Jag får ringa Renault på måndag, en omkodning borde inte kosta många kronor?
räkna med några hundralappar
Jag får ringa Renault på måndag, en omkodning borde inte kosta många kronor?
räkna med några hundralappar
Röstar fortfarande på en bullpåse och ett stopp på Volvoverkstan!
Är du 100% säker på att det är din nyckel?
JA
Den startar bilen
Vet du va de e , har du tappat den kan en styrkristall suckat i fjärren - billigt och enkelt om du knallar till en tv reparatör.
Alternativt raggar du upp ett lokalt snille på www.elektronikforumet.com så hanteras det säkert billigt.
Komponenten ligger på några tior i pris.
Jag ser ingen kristall i , be nån tv snubbe titta på den.
Om nyckeln kan starta bilen så är det inget problem med transpondern som låser upp startspärren. Och det är dessutom säkert att det är din nyckel.
Problemet är troligen att sändaren i din nyckel och mottagaren i bilen kommit ur synk (Det är rullande koder som byts varje gång).
Vissa fabrikat på fjärrstyrningar har inte problemet och vissa har det. En del bilmärken har man ett eller två tryck på sig om man bytt batteriet. Dvs om du byter batteri och sen trycker två gånger på knappen utan att vara vid bilen så kommer dom ur synk och du kan inte öppna bilen utan att synka ihop nyckel och bil igen.
Om dioden blinkar så är det troligen inget fel i nyckeln utan bara synkningen som sagt. Det borde dom kunna hjälpa dig med för nästan inga pengar alls.
Måste dom byta ut kretskortet så kostar det troligen ca 1500 kr (Det brukar ofta kosta 700-800 att koda in en sändare till bilens lås och antagligen lika mycket till för att köpa kretskortet med sändaren)
Åk du till verkstaden och se till att få någon som hjälper dig.
Men först ska du naturligtvis prova en gång till att para ihop nyckel och bil enligt instruktionerna i manualen. (Även om manualer är för fegisar)
Jag har försökt med manualen, och en vänlig herre här på forumet har skickat papper till mig med infon om hur man skall synka.... men jag har inte lyckats
Sannolikheten för att dioden skall blinka utan att nyckeln sänder är ganska liten.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|