Biltema racingolja + oljefilter

Tror personligen att oljan, så länge man använder en rätt klassad, spelar föga roll för motorns livslängd så länge man sköter bytena.

Så är det absolut. Så länge man inte misshandlar motorn alltför hårt och ser till att ge den oljebyten vid föreskrivna intervaller samt olja av tillräcklig klassning så är oddsen att motorn håller minst lika länge som resten av hojen. Dvs det är troligt att det uppstår andra fel på hojen för att den är sliten som i förhållande till hojens värde kanske inte är värt att lägga pengar på innan motorn är utsliten

Ser ingen anledning att köra biltema olja när man kan köpa ok/q8 sbk racing för 70kr/lit

Hur är det med klassningen där, sbk racing är en 10W-50 och min kloss vill ha 10W-30 eller 10W-40.

Hur är det med klassningen där, sbk racing är en 10W-50 och min kloss vill ha 10W-30 eller 10W-40.

Det ska inte vara något större problem. Oljorna är ungefär lika när dom är kalla och SBK racing är lite mer trögflytande när den är varm. Men jag har svårt att tro att det har någon större betydelse. Skillnaden mellan 40 och 50 vid arbetstemperatur är inte sådär enormt stor.
Jag skulle gladeligen hälla i SBK racing i min VFR om jag bytte oljan själv men jag har hittills varit lat och låtit verkstaden göra servicearna.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back