kallesj skrev:Tänkte bara kolla upp hur många här på forumet som kör Bimota, och var i landet dessa skönheter finns.......bifoga gärna bilder om Ni har.
1. Bimota SB8R / Skövde / kallesj
2.
J-Bone skrev:Det går en sån med FZR-snurran i här i stan, YB6 eller vad de heter...
SB8R:en är den klart läckraste, riktig motor har den också..
sandstream71 skrev:Lektion 1: Hur man spammar sönder en tråd? Se ovan
Jodå, bimota finns igen.bebbe skrev:Var en kille och körde med en på Kinnekulle när jag var där sist. Vet inte vad den heter med när jag kollade på den så såg det ut som om det var en Yamaha FZR 1000 motor på den. När han körde så såg man verkligen hur gött hojen gick. Hade kanske varit någonting att han sådan på ban dagarna
Ang Bimota, finns det kvar som företag
Brutus skrev:YB8 heter väl den med FZRsnurran...eller är det YB11? Och vad är egentligen skillnaden på dem??
Annars SB8R Carbone är lite lagom porrig...
OK då skickar jag väl upp lite bilder på min hoj.Arctic#1 skrev:Verkar vara coola motorcyklar..lagg ut en god bild av din så vi japs åkare får se!..
2 till..................kallesj skrev:OK då skickar jag väl upp lite bilder på min hoj.
Berätta mer om YB8:an med turbo................kanske det finns bilder?Medin skrev:Jag får dela med mig av min första Bimota upplevelse. I dag fick vi en en Bimota YB8, men Mrklund turbo på jobbet. Det var det sjukaste jag kört i hela mitt liv! 288hk på bakslangen = ett jävulst klipp
Det stämmer.............en GS 750 motor sitter det i denna ovanliga hoj, totalt byggdes det 140 st SB2r mellan åren 1977-1978TbA skrev:Bimota är läckra hojar med ett helt underbart detaljfinish.
Min dröm Bimota har alltid varit KB1 med Kawa 900/1000 motor.
Bilden nedan är från MC-mässan 1980.
Hittade även en bild från en bandag 1980, Gelleråsen.
Olle Larsson (Rickmanagenten och Bimotaimportör) på en SB2.
Tror det satt GS750 motor i den.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |