Pelle
Musteridirektör
1. Byt, det är för litet.
2. Hör med varuhuset om du inte kan skicka det till dom och få tillbaka ett i rätt storlek.
2. Hör med varuhuset om du inte kan skicka det till dom och få tillbaka ett i rätt storlek.
Spelar nog ingen roll hur du gör! Du kommer köra på biltemas max 1 säsong sen inse hur j*vla oskönt och obekvämt "sköldpaddsskalet" är och köpa ett dyrare av modell mjukt!!
När du kan referera till fakta som kommer från en undersökning istället för spekulationer så kommer jag att tro dig.Samma princip där med. Saker som kommer i olika storlekar kan hamna i fel låda men oddsen för att t.ex. Shoei gör den missen jämfört med Biltemas tillverkare är nog bra mycket lägre.
När du kan referera till fakta som kommer från en undersökning istället för spekulationer så kommer jag att tro dig.
Vi pratar fortfarande om paketering - en avskild process som görs efter både tillverkning och kvalitetssäkring av produkten.Jaja, det görs nog många såna undersökningar... jag länkar till en när jag ser den...
Det jag menar är att, om man tar hjälmar som exempel är att alla Shoeis hjälmar är noggrant handgjorda i Japan med hårda kvalitetskontroller för att leva upp till den höga standard som dom uppenbarligen har.
Skulle det vara billigare att lägga en medium hjälm i en förpackning som det står large på? Knappast. Det ligger inget mervärde i att få en produkt som matchar specifikationerna på förpackningen. Det är en självklarhet oavsett prisbild. Felleveranser och reklamationer kostar otroligt mycket och kan sätta företaget i gungning, oavsett om produkten tillhör premium eller budgetsegmentet.Sen har vi Biltemas leverantör(er) av hjälmar, vart dom nu görs, antagligen av dåligt betalda arbetare med arbetspass som skulle få Svenskar att gå in i väggen efter en vecka. Någonstans i leden måste dom ju spara in pengarna för att ha så låga priser.
(jag fattar inte varför jag fortfarande försöker förklara mig...)
Vi pratar fortfarande om paketering - en avskild process som görs efter både tillverkning och kvalitetssäkring av produkten.
Skulle det vara billigare att lägga en medium hjälm i en förpackning som det står large på? Knappast. Det ligger inget mervärde i att få en produkt som matchar specifikationerna på förpackningen. Det är en självklarhet oavsett prisbild. Felleveranser och reklamationer kostar otroligt mycket och kan sätta företaget i gungning, oavsett om produkten tillhör premium eller budgetsegmentet.
Dessutom är det massvis med "dyra" produkter som tillverkas i låglöneländer. Att hålla kostnaderna nere är de flesta intresserade av.
Men visst, köper man en ultralyxig eller specialproducerad produkt så ser nog företaget till att göra en extra koll att paketeringen gjordes korrekt, men det hör inte riktigt hit.
Men Åhlens tar väl ändå rätt bra betalt för det dom säljer också? Dom är i princip alltid dyrast på musik och film här i Stockholm iaf. samt kläderna är lite dyrare märken? Då kan man ju kosta på sig att kompensera kunderna också.
Sitter det inget band över magen på Biltemas ? bara axelremmar?
Jo, typ 4 band runt magen och axelremmar
Japp, håller helt med! Gick från sköldpaddeskal till denna http://www.scott-sports.com/global/...1016/back-protector-scott-soft-cr-black-l-xl/ , hur bra som helst och bekvämt!
Japp, håller helt med! Gick från sköldpaddeskal till denna http://www.scott-sports.com/global/...1016/back-protector-scott-soft-cr-black-l-xl/ , hur bra som helst och bekvämt!
Jådå, det sitter ett band över magen. Funkar alldeles utmärkt för mig.Sitter det inget band över magen på Biltemas ? bara axelremmar?
Jådå, det sitter ett band över magen. Funkar alldeles utmärkt för mig.
Det var "ryggsäcksremmarnas placering" som jag "förbättrade" genom att flytta undre fästet högre upp
på mitt Biltema L2 ryggskydd.
Klassen på trådämnen har definitivt sjunkit under minimigränsen.
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |