Biltemahylsor-Garanti??????

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Satans hylsdjävlar allt krom sitter numera i fingrarna i stället för på hylsorna

Är det värt å reklamera?
är det nån som lyckats få ut nytt?, dom skryter med livstidsgaranti

Kamaza grejor vet ja att det bara är att gå in vart som helst där dom säljer å få nytt men hur e de me våra vänner på biltema :va

Igentligen borde man ha skadestånd för sveda å värk :(

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Tolkar det hela som det bara skall vara att knata in och byta på närmsta Biltema,kvitto borde ju vara ganska överflödigt då det står BILTEMA på hylsorna.(iaf på mina)

Från hemsidan :

Biltema-garantin i praktiken.

# Biltema lämnar ett års garanti på alla produkter, med undantag för slitagedelar och reavaror.

# På en del produkter kan garantin vara längre - upp till tio år! För de produkter som har en förlängd garantitid finns noteringar om detta på artikeln.

# Under garantitiden som räknas från ursprungligt inköpsdatum, gäller följande:
Garantin gäller om någon vara trots normal användning/montering skulle gå sönder. Vid material eller tillverkningsfel, reparerar eller byter vi varan.
Garantin omfattar inte:
– Kostnader för montering/demontering av felaktig vara.
– Kostnader för reparation vid annan verkstad.
– Resekostnader.
– Eventuella följdskador orsakade av den felaktiga varan.
– Rena slitagedelar och förbrukningsvaror som t ex bromsbelägg, glödlampor mm.

# Utöver detta följer vi konsumentköplagens regler och tillämpningsområden. Biltema svarar inte för förlust i näringsverksamhet.

OBS! Var vänlig kontrollera alltid före påbörjandet av demontering och/eller monteringsarbete, att du erhållit rätt produkt! Kontrollera också alltid nya reservdelar mot den gamla detaljen innan den monteras!
För privatimporterade eller ombyggda bilar kan det förekomma avvikelser från våra rekommendationstabeller.
OBS! Många varor kräver fackmannamässig montering. Montera inte varan själv, om du inte har erforderlig sakkunskap.

Postorderköp:
Så här gör Du:
Sänd tillbaka den felaktiga varan till Biltema. Ange skälet till returen och bifoga faktura/returnota med betald returfrakt. Paketet får inte sändas mot postförskott/efterkrav. Returnera varan i brev om den väger under 1 kg. annars som Postens Sverigepaket postorder kundretur. Dessa regler gäller utan undantag.

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Hmm så om man slänger upp en konsumkasse full me fulhylsor så får man en ny ( påse) :)

Ja får testa

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Prova å byt.
Min erfarenhet av reklamationer hos biltema är att de aldrig ifrågasätter kunden.
Antagligen rätt luttrade vid sin kvalité.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
På förra jobbet köpte vi en stor sats från Micro och all krom var sprayad dit verkade det som. Det bara flagnade från nycklarna och skruvmejslarna blev spiraler och det var bara från att montera Ikea-möbler.

Med Biltemas grejer har jag aldrig haft något problem, tycker de har "tillräcklig" kvalitet för mina behov.

Klart du får byta.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Har inte bytt saker själv men har bekanta som utan problem fått byta trasiga spärrskaft m.m. Kvittot krävs säkert men annars ska det vara lugnt...

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
andersson turbo skrev:
Kamaza grejor vet ja att det bara är att gå in vart som helst där dom säljer å få nytt men hur e de me våra vänner på biltema :va
:(

Va bra, för jag har en Kamasa lednyckel som inte vill vara med längre, då skall jag lämna in den, i övrigt så tycker jag Kamasa är bra, har en Kamasa-sats som varit med i många år och är riktigt nöjd med den.

janne71

Ninjariders.se
Gick med
28 Aug 2004
Hoj
Ktm 640 Prestige
andersson turbo skrev:
Satans hylsdjävlar allt krom sitter numera i fingrarna i stället för på hylsorna

släng skräpet gå in på närmaste verkstads leverantör tex mekonomen plocka ihop en komplett mekaniker sats ifrån kamasa eller teng tools ca 5 papp så har du allt du kan tänkas behöva plus att du slipper dra sönder muttrar pga av taskiga hylsor o sitta och svära :gnissla över verktyg som inte passar slår man ut 5000 på en livstid som man har dom är det ganska billigt

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
janne71 skrev:
andersson turbo skrev:

släng skräpet gå in på närmaste verkstads leverantör tex mekonomen plocka ihop en komplett mekaniker sats ifrån kamasa eller teng tools ca 5 papp så har du allt du kan tänkas behöva plus att du slipper dra sönder muttrar pga av taskiga hylsor o sitta och svära :gnissla över verktyg som inte passar slår man ut 5000 på en livstid som man har dom är det ganska billigt

Håller absolut med om att kvalitet lönar sig.

Men det funkar bara om den fina lådan får stå still i garaget och man ALLTID lägger tillbaka varje hylsa VARJE gång och ingen annan lånar något ur den tex en polare ,granne osv.
Annars är snart hylsorna 8,10,13,15,17 borta +det där go spärrskaftet

-och var fan har förlängaren tagit vägen.

Jag har en Bacho-sats från slutet av 80 talet ,men den är som ovan beskrivet så är den helt plundrad på dom bästa hylsorna/tillbehören.

Jag tycker det är bättre att köpa 2 Biltema satser för 500:- st än hylsor/tillbehör för en förmögenhet hela tiden.

Mina 2,5 cent :)

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag har Biltemas 150-delars sats som kostar runt tusenlappen. I något test av både billiga och dyra lådor jag läste så framhölls Biltema som absolut mest prisvärd då de som var billigare (ex Micro) var dåliga och de som var bättre var mycket dyrare. Det är min erfarenhet också, att Biltema duger gott. Visst, det är inte samma smuttiga känsla i spärrskaftet som på dyrare verktyg men det gör egentligen ingen skillnad för användandet.

Det enda som jag irriterar mig på är att de fasta nycklarna sitter för hårt fast i locket. :D

Jag brukar kolla på designen och om jag hittar billigt på Biltema med motsvarande funktion och design så provar jag det först, går det mot förmodan sönder så går jag på riktigt bra grejer efter det. Jag känner några som är väldigt stolta över sina Bahco skiftnycklar, det är också de enda verktyg de har eftersom de inte har råd med fler. :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...