tax och går därmed långsamt.

Tror inte det blir så mycket billigare någon annanstans om man vill bo någorlunda centralt och det är väl normal vandrarhemsstandard på boendet, helt okej.

Hemsida: http://www.hepa.se
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Du har ett äldre hotell precis vid centrum, järntorget närmre bestämt. Det ligger på Olaigatan vet jag iaf, kanske 3-5-7 eller 9. Jag tror det är riktigt billigt iaf och det är inte stort alls. Man ser inte ens att det är ett hotell då det ligger i ett hyreshus men går man in så får man passera en reception iaf.
 

Zandrah

Guest
Dee_cati skrev:
Du har ett äldre hotell precis vid centrum, järntorget närmre bestämt. Det ligger på Olaigatan vet jag iaf, kanske 3-5-7 eller 9. Jag tror det är riktigt billigt iaf och det är inte stort alls. Man ser inte ens att det är ett hotell då det ligger i ett hyreshus men går man in så får man passera en reception iaf.

Jag tror jag vet vilket du menar.. men jag kommer inte alls ihåg vad det heter =/
Det bör väl åtminstone vara billigare än att bo på Radisson eller något annat "nere på stan".

@ trådstartaren: Jag ska ta en runda nere på stan nångång senast lördag, ska försöka komma ihåg att titta vad hotellet vid Järntorget heter då.

/Zan
 

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr -00
Zita skrev:
Hej alla glada!

Det är så att jag förmodligen ska åka till Örebro på salsakurs den 1-2 april. Problemet är att man måste fixa boende själv. Tänkte att man kunde få lite tips på billigast möjliga vandrarhem el hotell.. Absolut måste är gångavstång till centrum :fyllisar
Kom med förslag nu, jag tycker inte om att sova på stationen!
vild gissning men är kursen kurs med folket på coffee and dance?
Grenadjären ligger i sådana fall helt klart på gång avstånd. visste inte om nått vandrarhem på olai gatan dock.. trots att jag åker förbi 2 ggr om dagen :tummenupp
 

Zandrah

Guest
MDM skrev:
vild gissning men är kursen kurs med folket på coffee and dance?
Grenadjären ligger i sådana fall helt klart på gång avstånd. visste inte om nått vandrarhem på olai gatan dock.. trots att jag åker förbi 2 ggr om dagen :tummenupp

Är väl inte ett vandrarhem där vid Järntorget, utan ett hotell.. Men vet ju inte vad det heter :va
 

Zandrah

Guest
MDM skrev:
Ligger förbenat nära coff and dance om det nu var dit hon skulle.

Är det stället som ligger nere vid Konserthuset?? :va
Då är det isåfall nära och bra.
 

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr -00
Zandrah skrev:
Är det stället som ligger nere vid Konserthuset?? :va
Då är det isåfall nära och bra.
Jajamänsan. tränar kung fu där... förbannat trevligt ställe... har för mig ägarinnan mummla nått om salsa sist.. ska kolla i morrn
 

Zandrah

Guest
MDM skrev:
Jajamänsan. tränar kung fu där... förbannat trevligt ställe... har för mig ägarinnan mummla nått om salsa sist.. ska kolla i morrn

Hade väl för mig att det låg där :)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
MDM skrev:
Det sitter inte massa småflaggor ovanför dörröppningen?
Hotell Göta? 019-611 53 63 www.hotellgota.nu

Så var det visst, flaggor i porten har de nog också. Dock så var hon väldigt otrevlig sist jag var där men det kanske var för att jag hade brutit strömmen för henne några dagar tidigare :D
Schyssta rum dock, lite gammaldags stuk på det hela och alla ser inte likadana ut.
 

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Finns ett billigt hotell vid nått torg där, Hotell linden. Inte så modernt och snyggt men rena lakan å dusch på rummet sen frukost.
 

Zandrah

Guest
Idag har jag varit precis utanför vandrarhemmet på Norr (vad det nu hette) och även på Järntorget där Hotell Göta ligger.
Klart närmare att bo på hotellet än på vandrarhemmet, men å andra sidan kanske man står ut med att gå en bit extra om det är billigare på vandrarhemmet.

/Zan
 

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr -00
Zandrah skrev:
Idag har jag varit precis utanför vandrarhemmet på Norr (vad det nu hette) och även på Järntorget där Hotell Göta ligger.
Klart närmare att bo på hotellet än på vandrarhemmet, men å andra sidan kanske man står ut med att gå en bit extra om det är billigare på vandrarhemmet.

/Zan
Så går man förbi mig på norr och kan ta en öl på vägen?
 

Zita

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2005
Ort
Västerås
Hoj
cbr 600f -97
Tack för alla tips! Vad skulle man göra utan SH!?
Det får nog bli vandrarhemmet Grenadjären, billigt o inte allt för långt att gå.


MDM skrev:
vild gissning men är kursen kurs med folket på coffee and dance?
Grenadjären ligger i sådana fall helt klart på gång avstånd. visste inte om nått vandrarhem på olai gatan dock.. trots att jag åker förbi 2 ggr om dagen :tummenupp

Jupp, Coffe&Dance Connection... Vet du vad de är för folk?
 

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr -00
Zita skrev:
Tack för alla tips! Vad skulle man göra utan SH!?
Det får nog bli vandrarhemmet Grenadjären, billigt o inte allt för långt att gå.




Jupp, Coffe&Dance Connection... Vet du vad de är för folk?
Trevliga som tusan... Tränar Kung Fu i deras lokaler tisdagar, fredagar och söndagar. Riktigt bra folk... Rätt stor mys faktor i deras cafe oxå...
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top