biltemas bromsluftare

snakerider

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
Kawa Z1000
Köpte ett bromsluftar kit på biltema nyligen med backventil, har aldrig jobbat med en sådan innan, tänkte bara kolla ska man skruva upp backventilen eller dra åt den fullt när man ska pumpa??

öpna den helt o pumpa på med handtaget:tummenupp

själv höl ja på i ca 1tim när jag bytte bromsslangar o köpte denna tog typ 2min.

se bara till att det ej blir tomt med olja,då får du fylla på under tiden:)

Se där fler som har den :tummenupp

själv höl ja på i ca 1tim när jag bytte bromsslangar o köpte denna tog typ 2min.

Luft nippeln vet jag ska vara öppen men däremot den runda backventilen ska den vara helt in skruvad eller ska man skruva upp den lite? Va har den för funktion?

Last edited:
Ser man på, aldrig sett en sådan förut utan tillverkade en egen av en flaska och en bit slang. Men "korken" sprack för jag skruvade åt den för hårt så jag vart ganska ledsen för min fina uppfinning för att lufta bromsarna var paj, men detta är ju kanon då kan man köpa en ny med en backventil o krejer :D

Hadden en som jag slängde,tyckte den mest var besvärlig men sina kassa backventiler.

Vanlig burk med lite bromsvätska att lägga slangen i funkar lika bra.

kan man inte köpa en gammal cykelpump för en tia, och montera en slang och suga ur olja underifrån :va har för mej jag sett det på youtube!

Själv höll jag på 1h lätt me den där jävla mojängen, sen när jag slabbat ner halva garaget med bromsvätska kastade jag skiten och luftade på gammalt hederligt vis, dvs ut me det gamla in me det nya och lufta som man gör på bilen och det blev kanon, ingen luft någonstans inte i "böjen" mellan oken heller, det undviker man bara genom att pumpa med ena ventilen stängd. :fyllisar

Hadden en som jag slängde,tyckte den mest var besvärlig men sina kassa backventiler.

Vanlig burk med lite bromsvätska att lägga slangen i funkar lika bra.

Mina va åxå kass så jag ratade dom. Dom höll inte tätt bakåt så jag hissade samma jävla luftbubbla fram å tbax. Det borde ju bli samma effekt med bara slangen i en burk.

Ja just det, du sa ju det va lika bra juh.... :glömdet

Mina va åxå kass så jag ratade dom. Dom höll inte tätt bakåt så jag hissade samma jävla luftbubbla fram å tbax. Det borde ju bli samma effekt med bara slangen i en burk.

Ja just det, du sa ju det va lika bra juh.... :glömdet

Fick exakt samma effekt på mitt kit, så jag kan inte rekommendera det.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back