Bilverkstad i Linköping

Sanna-Lkpg

Uppdaterad
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
CBR600FS
Ja jag vet, det här är en fråga som inte alls hör hemma på SH, men jag har insett att allt man frågar om här får man svar på så jag gör en chansning !

Jag skulle vilja ha tag på nån liten vettig bilverkstad. Nått i stil med 'Mickes Mek', 'Frasses Fixarverkstad' eller 'Billys Bilservice'. :rolleyes:
Har fått ett litet udda problem.... Min stackars vindrutetorkarmotor (19 bokstäver) håller på att lägga av och min intuition säger mig att Thitusons skulle kunna ta ut lite i överkant på sin verkstad.

Ja då undrar ni väl hur jag överlevt hittills varje gång bilen grymtat om att nått är fel.... Jo, än så länge har man fått ta hand om den i Hycklinge - låååång neråt i skogen, men ärendena däråt duggar inte så tätt längre så nu skulle jag vilja ha nått på närmre håll, dvs inom 013-området !

Och ja, jag erkänner villigt ! Meka med bilar är inte på nått sätt min starka sida !

Help me out please !
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Sanna-Lkpg skrev:
2450239 Ja jag vet, det här är en fråga som inte alls hör hemma på SH, men jag har insett att allt man frågar om här får man svar på så jag gör en chansning !

Jag skulle vilja ha tag på nån liten vettig bilverkstad. Nått i stil med 'Mickes Mek', 'Frasses Fixarverkstad' eller 'Billys Bilservice'. :rolleyes:
Har fått ett litet udda problem.... Min stackars vindrutetorkarmotor (19 bokstäver) håller på att lägga av och min intuition säger mig att Thitusons skulle kunna ta ut lite i överkant på sin verkstad.

Ja då undrar ni väl hur jag överlevt hittills varje gång bilen grymtat om att nått är fel.... Jo, än så länge har man fått ta hand om den i Hycklinge - låååång neråt i skogen, men ärendena däråt duggar inte så tätt längre så nu skulle jag vilja ha nått på närmre håll, dvs inom 013-området !

Och ja, jag erkänner villigt ! Meka med bilar är inte på nått sätt min starka sida !

Help me out please !
Prova med han som håller till i Q8-macken vid Brokindsleden.
Obs inte Braskens bro!
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Passar på att fråga var man kan få lite rostskador hjälpligt och billigt fulsvetsade på en gammal bil här i stan? Dvärggatan kör väl inte längre om jag förstått det rätt?
 

Sanna-Lkpg

Uppdaterad
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
CBR600FS
Jaha... Brokindsleden eller Lundmans.... Vilka ska jag välja nu då ?!
Ledsen Mrs. L men Åtvid går tyvärr bort. Måste ju då ta mig både till och från...
Blir ju lite fundersam Carsam när du kallas Lundmans för roliga, är det fritt fram för tolkningar ?! :)
 

carsam

prone2failure
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
ktm
Fasen, har dvärggatan slutat? Lämnade dit en opel för några år sen, det var nog en spik i kistan.

Sanna-> Flera kompisar lämnar sina bilar till Lundmans och är nöjda. Dom brukar vara billiga, men man får ofta ägna lite tid för att lyssna på varför det är så speciellt svårt att laga just dethär felet på denhär bilmodellen.
Jag har faktiskt inte lämnat nån bil dit så jag kan inte riktigt bedömma kvaliten på deras jobb... fixar allt själv eller låter brorsan (bilmek) laga...
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
carsam skrev:
2455114 Fasen, har dvärggatan slutat? Lämnade dit en opel för några år sen, det var nog en spik i kistan.

Sist när han fixade hjundajen förbi besiktningen så sade han att han skulle gå i pension rätt snart. Om han gjort allvar av det hotet vet jag inte.

Sanna-> Flera kompisar lämnar sina bilar till Lundmans och är nöjda. Dom brukar vara billiga, men man får ofta ägna lite tid för att lyssna på varför det är så speciellt svårt att laga just dethär felet på denhär bilmodellen.
Jag har faktiskt inte lämnat nån bil dit så jag kan inte riktigt bedömma kvaliten på deras jobb... fixar allt själv eller låter brorsan (bilmek) laga...

Kom igen, posta brorsans telefonnummer nu då! :D
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Jobbar med bildelsförsäljning i linköping och kan varmt rekommendera Lundmans bilservice i jägarvallen! Dom har varit kund hos oss i många år och är en bilverkstan av den gamla skolan.
 

carsam

prone2failure
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
ktm
Kan inte lämna ut brorsans nummer tyvärr, han har fullt upp med mina bilar.

Men det verkar råda konsensus om att man kan vända sig till Lundmans iallafall? Fast jag gissar att torkarmotorn redan är bytt...
 

Sanna-Lkpg

Uppdaterad
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
CBR600FS
carsam skrev:
2455114
Sanna-> Flera kompisar lämnar sina bilar till Lundmans och är nöjda. Dom brukar vara billiga, men man får ofta ägna lite tid för att lyssna på varför det är så speciellt svårt att laga just dethär felet på denhär bilmodellen.
Jag har faktiskt inte lämnat nån bil dit så jag kan inte riktigt bedömma kvaliten på deras jobb... fixar allt själv eller låter brorsan (bilmek) laga...

Har pratat med Mr. Lundman Him Self idag på tfn och jag hade så svårt att hålla mig för skratt. Det var precis som du beskrev ! Först var det väldigt avancerat och klurigt, kanske näst intill omöjligt. Men han skulle göra si och han skulle göra så, men visst skulle han fixa det ! :)
Jag kommer att hålla dig persoligt ansvarig om det går åt skogen ! :smasha
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top