biltemas GPS vs nuvi 200, TomTom one

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Nån som vet hur biltemas GPS står sig i jämförelse med tex nuvi 200 eller TomTom one?
Nån som äger en biltema GPS?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
SNÅLA INTE PÅ SÄKERHETEN!

En GPS från biltema kommer ofelbart att leda dig in i homokvarteren i forna östtyskland!
Har du tur kör du bara i diket när den säger åt dig att svänga vänster 200m för tidigt.

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
egentligen spelar det ingen roll vart man postar ang. biltema så brukar de flesta svara "feltema" vilket jag trycker är väldigt tråkigt då biltema faktiskt har väldigt många bra produkter!

Jag skulle rekommendera dig att köpa den, man har väl trots allt 30 dagars öppet köp. Så är du inte nöjd så lämna tillbaka den bara. Sök på google, det gjorde jag och fann en del som testat den och var nöjda med den (inga officiella tester men än dock).

Måste även kommentera GuW´s kommentar. Trots att jag inte gillar att man baktalar produkter de inte testat bara för att det är biltema så var kommentaren bland det roligaste på väldigt länge och den gjorde så att min morgonbitterhet vändes till glädje. Jag tackar för den :D

.........lycka till med GPS köpet!

beejay

det ante mig
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
TL 1000 S fighter 98
Jag har en.... jag är nöjd iallafall ,den gör det den ska,:tummenupp

Jojjen

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
zx6r -95
Jag var på biltema och frågade om deras gps men fick till svar att den tyvärr utgått.

Jag har även kollat på Tomtom one men då version 2 eftersom jag hört att det ska vara väderskyddad och så har den en USB-port. Tyvärr har även den utgått :p

Jag har nu börjat kolla på en Nuvi 200. Vet någon om man kan se aktuell hastighet samtidigt som man ser vägbeskrivningen? Har sett att det går på Tomtom men har inte hittat nån inte angående det på Garmins modell

joewish

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2007
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Har en Biltemas GPS som jag kör TomTom i och den fungerar suveränt.
Biltemas GPS säljs under andra namn i exakt samma utförande för ca 2500 SEK (i USA Bl a) men det verkar som Biltema hade svårt att sälja den för det priset antagligen pga sitt dåliga rykte (se ovan). Innan jul dumpade man ut dessa för 900 SEK förmodligen helt utan vinstmarginal bara för att bli av med lagret så till de som köpte en då kan man bara säga grattis! :tummenupp

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
KTM 625 SXC - 05
jag köpte en tomtom one v2. Fick den för 1200kr på tradera.. knappt använd.
Står inget om att den är väderskyddad dock. Är den det?
Jag resonerar som så att om det börjar regna så drar jag en påse över GPSen. Inte ofta jag drar ut och kör i regn frivilligt iaf.

Hondajunkie

Stoned
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
1800
Tips på något smart sätt att fästa en "vanlig" GPS på en hoj?
Finns det speciella fästen att köpa, eller man stoppar den i en tankväska?
(nej jag vill inte köpa en "hojanpassad" GPS för flera tusen kr) :näsblod

El Maco

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
Söker något annorlunda, gärna ett lämpligt cafe racer objekt - med karaktär...
Jag var på biltema och frågade om deras gps men fick till svar att den tyvärr utgått.

Jag har även kollat på Tomtom one men då version 2 eftersom jag hört att det ska vara väderskyddad och så har den en USB-port. Tyvärr har även den utgått :p

Jag har nu börjat kolla på en Nuvi 200. Vet någon om man kan se aktuell hastighet samtidigt som man ser vägbeskrivningen? Har sett att det går på Tomtom men har inte hittat nån inte angående det på Garmins modell

Du kan se aktuell hastighet samt vägbeskrivning samtidigt på båda modellerna. Jag har själv en TomTom One och är skitnöjd, tror dock inte att Garmins variant är något sämre, men jag valde som sagt TomTom.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024