Biltema racestället vek sig & hojen ramlade...

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
En polare myntade en gång ett uttryck som sa att ett köp på Biltema kommer att bita dig i arslet förr eller senare. Han var nog inte helt fel ute...

916sp

Sporthojsnörd
Gick med
23 Feb 2013
Hoj
916 sp 1994,916 strada 1994, , Benelli 900sei 1983
Depåstöd

Jag anväder Bike Lift Depåstöd,lite dyrare men det kostar med en vält cykel också.
Varför skall alla alltid köpa det billigaste?
Detta driver fram dåliga produkter,i framtiden finns det inget riktigt att köpa utan bara Kinaskit.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
En polare myntade en gång ett uttryck som sa att ett köp på Biltema kommer att bita dig i arslet förr eller senare. Han var nog inte helt fel ute...

Då gillar jag det engelska uttrycket bättre, eftersom den inte biter en i arslet;) "jag har inte råd att köpa billigt".

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Vekt, ostabilt och inte på nått sätt förtroendeingivande, så kan man sammanfatta depåstödet från Biltema, iaf det bakre.
Efter en incident som innefattade en hoj i 40 grades lutning, ett depåstöd som fastnat mellan kedjan och svingen och ett rejält blodigt smalben så åkte jag och lämnade tillbaka skiten :näsblod

Idag använder jag ett Abba Superbikestand, helt i sin egen klass och man kan tryggt jobba med hojen :tummenupp

http://www.abbastands.co.uk/product-detail.asp?item=superbike-stand&pid=1

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Biltemas ställ och bombiner funkar klockrent. Det är inte sämre än något annat kina producerat...
De där vinkeljärnen skulle jag aldrig lita på :huvet

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Verkar finnas flera Biltemavarianter... Jag har ett med helsvetsad båge och det är inte ett dugg vekt. använder vinklarna och det är både lite krångligt och känns osäkert dock.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det där ser ut att vara nya varianten av stöd, det gamla bakstödet är riktigt bra och helt felfritt, kan du behandla minst lika hårt som dyrare stöd men plattorna är och har alltid varit skräp enligt mig. Problemet med ställen som biltema, jula, lidl osv. är att man vet inte vad man får andra gången man handlar "samma" pryl där, dom kanske hittat en leverantör som är några kronor billigare, vet man inte eller är beredd att testa så köp kvalité.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tyvärr kan jag inte se vad som vek sig på fotot
Det jag ser är att den vänstar lyftbobinen på fotot verkar vara betydligt tjockare än den högra lyftbobinen.
Men det kanske är en synvilla för de är ju inte fotade i samma läge.
Jag har själv (och använder fortfarande) biltema depåstöd Med de gummiklädda bobinerna.
Största problemet för mig var att de helst ville "hänga" upp och ner.
Så jag sågade av den uppåtstickande delen. För att få mer tyngd nedåt. Sänka tyngpunkten.
Och lättare få dem stanna i L-läge.
Det jag reagerade mot var "plåttjockleken" efter jag sågat av, som jag minns 3,5mm.
Det kändes inte betryggande.
Så jag är mycket noga med att sätta bobbinerna så tätt så jag precis får in svingen på Triumphen.
För kortast möjliga hävarm för "3,5mm plåtbitarna" i de gummiklädda bobinerna.
Jag skulle ta det skadade depåstödet till Biltema och klaga.
(Till GSX1300R har jag ett mycket kraftigare depåstöd. Med Y-bobiner på depåstödet som lyfter i "bobinerna" på svingen.)

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
Tyvärr kan jag inte se vad som vek sig på fotot
Det jag ser är att den vänstar lyftbobinen på fotot verkar vara betydligt tjockare än den högra lyftbobinen.
Men det kanske är en synvilla för de är ju inte fotade i samma läge.
Jag har själv (och använder fortfarande) biltema depåstöd Med de gummiklädda bobinerna.
Största problemet för mig var att de helst ville "hänga" upp och ner.
Så jag sågade av den uppåtstickande delen. För att få mer tyngd nedåt. Sänka tyngpunkten.
Och lättare få dem stanna i L-läge.
Det jag reagerade mot var "plåttjockleken" efter jag sågat av, som jag minns 3,5mm.
Det kändes inte betryggande.
Så jag är mycket noga med att sätta bobbinerna så tätt så jag precis får in svingen på Triumphen.
För kortast möjliga hävarm för "3,5mm plåtbitarna" i de gummiklädda bobinerna.
Jag skulle ta det skadade depåstödet till Biltema och klaga.
(Till GSX1300R har jag ett mycket kraftigare depåstöd. Med Y-bobiner på depåstödet som lyfter i "bobinerna" på svingen.)

Stämemr att lyft-grejjerna är olika. men fortfarande skall inte detta påverka att plåten i själva stället viker sig.

moddlaren

Guest
Jag har med biltemas o har använd detta med dom gummibeklädda vinkeljärnen under svingen i ett par år.. sitter till ock med o kickar igång hojarna på stödet utan att det har hänt något någongång:va

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Jag har med biltemas o har använd detta med dom gummibeklädda vinkeljärnen under svingen i ett par år.. sitter till ock med o kickar igång hojarna på stödet utan att det har hänt något någongång:va

Jo, men du har ju satt stödet under motorn, det är ju fusk

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...