Bilprovningen fel på bokningssystem

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Alltså tvungen skriva om detta!
Tjurig som man är har jag absolut bestämt mig för att besiktiga hojen på bilprovningen i Markaryd. För att det är Smålands centrum och alla bra människor kommer från Småland.
Men inga eller otroligt få tider har funnits tillgängliga. Idag besiktigade jag min bil och då står där en Goldwing och blir besiktigad.
Jag frågar hur han fick tid då jag inte kunnat boka. Varvid besiktningskillen kollar och ser ett det finns ju inga tider. Fast gubben som besiktigar hojar står bredvid.
Han måste haft lite att göra. Antagligen har då dom som lyckats få tid antingen ringt direkt till stationen eller åkt dit och bokat.

För nu gick det hur bra som helst att komma i eftermiddag. Stationschefen var hur bra som helst, något förvånad dock att det inte gått att boka mc i FLERA MÅNADER!!

Undrar om detta gäller för andra stationer??

Har inte tid besiktiga idag ändå tyvärr...

Svammel out!

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Sammanfattningsvis så har deras bokningssystem inte varit till full belåtenhet men vid förfrågan så har besiktning kunnat genomföras efter muntlig förfrågan?
Är detta korrekt uppfattat?

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Sammanfattningsvis så har deras bokningssystem inte varit till full belåtenhet men vid förfrågan så har besiktning kunnat genomföras efter muntlig förfrågan?
Är detta korrekt uppfattat?
Skitbra skrivet. Det är korrekt uppfattat.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Finns en del saker som kan sätta käppar i hjulet men i detta fall gissar jag på att chefen eller den som planerar antingen gjort en blunder eller inte lagt ut mc-tider av en anledning.

Gamla kända orsaker är ex. skyddad ID eller att man lyckats få med ett apostroftecken alt. annat udda i modellbeteckning etc. vid registrering. Att ett * finns med i typgodkännandenumret är dock inget fel eller avvikande. Fordonsslag/fordonskategori gjorde TS en stor rättning på för ett gäng år sen så det bör inte klicka, andra system kan nöja sig med fordonsslag och felet upptäcks därav inte överallt. Fordonskategori är inget direkt nytt men användes inte i någon större utsträckning tills för några föreskrifter sedan, kvalificerad gissning är att EU tycker det är viCktigt.

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
Markaryd bes har innan och verkar uppenbarligen ännu vara ett bra ställe med förnuftiga människor.

Att dom sen är smålänningar rår dom inte för.....

Guuurka, fötti och andra läten de släpper ifrån sej får man stå ut med.

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Markaryd bes har innan och verkar uppenbarligen ännu vara ett bra ställe med förnuftiga människor.

Att dom sen är smålänningar rår dom inte för.....

Guuurka, fötti och andra läten de släpper ifrån sej får man stå ut med.
Tänker du på Halmstad nu? Görkbörk, hååbeekåå och hallao-hallao?

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Nääää, määarkarydiskan är fan unik....allt från allas dialekter är nerkokt till markarydiska, men de är roliga jävlar👍🤣
Det är ju Gränsbygden. Skånska, halländska, småländska, fullt med danskar och tyskar. Blir en go röra.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Alltså tvungen skriva om detta!
Tjurig som man är har jag absolut bestämt mig för att besiktiga hojen på bilprovningen i Markaryd. För att det är Smålands centrum och alla bra människor kommer från Småland.
Men inga eller otroligt få tider har funnits tillgängliga. Idag besiktigade jag min bil och då står där en Goldwing och blir besiktigad.
Jag frågar hur han fick tid då jag inte kunnat boka. Varvid besiktningskillen kollar och ser ett det finns ju inga tider. Fast gubben som besiktigar hojar står bredvid.
Han måste haft lite att göra. Antagligen har då dom som lyckats få tid antingen ringt direkt till stationen eller åkt dit och bokat.

För nu gick det hur bra som helst att komma i eftermiddag. Stationschefen var hur bra som helst, något förvånad dock att det inte gått att boka mc i FLERA MÅNADER!!

Undrar om detta gäller för andra stationer??

Har inte tid besiktiga idag ändå tyvärr...

Svammel out!
Försökte boka tid för besiktning av släpet. Inte en enda tid närmaste 6 månaderna. Samma för bilen.

Misstänker fel i deras bokningssystem.

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Kan någon annan testa boka sin hoj i Markaryd? Eller är dom bara emot just mig?

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Kan någon annan testa boka sin hoj i Markaryd? Eller är dom bara emot just mig?
Samma här när jag skulle besiktiga en av hojarna. Fick då höra av Anders (stationschefen) att de i skrivande stund inte hade någon designerad mc-besiktigare då det tydligen ska vara en speciell form av utbildning för det.
Istället tog de in en kollega från något annat SBP när de samlat på sig tillräckligt många hojar så det var lönt att hyra in kollegan!
:tummenupp

De jobbade på att lösa så det fanns en på stationen som kan besiktiga även mc i framtiden

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Samma här när jag skulle besiktiga en av hojarna. Fick då höra av Anders (stationschefen) att de i skrivande stund inte hade någon designerad mc-besiktigare då det tydligen ska vara en speciell form av utbildning för det.
Istället tog de in en kollega från något annat SBP när de samlat på sig tillräckligt många hojar så det var lönt att hyra in kollegan!
:tummenupp

De jobbade på att lösa så det fanns en på stationen som kan besiktiga även mc i framtiden
Varför var han då så förvånad att jag inte kunde boka och den andre gubben sa att han jobbar ju här. Och varför tar dom in en gubbe för mc om man INTE KAN BOKA det ändå?
Virrigt.

Jag fortsätter köra obesiktigat tills de avskaffar det! 😬😆(Hoppas)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år