Bidde efter övervägande biltemas mellanmodell,
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Svetsning-och-lodning/MIG-svets/Svets-MIG-140-17173/ , priset avgjorde.
Funderade ett tag på en lite bättre men så javla kul att svetsa är det inte, framförallt förarbetet suger getballe!
Skulle jag lägga bortåt 5´ för att få något bättre så försvann anledningen, spara lite slantar, och då hade jag hellre lagt de pengarna på att någon annan skulle fixat det.
Nu gick det på ungefär 2500 med allt, plåt färg och lite annat krafs som svetsmask osv.
Vad svetsen beträffar så kan inte jag minnas att den kempi-svetsen jag tidigare hackat runt med betedde sig något annorlunda så denna ligger helt i nivå med mina kunskaper, ingen idé att kasta pärlor här alltså.
Funkade riktigt bra när jag fick till trådhastigheten sålänge plåten vart någotsånär tjock och ren, precis som vilken annan svets jag kört innan, 6 lägen på strömmen så helt dum var den inte, saknar dock den steglösa som det var på kempin.
Kört lite pinne innan, både ac och dc, gas och lite mig, det jag trivdes bäst med och som jag blev hyfsad på var dc-pinnen, stor jävla trafo med 2-steg start, vägde ett par hundra med så det är ju inget man vill ha i förrådet hemma, blev rätt bra på den, kunde iaf bygga igen hål på expansionskammaren på 2T-crossen jag hade så helt kass på att svetsa är jag kanske inte...
Men, denna är perfekt för det jag ska ha den till, lappa ihop det som behöver lappas på bilen, priset är så lågt att jag med gott samvete kan hiva den när den inte funkar längre efter garantin gått ut och köpa en ny nästa gång det är dags att svetsa något igen.
Skulle väl velat haft ett lite längre slangpaket, det eller lägre vikt men man kan inte få allt.
Ska enligt instruktion ha en trög 16A men jag körde den på 10A, har väl ingen betydelse eller?
Säkringen lär väl lösa innan uttaget brinner upp hoppas jag.