Bingo i Amerika

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jepp, här sitter jag - i Kansas City - och har det bra. Imorgon skall jag kolla in lite MC-butiker i området och spendera lite EMU-nej-förstärkta svenska kronor på grejer. Nån som vet vad det är bra priser på, jämfört med Sverige?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Strider skrev:
Va du glad att de har en valuta i alla USAs delstater så du slipper växla till olika delstatsvalutor.

Och förresten är det varken ja eller nej röstare som påverkar läget att USA dollarn anses vara för högt värderad.

Annars får herrn ha det bra och njuta av resan!
Jaja, jag skojar bara :D

Så, vad köper man för grejer här då?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Bingo skrev:
Jaja, jag skojar bara :D

Så, vad köper man för grejer här då?

Mega Big Mac super Meal, King size fries and a jelly dounut. One double Coke to go please.
I also would lika to add another 45dollars for the extras that´s included such as onion rings, chili peppers, cheese stick and some extra bacon in the burgers.
Can I buy the big pot with milkshake too?
Then just add a bunch of sheeseburgers aside and the regular you know(?) - 6 plain burgers with only mayonaise on the top so I don´t get fat.....

750RR

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rigge skrev:
Kromade fälgar!
Knepigt att få med sig på flyget. Annars tackar jag för ett bra förslag :D

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NoicE skrev:
Kamera prylar är billigt!
Eller dom flesta el-tech prylar är nog billigare :tummenupp
Tänkte närmast på MC prylar. Annars tackar jag för ett bra förslag :D

Edit: det heter el tech prylar :tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Olja är billigare.. svårt å få med sig hem på planet dock.
Bensin är ju oxå billigare.

öh! Däck är lite billigare. Smärre utsmyckningsgrejjer är oxå billigare. Kan ej nämna vad, men mycket du kommer se tror jag du inte hittar i sverige... köp sånt så blir du unik när du är tillbaka i sverige.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
maverick_750rr skrev:
Mega Big Mac super Meal, King size fries and a jelly dounut. One double Coke to go please.
I also would lika to add another 45dollars for the extras that´s included such as onion rings, chili peppers, cheese stick and some extra bacon in the burgers.
Can I buy the big pot with milkshake too?
Then just add a bunch of sheeseburgers aside and the regular you know(?) - 6 plain burgers with only mayonaise on the top so I don´t get fat.....

750RR
Det här är ett fasansfullt dåligt förslag :skrämd Kan inte riktigt med äckelburgare. Äter dem ändå ibland.

Men vilket bra kött de har här, mamma mia! Jag var på ett steakhouse igår och fick en mixed grill, med lite olika köttbitar, räkor (prawns, alltså stora räkor) och det oxköttet var, fan i mig, vidunderligt gott. Det skall ha kommit från "corn-fed" djur och ha hängt i minst 20 dagar - allt enligt menyn. Den där "Svenskt kött"-märkningen vi har hemma borde vara en varningssignal för varje rättsinnad medborgare, för ingenstans i världen där jag har varit är köttet lika dåligt som hemma. Ikväll skall jag ut och äta på steakhouse igen :fakta Kan vara kul att veta när ni sitter och smaskar i er makaronerna.

En annan sak som inte är lika bra är att de inte säljer amerikanska sporthojstidningar här. Jag var på en bokhandel med en välsorterad tidskriftsavdelning idag för att köpa några amerikanska tidningar och få en uppfattning om prisnivån på prylar. Jag hittade Performance bikes, Superbike mag, Bike mag, What bike? och Two Wheels Only. Alltså FEM brittiska sporthojstidningar men inte en enda amerikansk. I Amerika :eek:

Underligt. Mycket underligt, det hela.

Däremot har de grejer som SHOEI-hjälmar färganpassade till Suzukis GSXR-modeller. Och kromade fälgar så klart.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Swedie skrev:
Olja är billigare.. svårt å få med sig hem på planet dock.
Bensin är ju oxå billigare...
Fan, jag tar med en dunk olja och en dunk bensin som handbage :D Bensinen kostar ingenting här, men det visste ni ju redan.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Strider skrev:
En Powercommander kanske?

Yosimura pryttlar till din Suzuki?
Yeah, nu börjar vi bli lite seriösa här. Skall se vad grejerna kostar :squid

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
Det här är ett fasansfullt dåligt förslag :skrämd Kan inte riktigt med äckelburgare. Äter dem ändå ibland.

Men vilket bra kött de har här, mamma mia! Jag var på ett steakhouse igår och fick en mixed grill, med lite olika köttbitar, räkor (prawns, alltså stora räkor) och det oxköttet var, fan i mig, vidunderligt gott. Det skall ha kommit från "corn-fed" djur och ha hängt i minst 20 dagar - allt enligt menyn. Den där "Svenskt kött"-märkningen vi har hemma borde vara en varningssignal för varje rättsinnad medborgare, för ingenstans i världen där jag har varit är köttet lika dåligt som hemma. Ikväll skall jag ut och äta på steakhouse igen :fakta Kan vara kul att veta när ni sitter och smaskar i er makaronerna.

En annan sak som inte är lika bra är att de inte säljer amerikanska sporthojstidningar här. Jag var på en bokhandel med en välsorterad tidskriftsavdelning idag för att köpa några amerikanska tidningar och få en uppfattning om prisnivån på prylar. Jag hittade Performance bikes, Superbike mag, Bike mag, What bike? och Two Wheels Only. Alltså FEM brittiska sporthojstidningar men inte en enda amerikansk. I Amerika :eek:

Underligt. Mycket underligt, det hela.

Däremot har de grejer som SHOEI-hjälmar färganpassade till Suzukis GSXR-modeller. Och kromade fälgar så klart.

Vill du vara snäll och köpa lite Kawaprylar om du hittar? :)
Du får pengar när du kommer hem.

750RR :hej

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
maverick_750rr skrev:
Vill du vara snäll och köpa lite Kawaprylar om du hittar? :)
Du får pengar när du kommer hem.

750RR :hej
Är det något särskilt du vill ha? OBS INGA TUNGA ELLER SKRYMMANDE GREJER OBS

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
Är det något särskilt du vill ha? OBS INGA TUNGA ELLER SKRYMMANDE GREJER OBS

Vaddå? Kan du inte ta hem en billig ZX10R som handbagage? :crash

Bältes-spännen.
Ninjadekaler.
minicykel att ha på högtalaren
cool kawa-nyckelring
allt möjligt kawaskit ingen annan har här....
Uppblåsbar paraplyflicka :D

750RR

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
maverick_750rr skrev:
Vaddå? Kan du inte ta hem en billig ZX10R som handbagage? :crash

Bältes-spännen.
Ninjadekaler.
minicykel att ha på högtalaren
cool kawa-nyckelring
allt möjligt kawaskit ingen annan har här....
Uppblåsbar paraplyflicka :D

750RR
Jag vet inte vad folk i kwakka-kretsar har och inte har :D Antingen får du vara lite mer specifik eller riskerar du att jag kommer hem med grejer som du redan har. Skriv vad du vill ha och vad det får kosta så kollar jag om jag kan hitta det?

Paraplyflickan har jag redan köpt "till en polare" (min hustru är med) :rodnar :D så det går inte.

Jocke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW
GITARRER!
drool.gif

Är asbilligt ( :p ) i USA. Köp ett gäng Les Pauls Customs till mig och se till att inte fastna i tullen. :crash

Edit: Hjälp, har jag blivit smiley-missbrukare.

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
Jag vet inte vad folk i kwakka-kretsar har och inte har :D Antingen får du vara lite mer specifik eller riskerar du att jag kommer hem med grejer som du redan har. Skriv vad du vill ha och vad det får kosta så kollar jag om jag kan hitta det?

Paraplyflickan har jag redan köpt "till en polare" (min hustru är med) :rodnar :D så det går inte.

Köp en cool nyckelring med en ninjahoj på och kanske ett bältesspänne med KAWASAKI på.

Köp en penna med kwakki på.
Örhänge med en ninjahoj..... vykort, whatever.

Jag har ingenting ändå så allt du köper blir rätt.

Det behöver inte kosta 1000kr. :p

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jocke skrev:
GITARRER!
drool.gif

Är asbilligt ( :p ) i USA. Köp ett gäng Les Pauls Customs till mig och se till att inte fastna i tullen. :crash

Edit: Hjälp, har jag blivit smiley-missbrukare.
Okej, jag tar med ett dussin eller så. Men det gör jag bara för att kunna utge mig för att vara rockstjärna och få en massa groupies :slicka

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
maverick_750rr skrev:
Köp en cool nyckelring med en ninjahoj på och kanske ett bältesspänne med KAWASAKI på.

Köp en penna med kwakki på.
Örhänge med en ninjahoj..... vykort, whatever.

Jag har ingenting ändå så allt du köper blir rätt.

Det behöver inte kosta 1000kr. :p
Okej, jag plockar med mig lite kwakka-smågrejer. nget gnäll sedan om att de är fula eller så :fakta

Jocke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW
Bingo skrev:
Okej, jag tar med ett dussin eller så. Men det gör jag bara för att kunna utge mig för att vara rockstjärna och få en massa groupies :slicka
Ett dussin blir kalasbra, då har jag så det räcker ett tag. Hälsa groupiesarna. :whip

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy