Bilsport-Mc har ändrat sina premier...

pungslungaren

Guest
heathrow skrev:
Bilsport och MC sa att dom bara försäkrade min R6 på trafik, skulle kosta 24.000!

Jag har har numera tryggahnsa som f-bolag, pröjsar drygt 14.000helförsäkring/helår.

Min åldersmätare har inte krypit över 20 ännu ;-)
Hmmm 24000 exakt samma summa som på min.
Något säger mig att dom inte vill ha oss som kunder :va

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
B12-98 zon3 30+

If 8600:- hel/halvår :confused:
B-Mc 4500:- hel/hel (smc rabatt)
Th 3840:- hel/hel ( har inget avtal med smc så spar 250:- där) :)

Lf bryr jag mej inte om att ringa.....

Th blir det....

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Pratade med dom (bilsport&mc) idag om att försäkra min nyinköpta Gixxer 1000 -01, jag skulle bara få betala 22000 för trafik... :tungan Avböjde erbjudandet!

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
mencken skrev:
Pratade med dom (bilsport&mc) idag om att försäkra min nyinköpta Gixxer 1000 -01, jag skulle bara få betala 22000 för trafik... :tungan Avböjde erbjudandet!

Gav mig 24000 (icke avställbart!) per år för mig på en gixxer 750 -00. Dom ger bara trafik till hojar efter 96 nu sade dom. Trygghansa ger mig 13000 för halv och avställbart. Jag är 23 år. :huvet

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag har funderat på att köpa en Kawasaki Z750. När jag kollade försäkring hos Bilsport & MC förra veckan skulle det kosta 3210kr för halvförsäkring/helår och nu ligger den nere på 2991kr för halv/hel. 2702kr om jag skulle vara medlem i SMC (8502kr för hel/hel som SMC-medlem).

Som det ser ut så blir det en Z750, halvförsäkring i Bilsport & MC och medlemskap i SMC till sommaren. :tummenupp

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
KTM 660 SMC, Dekaltrimmad till maxx ;o)
Interceptor skrev:
Har Länsförsäkringar + Yamaha Power Insurance.
Min premie sjönk 600:- i år. :pannkyss

Hur lyckas du få in din YZF på Yamaha Power Insuranse? Till mig sa de att de tar allt utom just YZF modellerna. Ändrat lr har du haft tur?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Tycker att det verkar som om Bilsport mc äntligen börjar fatta poängen. Hojar som har 100 kusar behöver inte vara tokgasarhojar längre :fakta Skönt att de har vaknat men synd att det skulle ta mer än tio år innan det blev så :rolleyes:

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
WestW skrev:
Trodde inte dom försäkrade sporthojar. När jag ringde om min så var det bara att glömma.

Är en Ducati Monster en sporthoj då??? :va

Last edited:

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
kolla på nätet

finns på deras hemmsida, alla modeller dom försäkra finns i en lista :tummenupp tyvär finns inga sporthojar med på listan :huvet

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Lindisen skrev:
och sin hemsida! :)
När jag va på mässan i torsdags så fick jag reda på att en försäkring för mig på en Ducati Monster S2R hade sänkts med närmare 11000:-!!! Innan deras ändring så skulle jag få betala ca 18000:- & nu ca 7300:- för helförsäkring/helår! :tomten Snacka om positiv överraskning! :yoparty
Har dubbelkollat detta så att det verkligen stämmer... Så nu kan jag snart beställa hojen! :)

/Linda

härligt!

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
Interceptor skrev:
Märkligt. Det va aldrig något snack om det, försäkringskillen föreslog det själv.
Såg ett tidigare inlägg om just YPI (http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1848499#1848499) där nämndes att ålder spelade in,men beteckningen är YZF så det går att försäkra dessa maskiner.
Det är nog bara att tacka och ta emot.
Jag har själv Yzf får inte teckna.
Jag har jobbat med att sälja Yamaha modeller och vi hade/har ett samarbete med lf, de har tagit bort Power insurance på tex R1/R6.
Kolla så att du verkligen har det skydd du har bett om , det låter som du har råkat ut för en okunnig teleföräljare :rolleyes:
hoppas allt är som det ska iallafall :)

Fredde_M

--------
Gick med
16 May 2003
Hoj
96 Kawasaki ZX-9R, 05 Husa 450
Gick precis in på Bilsport-MC för att kolla SV:n. Tror dom ville ha strax under
20 kkr hel/hel ifjol.

Satte nästan frukosten i halsen...
Nu är premien 6141 kr/hel/hel och det med låga självrisker.

Om detta stämmer är det bara att gratulera sig själv och övriga SV-skaran.
Äntligen ett bolag som begriper att SV:n inte är en R-hoj.

Leker vidare med försäkringssnurran..........
En Aprilia Tuono 2006 kostar 6588 kr/hel/hel!!!
Samma premie för en ny Super Duke.

Det är kristallklart - 2006 blir V-twinnarnas år i försäljningsstatistiken.
Sportigare rad4:eek:r verkar inte ingå in Bilsport-MC:s värld.

//F

Interceptor

Wheelie addict
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Harley Davidson Night Train -07
Hitecfrollo skrev:
Det är nog bara att tacka och ta emot.
Jag har själv Yzf får inte teckna.
Jag har jobbat med att sälja Yamaha modeller och vi hade/har ett samarbete med lf, de har tagit bort Power insurance på tex R1/R6.
Kolla så att du verkligen har det skydd du har bett om , det låter som du har råkat ut för en okunnig teleföräljare :rolleyes:
hoppas allt är som det ska iallafall :)

Nej,ingen telefonförsäljare, och fullgott skydd finns..iallafall på pappret.
Om de sedan lever upp till sina lovord är ju en annan sak för det vet vi ju alla hur det brukar vara när tidigare löften ska uppfyllas om olyckan e framme. :6surkart

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
Interceptor skrev:
Nej,ingen telefonförsäljare, och fullgott skydd finns..iallafall på pappret.
Om de sedan lever upp till sina lovord är ju en annan sak för det vet vi ju alla hur det brukar vara när tidigare löften ska uppfyllas om olyckan e framme. :6surkart
Hehehe , jag menade alltså en av deras handledare som mer känns som teleförsäljare i vissa lägen... Näe jag hoppas de håller vad de lovat....
Skönt att du har det på pappret iallafall :)

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jaha, hur fungerar det för mig som tecknade en årsförsäkring i november förra året? Då kostade den 9000 hel/hel och den är nu nere på 4500 hel/hel.
Får jag fortsätta betala min gamla premie, eller ändras den till det nya priset?
Annars får jag ju sälja den till farsan i fem minuter och sen köpa tillbaka den och teckna ny försäkring.

Dessutom såg jag att Kawasaki bjuder på vagnskadan om man köper en ny Er6. Undrar om det kan omfatta mig också...

Känns som att jag ska ringa lite imorgon och förhoppningsvis tjäna rätt många tusenlappar, eller spara iallafall.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln