Biltema; fick fel storlek på ryggskyddet

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Men vad skådar mitt norra öga ? Är Biltemas ryggskydd av tveksam kvalitet ? Nej det kan väl alldrig stämma ?(not) Det finns ju så många som hyllar detta underbara varuhus som säljer superbra produkter däribland olja till vrakpriser :va

Biltemas ryggskydd var en av de absolut bästa i ett oberoende test....
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Tyvärr har du fel. Jag köpte en jättedyr hjälm från england och fick fel storlek - innehållet med märkningen på kartongen stämde ej. Var bara å byta.

Jag menade inte att dyrare handlare alltid är perfekta, men feltoleransen är ju annorlunda.
Du tror inte ditt fall var mer undantag än regel?
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Biltemas ryggskydd var en av de absolut bästa i ett oberoende test....

kanske det .... men faktum kvarstår det mesta från biltema håller högst ojämn kvalitet , och ett sådant viktigt skydd som ryggskyddet betalar jag gärna ett par kronor mera för för att få ett erkänt märke och troligen jämnare kvalitet ..... någonstans har dom sparat pengar vid tillverkningen så dom kan sälja billigt.

men det är mina 50 öre :tummenupp
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
kanske det .... men faktum kvarstår det mesta från biltema håller högst ojämn kvalitet , och ett sådant viktigt skydd som ryggskyddet betalar jag gärna ett par kronor mera för för att få ett erkänt märke och troligen jämnare kvalitet ..... någonstans har dom sparat pengar vid tillverkningen så dom kan sälja billigt.

men det är mina 50 öre :tummenupp

Vad får dig att tro att "ett erkänt märke" inte gör detsamma på en så pass trivial konstruktion som ett ryggskydd?
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Vad får dig att tro att "ett erkänt märke" inte gör detsamma på en så pass trivial konstruktion som ett ryggskydd?

Egentligen inget .... men för just mig känns det bättre att ha ett "riktigt" ryggskydd utifall det skulle komma till användning .... och jag betalar mer än gärna för den känslan
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Jag menade inte att dyrare handlare alltid är perfekta, men feltoleransen är ju annorlunda.
Du tror inte ditt fall var mer undantag än regel?
Och du tror uppenbarligen att trådskaparens fall är regel och inte undantag? Om du kan bevisa att felpaketeringsfrekvens har en direkt korrelation med prisstrategin på varan ifråga genom att göra en riktig undersökning så kommer jag att tro på dig.
 
Last edited:

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Men vad skådar mitt norra öga ? Är Biltemas ryggskydd av tveksam kvalitet ? Nej det kan väl alldrig stämma ?(not) Det finns ju så många som hyllar detta underbara varuhus som säljer superbra produkter däribland olja till vrakpriser :va

Ok. var stod det ngt om kvalitet nu då?
 

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Spelar nog ingen roll hur du gör! Du kommer köra på biltemas max 1 säsong sen inse hur j*vla oskönt och obekvämt "sköldpaddsskalet" är och köpa ett dyrare av modell mjukt!! :tungan:yoparty
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Och du tror uppenbarligen att trådskaparens fall är regel och inte undantag? Om du kan bevisa att felpaketeringsfrekvens har en direkt korrelation med prisstrategin på varan ifråga genom att göra en riktig undersökning så kommer jag att tro på dig.

Mycket märkande av ord här... Biltemas princip är mer åt hållet att ha lägre priser genom att ha lägre kvalitetskontroll och sälja allt som verkar ok.
Dom tjänar mer på att inte kolla så noga på vad som faktist kommer ut i butik och byta det som kunder kommer tillbaka med som är fel/trasigt uta frågor.
Jag har aldrig ens behövt bevisa/blivit frågad varför en produkt från biltema är felgjord/trasig.
 

kimma_lkpg

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2011
Ort
linköping
Hoj
r6 -07
Mycket märkande av ord här... Biltemas princip är mer åt hållet att ha lägre priser genom att ha lägre kvalitetskontroll och sälja allt som verkar ok.
Dom tjänar mer på att inte kolla så noga på vad som faktist kommer ut i butik och byta det som kunder kommer tillbaka med som är fel/trasigt uta frågor.
Jag har aldrig ens behövt bevisa/blivit frågad varför en produkt från biltema är felgjord/trasig.

