TomK
hela världen är min rejsingbana
Hmm .. jag grävde mer och det visar sig vara mer komplicerat. Det finns tydligen två typer av 7-växlad DSG. En med våtkopplingar som behöver service (Audi och VW bla) och en med torrkopplingar (Skoda) där oljekretsen är sluten och inte skall servas (vilket kan tyckas vara idioti med tanke på att olja slits mekaniskt).Hade gått strax under 11 när den köptes. Ingen lådservice efter det iaf. Vet inte om 6000 mil är gjord men är skeptisk. Nu gått 15 500. Förmodligen aldrig bytt. Works like a charm, inga konstigheter. Golf 2014, 7 vxl, bara framkrafs.
Bosch, alltså Bra, har kompis som jobbar där.
Jag skulle nog i alla fall vilja byta på den med torrkopplingar, för någonstans har det fyllts på olja så helt inkapslad är den inte och man vill åtminstone suga ur och få med sig flis och i med ny olja som har långa nya molekyler och klarar resten av bilens livslängd. Oavsett vad bilfabrikanten säger. Det var ju så de sa om de gamla DSG också, att det var livstidsolja... Men när man hade problem och bytte, så gick lådan helt plötsligt bra igen