Bingo
行駛和是安靜&#
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Är ni intresserade av yachter kan ni stanna till i Viareggio. Där bygger de världens största segelyachter (100 m+) och det ligger alltid några i den kalibern i hamnen. Rätt kul att gå runt och kolla på. Det ligger en hel del stora motoryachter där också, om man föredrar såna. I Viareggio finns också en trevlig strand. Lång och fin och med butiker och barer mellan själva stranden och strandvägen. Tyvärr nästan uteslutande hyrstolsstrand men det är trevligt ändå. Viareggio är ett ställe italienarna själva åker till på sin semester. Avslappnat.Största delen av tiden kommer nog att läggas längs kusten mellan Pisa och Monaco innan vi styr kosan mot Milano.
Sen har ni La Spezia några mil norrut. Den staden tycker jag är himla trevlig. Ligger vid en bukt och är italienska örlogsflottans huvudbas (tror jag). På stans norra sida börjar landet stiga och man har en tjusig utsikt därirån över staden och bukten. Fortsätt vidare nån mil eller så så hamnar ni i Cinque Terre. Det är en brant och klippig kust med några små byar utspridda längs kustlinjen. Påminner rätt mycket om Amalfikusten. Lite för turistiskt för min smak men många gillar det. Det kan vara rätt svårt att hitta boende i byarna. Det finns iofs många ställen att bo i men också massor av turister. Vägarna i området är få och slingrande så det tar rejält med tid att ta sig från en punkt till nästa. Det finns vandringsleder mellan byarna, uppsatta på klippväggen. Det är många som promenerar där.
Edit: vandringslederna går alltså längs vattenkanten. Finns iofs också leder inåt land också, men det är lederna mellan byarna, längs vattnet, som verkar vara populärast.
Har ni lust att göra en avstickare från rutten kan ni ta en sväng till Elba. Himla trivsam ö. Åk över med Moby Lines båtar. Du kan få några pluspoäng av att du tar med henne på en färja som heter Moby Baby eller Moby Love
Gondolerna i Venedig är fö svindyra och skall ni hångla så skall ni vara inställda på publik när ni gör det. Det är nåt patetiskt över gondolpassagerarna. Med mitt sätt att se på saken är det ett av det sämsta sätten att använda sin semesterkassa. Fast jag har iofs aldrig åkt med nån...
Last edited: