Biltemas led-baklyse?

invain

mer meka än köra
Gick med
24 Sep 2007
1:Är det nåt att ha?
2:Hur funkar det med bromsljuset,original går ju på samma lampor.
3:Går det igenom besiktning,är ju e-märkt men ganska litet.
4:Nån som har bild på det på cykeln,jag ska sätta det direkt i kraschkåpa tänkte jag,funkar det?

Jag köpte mig en sådan till KTM:n och min erfarenhet är att det börjar glappa i lampan ganska snart efter inkoppling. Då bör det tilläggas att jag även bytt ut lampan 1 gång med samma fel som följd och att vanlig glödlampa inte glappar alls.
Jag skulle inte rekommendera feltemas lampor, kolla istället på kjell & CO. Där kan du få en likadan lampa billigare + att deras kanske är bättre.

Jag ser inte att det skulle vara några problem! Det står ju att det har både bromsljus och bakljus i samma, e-godkänd mm. Bara att köpa å skruva i! :tummenupp
Med tanke på pris, och med tanke på vad det ska användas till så ser jag ingen anledning till att inte prova med Biltemas först iaf! Trist att köpa ett bakljus för 500 spänn å krascha bort...

Säkert från samma tillverkare som bikeline, touring mf. säljer.

Finns iof. oxå de med inbyggd nr. belysning oxå, mycket smutt.

Jag har kört med ett sånt i snart 250mil med min xr650r. Gått mer än 50mil snabb grusväg och resten som motardbus. Funkar fortfarande fint.
Tips dock, börja med att limma fast glaset med lite superlim och täta kabelgenomföringen lite om du inte vill ha, som i mitt fall, skogsfärgat vatten i den ;)

Jag har kört med ett sånt i snart 250mil med min xr650r. Gått mer än 50mil snabb grusväg och resten som motardbus. Funkar fortfarande fint.
Tips dock, börja med att limma fast glaset med lite superlim och täta kabelgenomföringen lite om du inte vill ha, som i mitt fall, skogsfärgat vatten i den ;)

Vibrerar det inte sönder på en xr så borde det ju vara hur prisvärt som helst,tack för tipsen.

Har haft biltemas diodlyse på xr650 i 600mil och sedan fick det tjänstgöra på Tlr:n i några tusen mil. Funkade kanon:tummenupp

Edit: Glömde skriva att dom funkar kanon på snöskoter i -25 också:)

Last edited:
Jag köpte mig en sådan till KTM:n och min erfarenhet är att det börjar glappa i lampan ganska snart efter inkoppling. Då bör det tilläggas att jag även bytt ut lampan 1 gång med samma fel som följd och att vanlig glödlampa inte glappar alls.
Jag skulle inte rekommendera feltemas lampor, kolla istället på kjell & CO. Där kan du få en likadan lampa billigare + att deras kanske är bättre.

Lampa? :va

Han pratar ju om LED-bakljuset, det är inga glödtrådar i en LED, inte ens om man sätter ihop dem i en flock i ett baklyse. Hur tänkte du?

Det enda jag kan tänka mig är att man råkar ut för en kallödning eller annan dålig kvalitet på diodernas anslutning och det därmed skakar loss, men det kan man ju enkelt lösa med en lödpenna :tummenupp

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick