WestW
.
Har ett däck på hojen som har 3-4mm i mitten men är lite slitet ut på kanterna. Är det tvärkört på besiktningen eller bryr dom sig mest om mönstret mitt på? Som ni ser är yttersta delarna av mönstret borta på vänstersidan.
Har ett däck på hojen som har 3-4mm i mitten men är lite slitet ut på kanterna. Är det tvärkört på besiktningen eller bryr dom sig mest om mönstret mitt på? Som ni ser är yttersta delarna av mönstret borta på vänstersidan.
Jag däremot har besiktat med rennsportdäck både fram och bak. De är väl gatgodkända så det ska egentligen inte vara nåt problem väl??
Fel...SKall man hårddra det så skall du ha minst 1,6mm mönsterdjup på det mest slitna stället och då har du ju inte en chans i helvete. Hoppas på förstående besiktningsman eller lägg om.
Fel...
Detta är vad bilprovningen säger om MC-däck på sin hemsida:
"däckens mönsterdjup, minst 1mm över hela slitbanan"
Checklista inför kontrollbesiktningen
Jag besiktigade min r1:a förra året med ett bakdäck som var ganska likt ditt, lite mer ruggat i kanterna bara. Det blev inte godkänt men de sa att jag fick fixa till det själv,behövde inte komma in på en ombesiktning.
Det är det jag får hoppas på men med min tur blir det säkert obes
Gör en fuling och justera spårdjupet längst åt vänster med en vinkelkap (om du inte har en däckskärare) och kör några kilometer innan besiktning så det inte ser hemmaskuret ut.
Skär du inte för djupt och bara vill rulla lite vidare är det lugnt.
Jag bes. min med slut bakdäck förra veckan. Mönsterdjup låg under ägaransvar sa han så jag behövde inte komma tillbaks på ombes men fick en notering i pappret.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|