Biltemas GPS

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Någon som vet om något bra (bättre än silvertejp) fäste för att få fast Biltemas GPS på hojen..

Lite touringvarning ... :rodnar
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Borde gå bra med kardborreband med självhäftande baksida. Det är så de flesta fäster sina laptimers. Finns också på Biltema. Välj sorten med kraftiga "piggar".
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Hur kör du fuktskydd på den lilla rackaren ?

Semifast montering borde väl gå o lösa med ett moddat mobilfäste monterat på lämplig plats under lilla kåpan.
 

bjotta

BJOTTA
Gick med
22 Jan 2005
Ort
Jönköping
Hoj
R1 -03, R1 Minimoto -06, Yamaha YZ 250 Enduro -93
Samma funderingar här. Spanar in Biltemas GPS också. Verkar rätt sjysst å gedigen å till ett bra pris. Frågan är bara hur man får fast den på ett vetigt sätt. Kardbare funkar kanske... Själv funderar jag på att modda orginalfästet så att man kan vinkla den lite olika...

Sen va de ju de här me fuktskydd också. Några råd...

Kommer ju bara med skandinaviska kartor har jag för mig. Någon som laddat ner europakartor "for free"...

Någon som har lite erfarenhet från den. Är den skit eller ok...
 

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
funtar ni på gps kan jag rekomendera navigon 6000 den säljs ut med gamla kartor för det fina priset av 990 kr på mediamarkt. Nya kartor 2008 och programvaran navigon 6 finns att ladda ner på piratsjön. Dessutom är windows installerat på den så att man kan installera divx spelare och mp3. med lite trix kan man även få in oziexplorer med sjökort på den. även ni som har biltema gps:en kan man slänga in annat kartprogram kallar miomap eller igo 8. Dessutom finns det ett gps fäste till navigonen för 150 riksdaler.

http://www.funponsel.com/blog/archives/2006/05/29/navigon-transonic-pna-6000-gps/

http://www.mumba.se/index.php?productID=69
 

bjotta

BJOTTA
Gick med
22 Jan 2005
Ort
Jönköping
Hoj
R1 -03, R1 Minimoto -06, Yamaha YZ 250 Enduro -93
Sjysst sida, tackar...

Kommit på något bra sätt att montera ???
 

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*

Nicotin

Guest
läste på karttillverkarens hemsida och jag har använt kartor från dom tidigare och dom funkar riktigt bra.
destinator som kartorna kommer från en :tummenupp :tummenupp
 

joewish

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Biltemas GPS e toppen, lätt att installera nya kartor, bara att tanka hem och flytta över till minneskortet. Hittade hela europa direkt.
Nytt minneskort för några hundringar och med några GB minne så kan man plocka med lite film och annat skoj till den inbyggda mediaspelaren som tar de flesta formaten och funkar ypperligt.

Vuxenfilm i 200 blås och man får garanterat aldrig tråkigt oavsett hur långt man skall åka... :tuttar
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Personligen tycker jag Biltema GPS'en är värdelös som den kommer. Mjukvaran är kass och exaktheten på positionen är värdelös trots rätt bra gps-modul. Skall man köpa bör man lägga på tomtom.
 

joewish

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
VTR 1000 Firestorm
exaktheten på positionen är värdelös trots rätt bra gps-modul.
Märkligt min hittar oftast rätt på sisådär 10-15 meter iaf och har jag väl kommit så nära ser jag oftast målet och kan ta mig sista biten på optisk navigering....
Hur fel visar din då?
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Märkligt min hittar oftast rätt på sisådär 10-15 meter iaf och har jag väl kommit så nära ser jag oftast målet och kan ta mig sista biten på optisk navigering....
Hur fel visar din då?
Låt säga att man kommer åkandes på en väg och det är en avtagsväg så missar den med säg 1,2 eller 3 sekunder i ca 70 km i timmen. Det gör den tämligen värdelös inne i stan. Jag bytte ut min första men det visade sig att nästa va likadan. När jag bytte till Tomtom försvann problemen.
 

joewish

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Ah fan, ja det suger ju... har iof inte haft de problemen då jag snarare tycker tvärt om, att den börjar varna åt helvete för tidigt :/ men men, jag bor ju på landet så i stan kanske det blir annorlunda...
Bytte oxxå till tomtom enligt den eminenta guiden då jag håller med om att den e trevligare även om jag inte tycker Destinator e helt kass den heller.
Spelar roll förresten då jag mest kollar vuxenfim när jag e ute och åker iaf.... :tuttar
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top