Bilprovningen, vad fan håller dom på med

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
I Övik är gamla SBP kvar plus att vi faktiskt fick OPUS i en helt ny lokal. Och här tar OPUS hojar också så det har faktiskt blivit betydligt enklare att få tid till att besiktiga MC.
Sen har det blivit bra mycket dyrare dock.

Också det här att OPUS har ryktet att om man är osäker på bilen kan man välja dom och komma igenom ändå. Men tror faktiskt dom börjat skärpa till sig lite där. Förr upplevde jag nog faktiskt att det stämde...

Sen är jag väl också inne på linjen att privata aktörer ska avgöra saker staten tvingar oss att göra känns sisådär.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag drog kommentaren "Om jag nu måste betala 595:- för en besiktning så ska jag väl inte få en två på en tveksam spindelled?"
Frågade också om second opinion ingick i priset, när jag betala vid kassan sur som jag var så var det blankt papper.
Jag tror att de skäms en aning över att priserna har gått upp med 100%, något de påstår att de inte har gjort då de erbjuder ett pris på 395:- om du bokar tiden 12 år i förväg samt att månförmörkelse ska inträffa vid besiktningstillfället...

Jag har 8 fordon och 3 av dessa har jag obesiktade då det körs väldigt lite med dem. Tills nyligen hade jag 4 fordon men efter att ha fått första boten någonsin pga körförbud så besiktades den bilen då den används dagligen men bara extremt korta turer. Nästan 3 år sedan förra besiktningen så 1500kr ligger helt i linje med kostnad för besiktning med tanke på att det är en lätt lastbil.
Tjejen gnällde lite över att hennes bil hade körförbud sedan i maj pga att det avtagbara draget inte gick att lossa då nyckeln krånglade på besiktningen. Jag var så sur efter den tvåan efter att ha tjafsat med besiktningsmannen så jag struntade i det men sedan november åker hon lagligt igen.

Jävla förmynderi är vad det är. Jag köper hela vårt system med besiktning, men då ska det också vara lika för alla och de ska se över företagen ordentligt.
För 2000:- kan jag "besikta" bilen i Södertälje, utan att ens åka dit med den :mad:

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha