Biltemas bromsvätska

Om det är ett problem hos dig eller kawa är av mindre betydelse, bromsa PÅ sig kan alla göra. Att du kan härleda det till ljumna bromsar e kul bara för att du körde ju på biltemas pissolja just då! å sen bytte till en svindyr essen dú br´ömse o vips växte du ur sanlådan......

Men du fick ju talat om att du har råd med iaf. Tala med "små-grabbarna" på 250 el 125 om hur du ska lära hög ingångshastighet istället..

Jag dissade inte Biltema vätskan utan postade helt enkelt vad som är skillnaden mellan dom.
När det gäller mina bromspunkter och var jag kan bromsa så har jag en viss aning om det efter ett par tusen varv runt falkenberg.
Vilken vätska jag hade i systemet just då har jag heller inte en aning om men förmodligen var det BelRay eller dylikt.

Placeboeffekt på sin bromsverkan? Om jag får bättre bromsverkan med annan vätska än den jag hade i just då så är det konstaterat faktum. Jag var inte ute på mitt första banvarv i historien när just det hände.

Att du blir impad av att "rika" jag har "råd" med att lägga 300 spänn på ny vätska säger nog mer om din ekonomi än min...

Som jag sa, funkar det så funkar det. Funkar det inte så byt, svårare är det inte och är heller inget att dividera om.

Jag dissade inte Biltema vätskan utan postade helt enkelt vad som är skillnaden mellan dom.
När det gäller mina bromspunkter och var jag kan bromsa så har jag en viss aning om det efter ett par tusen varv runt falkenberg.
Vilken vätska jag hade i systemet just då har jag heller inte en aning om men förmodligen var det BelRay eller dylikt.

Placeboeffekt på sin bromsverkan? Om jag får bättre bromsverkan med annan vätska än den jag hade i just då så är det konstaterat faktum. Jag var inte ute på mitt första banvarv i historien när just det hände.

Att du blir impad av att "rika" jag har "råd" med att lägga 300 spänn på ny vätska säger nog mer om din ekonomi än min...

Som jag sa, funkar det så funkar det. Funkar det inte så byt, svårare är det inte och är heller inget att dividera om.

Återigen låt oss skippa dig! Du låter ju onekligen bäst på det du sysslar med. Men, om du märkt skillnad mellan bromspunkerna mellan biltema å din hypersuperduperolja kan det ju inte röra si om stora siffror.
Frågan va om du har kört kok på bromsarna å hur ofta innan du bytte?

Men, om du märkt skillnad mellan bromspunkerna mellan biltema å din hypersuperduperolja kan det ju inte röra si om stora siffror.

Vätskan jag hade i just då var relativt ny eftersom hojen servades nån vecka innan och detta var första bandagen efter det.
När det gäller siffror om bromspunkter på mattade bromsar och inte mattade så är dom stora, inte små. Och ja bromsar kan mattas fort, tillräckligt fort för att överaska i nästa hårda inbromsning.

Som jag nu sagt ett par gånger så vet jag inte om Biltemas är bra, vet inte ens deras kokpunkt våt, som jag oxå postade så jag kan inte jämföra de 2 och har inte sagt att jag kan det heller. Postade info som tillverkarna själva uppger och Biltema uppger ingen kokpunkt våt vad jag hittat, inte ens på flaskan verkar det..

Nu har jag bytt till Biltemas bromsvätska iaf =) Jag kör ju ingen racing direkt, så den borde ju räcka för mig =)

n656752118_1451885_783.jpg

n656752118_1451886_1099.jpg

n656752118_1451916_3604.jpg

Upptäckte den svåra vägen att när man väl fått in luft i systemet så får man pumpa i all evighet för att få ut den :p

Allt gick bra iaf! Tack för alla tips!

MVH Daniell

Återigen låt oss skippa dig! Du låter ju onekligen bäst på det du sysslar med. Men, om du märkt skillnad mellan bromspunkerna mellan biltema å din hypersuperduperolja kan det ju inte röra si om stora siffror.

om du nu verkligen diggar biltemas bromsväska så kör på den då..

jag och bempas mfl har upplevt att biltemas inte riktigt håller måttet för hårdare bromsövningar som på bana el högre tempo på gata..

mina bromsar som jag skrev ovan gav upp rätt fort med biltemas vätska trots att jag gav den en chans till.

Så ta reda på vad Biltemas Bromsvätska har för kokpunkt fuktmättad om du vill vara säker. Flera av de billigaste vätskorna har en våt kokpunkt på strax över 100C och det är en temp du mycket väl kan få på en bana.

Klarar den Dot-4 så ligger den min på 155 grader våt.

Specar dom torr-värdet till dot-4's gräns 235 trots dom egentligen klarar 260 så lär dom även speca våtvrdet till dot-4 gränsvärdet....

vet inte ifall någon har nämt det tidigare. Men när jag skulle byta bromsvätska så tömde jag hela systemet. inte smart menmen.
Så jag hade en som fyllde på bromsvätska i behållaren så att det alltid fanns där.
Sen så hade jag en genomskilnig slang som jag tryckte på luftnipplen och böjde den uppåt sen öppnade jag nipplen och det var bara att pumpa, eftersom det inte kommer in någon luft såfort det är lite bromsvätska i slangen.
Funkade bra för mig iallfall, kanske kan vara till ett tipps till någon.

Jag tänker inte dissa din tes bara för att Biltemas bromsvätska har funkat för mig, så jag undrar, bytte du bara rakt av mot Castrol eller gjorde du något mer?
Vilken typ av bromsslangar har du/ni som känner skilnad? Har ni stålspunna eller "vanliga"?

Jag har ännu inte kört så att bromsvätskan har varit något problem men kanske nästa sommar.

det enda jag gjorde var att byta bromsvätska och kör stålomspunnet.

Nu har jag bytt till Biltemas bromsvätska iaf =) Jag kör ju ingen racing direkt, så den borde ju räcka för mig =)

Upptäckte den svåra vägen att när man väl fått in luft i systemet så får man pumpa i all evighet för att få ut den :p

Allt gick bra iaf! Tack för alla tips!

MVH Daniell

Precis, så länge det funkar finns det ingen anledning att grubbla över detta utan bara köra på. Det är trots allt inte så svårt att byta igen :)

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick