Biltema miniblinkers

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Gjorde det igår, hoppas på svar imorgon.

Okaj, är det något som spökar så är det 9 av 10 gånger Svenska posten som fuckat upp.

Jag har varit med om att en säljare ringde från USA och skällde ut svenska Fedex när jag inte fick mitt paket så :D
Och inte ens det hjälpte utan jag själv fick ringa 2 ggr och skälla samt bekräfta att min adress fanns. :huvet

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Vad annat du än köper är det bättre.:tummenupp

Tja, mina Biltema blinkers har nu suttit på i två år och då har de verkligen fått utstå väta!!!

Det jag gjorde med mina var att lossa glaset och lyfta ur diodplattan. Sen fyllde jag hela utrymmet med silikon och pressade dit diodplattan för att stoppa vibrationer och fukt. Sen la jag också lägga en sträng runt glaskanten. Vidare tryckte jag in silikon mitt i gängan där kablarna går in för att stoppa all fukt.

Kanske var lite överambitiös men det har hållt tätt och de lyser fantastiskt!!

kimbadar

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2009
Hoj
Superdjuke
Grabbar återigen! Är blinkerserna godkända på besiktningen?! Skall besikta min i slutet på April, och vill inte hålla på att byta och jäklas! Någon som vet? //tack på förhand!

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag har besiktigat med mina biltemablinkers utan problem iaf.
------och de har funkat i 2 år.

Häggis

Gubbe i övre tonåren 40+
Gick med
2 Oct 2010
Hoj
Monark med 1 gk (gubbkraft)
Klang & jubel idag dök mina beställda blinkers upp :banana, jag beställde den 14/3 så man får räkna med att det tar några dagar.
Har inte hunnit montera ännu, det får bli några plusgrader igen innan jag ger mig på det men jag är :tummenupp nöjd så här långt.

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Jag har haft de små som du länkar till och de har fungerat hur bra som helst. Haft de på hojen i 3 år och det har inte varit några problem vare sig med vatten eller att de vibrerat sönder.
Sen syns de riktigt bra. Du behöver inte köpa de större för att synas i trafiken.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/LED-Miniblinkers-2-st/

Samma här, funkar bra i två år. Dock så tror jag de inte är så vattentåliga men det återstår att se :p

annars får man väl täta själv som någon skrev.

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Z750
Jag beställde 23/3 och fick mina idag :D Grymt nöjd med snabb leverans + priset som var verklingen överkomligt(får se om det är de i längden på en KTM).

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mina Skittema blinkers:
- Har haft 1 par som brann upp, bokstavligt talat.
- 1 par som tappade "glasen".
- 1 blinkers som sonika kortslöt sig och lade av

Jag köper inte dito skit igen. Ibland lönar det sig att satsa på kvalitet.

Häggis

Gubbe i övre tonåren 40+
Gick med
2 Oct 2010
Hoj
Satte dit mina nya nu för en stund sedan och fick genast en ny funktion på min hoj, varningsblinkers? Tyvärr försvann den vanliga blinkersfunktionen på samma gång så jag vet inte om jag vann något på denna operationen :confused:

Någon som vet varför? Kan det vara så att man behöver byta relä också när man byter från vanliga glödlampor till diod?
Hur hittar man var relät sitter för det låter inget?

Tacksam för all hjälp för jag vill inte sätta tillbaka de gamla som är 5 ggr större och 10 ggr fulare

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Satte dit mina nya nu för en stund sedan och fick genast en ny funktion på min hoj, varningsblinkers? Tyvärr försvann den vanliga blinkersfunktionen på samma gång så jag vet inte om jag vann något på denna operationen :confused:

Någon som vet varför? Kan det vara så att man behöver byta relä också när man byter från vanliga glödlampor till diod?
Hur hittar man var relät sitter för det låter inget?

Tacksam för all hjälp för jag vill inte sätta tillbaka de gamla som är 5 ggr större och 10 ggr fulare

Om du läst i nån av de andra 100 trådar som behandlar ämnet så hade du vetat att det beror på indikatorlampan.
Dioder till den löser problemet (eller att ta bort den - men då får väl SBP spader..)

Häggis

Gubbe i övre tonåren 40+
Gick med
2 Oct 2010
Hoj
Om du läst i nån av de andra 100 trådar som behandlar ämnet så hade du vetat att det beror på indikatorlampan.
Dioder till den löser problemet (eller att ta bort den - men då får väl SBP spader..)

Tackar och bugar :Bugar för hjälpen, ska testa detta.
Har totalt missat att ämnet var avhandlat tidigare (skulle kunnat räkna ut detta förstås) ska försöka leta bättre nästa gång.

danne65

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Kawa Z1000,Kawa kxf250
Fick mina blinkers igår,gick fort som fan tycker jag.
Som jag uppfattar det så behöver jag bara byta ut blinkerrelä mot ett från biltema och sen ska det funka?
Ska ut på biltema och införskaffa ett sådant imorgon.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024