Det har jag, fick ett "universal" tv-vägg-stöd-grej som redan hade blivit återlämnad en gång innan.. det fick jag inte lämna tillbaka för påsarna med skruvarna i var brutna och ihoptejpade.. tog ett tag innan jag satte min fot där inne igen.
 

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Yamaha r6 - 03
Ok här är mitt ryggskydd i size M, är detta för litet eller borde jag åka tillbaka och skaffa ett L som var menat från början?

GetAttachment.jpg
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Hände mig med, dock märkte jag det direkt.. Hade typ XS när jag skulle ha M såg skillnaden direkt
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Ok. var stod det ngt om kvalitet nu då?

Rätt Ts frågade inte om kvalitet. Jag tycker inte skyddet verkar sitta optimalt på hans kropp. Skulle ha täckt en större yta. Tycker Ts ska åka och prova fler modeller och ta det som sitter bäst på. Priset är sekundärt i denna fråga tycker jag.:)
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Ok. var stod det ngt om kvalitet nu då?

Rätt Ts frågade inte om kvalitet. Jag tycker inte skyddet verkar sitta optimalt på hans kropp. Skulle ha täckt en större yta. Tycker Ts ska åka och prova fler modeller och ta det som sitter bäst på. Priset är sekundärt i denna fråga tycker jag.:)
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Mycket märkande av ord här... Biltemas princip är mer åt hållet att ha lägre priser genom att ha lägre kvalitetskontroll och sälja allt som verkar ok.
Dom tjänar mer på att inte kolla så noga på vad som faktist kommer ut i butik och byta det som kunder kommer tillbaka med som är fel/trasigt uta frågor.
Jag har aldrig ens behövt bevisa/blivit frågad varför en produkt från biltema är felgjord/trasig.
Jag trodde att vi pratade paketering, att lägga rätt vara i rätt förpackning...
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Jag trodde att vi pratade paketering, att lägga rätt vara i rätt förpackning...

Samma princip där med. Saker som kommer i olika storlekar kan hamna i fel låda men oddsen för att t.ex. Shoei gör den missen jämfört med Biltemas tillverkare är nog bra mycket lägre.
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Men vad skådar mitt norra öga ? Är Biltemas ryggskydd av tveksam kvalitet ? Nej det kan väl alldrig stämma ?(not) Det finns ju så många som hyllar detta underbara varuhus som säljer superbra produkter däribland olja till vrakpriser :va

Det finns klara undantag i deras sortiment. Vissa saker är inte bra saker:crash, men att generalisera och direkt påpeka att aktuellt ryggskydd är dåligt utan att ha mer fakta ger inget bra "kvalitétsintryck" på din kommentar. Speciellt inte när motsatsen är bevisad.
http://www.testfakta.se/sport_fritid/article57455.ece
När du ändå nämner olja. Vad har du att säga om den? Vad vet du om den?

Jag hyllar det som hyllas bör.
 
Last edited:

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Yamaha r6 - 03
Tack för svaren. Pratade först med en virrig person på den centrala biltema kundtjänsten om reseersättning för de 10 milen enkel resa som jag är tvungen att göra, hon visste inte vad hon skulle göra så blev kopplad till uppsalas kundtjäns där jag köpte ryggskyddet och där fick jag prata med en annan tomte som vägrade svara på min fråga om reseersättning utan svarade istället bara "Du kanske har krokarna förbi nån dag så kan vi lösa detta", jävla idiot till kundservice. Har själv jobbat ett tag på åhlens och där är kundservicen otroligt viktig, något jag inte tycker biltema prioriterar
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Tack för svaren. Pratade först med en virrig person på den centrala biltema kundtjänsten om reseersättning för de 10 milen enkel resa som jag är tvungen att göra, hon visste inte vad hon skulle göra så blev kopplad till uppsalas kundtjäns där jag köpte ryggskyddet och där fick jag prata med en annan tomte som vägrade svara på min fråga om reseersättning utan svarade istället bara "Du kanske har krokarna förbi nån dag så kan vi lösa detta", jävla idiot till kundservice. Har själv jobbat ett tag på åhlens och där är kundservicen otroligt viktig, något jag inte tycker biltema prioriterar

Men Åhlens tar väl ändå rätt bra betalt för det dom säljer också? Dom är i princip alltid dyrast på musik och film här i Stockholm iaf. samt kläderna är lite dyrare märken? Då kan man ju kosta på sig att kompensera kunderna också.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top