Svar jasitter dom med 2fästpunkter, styränden och innanför handtaget? isf är jag nog själv sugen på ett par av dessa för mina nuvarande skakar så förbannad och viks nästan när man smackar in i en humla.
Vingarna på ena muttern pajjade när jag drog fast skydden. Finns det sådana att köpa någonstans så man slipper köpa ett helt nytt par? Vet ni?
Åk in och byt.
Någon som vet om de går att ta loss och sätta tillbaka? Har precis monterat mina men gashandtaget vill inte glida fritt. Kanske är det lite gummi från handtaget som segar ner, har tänkt lossa och kolla efter. Går det att ta loss handskydden och sedan sätta dit igen?
Edit: Hur mycket av gummihandtagen kapade ni av? Skar ni som en cirkel, eller tog ni bort hela änden?
Ja de går att ta loss, montera loss handtaget försiktigt och skruva sedan i insexan igen, knacka på den till den hoppar in lite och dra ut hela paketet. Fäst en eltejp/snöre runt skruven för säkerhets skull med en slamsa hängandes utanför så att du är säker på att du kan få tag i paketet om det skulle åka in i styret.
Vad händer med muttern när man lossar på insexskruven? Antar att man får skaka ur den ur styret, eller kommer den att kila fast sig i "skruven"? Nästa försök blir inte förens om en vecka. Tack för svaret, då vet jag att skydden inte går sönder om jag försöker igen
Skär bort änden av gummihandtaget utan att ta bort skyddet istället så slipper du ens bry dig.
... poängen när den ska sitta fast, ja. Tänkte om den lossnar när man lossar insexskruven. Aja, det löser sig.Den kilar fast sig vilket är hela poängen.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|