Maxout
Mr
Fiat Coupe 20V Turbo 99, 8200mil.
När bilen överstiger 85gr precis så börjar den ryka olika mkt, ryker aldrig under 85gr. Ibland blir det ett skyhelvetes moln ibland näst ingenting. Den har varit inlämnad för planing av grenrör för det var skeft pga nått fästa lossnat sen blitt varmt samt felsökning ang rykningen.
Vi tror stenhårt på turbon men detta köpte inte förra meken som var på bilen och trodde det skulle lösa sig genom planat grenrör å ventilkåpspackning? Nu när problemet återstår så tror han att det är ventiltätningarna och absolut inte turbon.
Vad skulle detta kunna vara?
När bilen överstiger 85gr precis så börjar den ryka olika mkt, ryker aldrig under 85gr. Ibland blir det ett skyhelvetes moln ibland näst ingenting. Den har varit inlämnad för planing av grenrör för det var skeft pga nått fästa lossnat sen blitt varmt samt felsökning ang rykningen.
Vi tror stenhårt på turbon men detta köpte inte förra meken som var på bilen och trodde det skulle lösa sig genom planat grenrör å ventilkåpspackning? Nu när problemet återstår så tror han att det är ventiltätningarna och absolut inte turbon.
Vad skulle detta kunna vara?
Min gamla Nissan 200sx betedde sig snarlikt då var det turbon. Men vad är det som säger emot?J.Andersson skrev:2626062Fiat Coupe 20V Turbo 99, 8200mil.
När bilen överstiger 85gr precis så börjar den ryka olika mkt, ryker aldrig under 85gr. Ibland blir det ett skyhelvetes moln ibland näst ingenting. Den har varit inlämnad för planing av grenrör för det var skeft pga nått fästa lossnat sen blitt varmt samt felsökning ang rykningen.
Vi tror stenhårt på turbon men detta köpte inte förra meken som var på bilen och trodde det skulle lösa sig genom planat grenrör å ventilkåpspackning? Nu när problemet återstår så tror han att det är ventiltätningarna och absolut inte turbon.
Vad skulle detta kunna vara?
Last edited: