Bingo i Amerika

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Lyllo dig, jag är jätteavis.

p.s din suka välte över din Pegasus när jag tappade crossen på den, lite småfix i vinter.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Kan du inte köpa hem en snygg flicka att slänga på bönepallen till mig, vore ju strålande.

Fast hmm, kanske räknas som skrymmande?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
GSXR1100R skrev:
Lyllo dig, jag är jätteavis.

p.s din suka välte över din Pegasus när jag tappade crossen på den, lite småfix i vinter.
Äsch, inget att vara avis på. Det är ingen stor skillnd mellan Kansas City och Åkarp :rolleyes:

Du såg inte att det stod PEGASO på tanken? Pegasus, vad är det för nåt :confused:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sege skrev:
Kan du inte köpa hem en snygg flicka att slänga på bönepallen till mig, vore ju strålande.

Fast hmm, kanske räknas som skrymmande?
Man kan inte skriva om köpta flickor här, för då lir man påhoppad av forumets moraliska majoritet. Du har PM :D

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R400 skrev:
Fällknivar av märket Leatherman!
Om de är billigare här än i Sverige udnrar jag vad de kostar hemma? JAg såg några i ett skyltfönster för några dagar sedan och de var skitdyra.

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Leatherman-knivar/-tänger brukar kosta över en tusenlapp (>$150) här i Svedala...har jag för mig.

Själv köpte man för under halva priset annorstädes :D
/F.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En ny GSXR-1000 kostar ca 80 000 kr här. Och då menar jag listpris. Det är något avgjort ruttet med fordonspriserna i Sverige. En MB SLK (eller nåt, cabb i vart fall) 500 med V8:an kostar under en halv miljon.

Fan, nu går jag och begär politisk assyl :öl

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Bingo skrev:
En ny GSXR-1000 kostar ca 80 000 kr här. Och då menar jag listpris. Det är något avgjort ruttet med fordonspriserna i Sverige. En MB SLK (eller nåt, cabb i vart fall) 500 med V8:an kostar under en halv miljon.

Fan, nu går jag och begär politisk assyl :öl

Jo, det kan ju tänkas att vissa priser är lägre, kanske beroende på större marknad, ev. längre hojsäsong, f.n. svag dollar och lägre skatter... :tummenupp men inte är MB CLK 500 (om det nu var den :confused: ) så dyr här heller.

/F.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Köp en R1 -04 till mig. Har de inte kommit ut ännu? Stanna kvar tills så sker.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Böcker är billiga här. Och amerikanerna menar allvar när de rear ut dem. Kostar ingenting på rea. Och vilket sortiment :eek: Fullständigt fantastiskt! I Sverige får man leta efter sånt man vill ha. Här är problemet att välja bort sådant som man vill ha eftersom det finns så mycket bra.

Igår valde jag bort en Bukowski som var "Dedicated to bad writing". Vad säger ni om det, rättstavningstalibaner :D

Enda problemet är att böcker är så tunga. Jag har redan köpt på mig ca 10 kg.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Foggy skrev:
Jo, det kan ju tänkas att vissa priser är lägre, kanske beroende på större marknad, ev. längre hojsäsong, f.n. svag dollar och lägre skatter... :tummenupp men inte är MB CLK 500 (om det nu var den :confused: ) så dyr här heller.

/F.
Fordonspriserna är definitivt lägre här. Varför det är så vet jag inte. Däremot förvånas och irriteras jag av att en Volvo är mycket dyrare i Sverige än i USA. Momsen i Kansas är förresten ca 7%. Den framgår först när man skall betala eftersom alla priser står angivna ex moms.

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Bingo skrev:

En annan sak som inte är lika bra är att de inte säljer amerikanska sporthojstidningar här. Jag var på en bokhandel med en välsorterad tidskriftsavdelning idag för att köpa några amerikanska tidningar och få en uppfattning om prisnivån på prylar. Jag hittade Performance bikes, Superbike mag, Bike mag, What bike? och Two Wheels Only. Alltså FEM brittiska sporthojstidningar men inte en enda amerikansk. I Amerika :eek:

Underligt. Mycket underligt, det hela.

Äh! De engelska är ändå mycket bättre :D
/F.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
McB skrev:
Köp en R1 -04 till mig. Har de inte kommit ut ännu? Stanna kvar tills så sker.
Okej, det skall jag göra. Du kan skicka pengarna så länge :tummenupp

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Bingo skrev:
Fordonspriserna är definitivt lägre här. Varför det är så vet jag inte. Däremot förvånas och irriteras jag av att en Volvo är mycket dyrare i Sverige än i USA. Momsen i Kansas är förresten ca 7%. Den framgår först när man skall betala eftersom alla priser står angivna ex moms.

Japp, fordon är billiga i Amerika. Funderade själv på att ta hem en hoj från staterna, men det blev lite dyrt, med moms, tull, frakt och annat jox. Fast som flyttgods går det ju bra för vissa...

Visst känns det rätt onödigt att Volvo, trots att de nu är Ford-ägda, ska frakta bilar över Atlanten för att sälja dem billigare :rolleyes: Man kan undra om marknaden är så tuff där :confused:

/F.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
McB skrev:
De finns inne på ditt konto, men du kan inte se dem. Du får helt enkelt lita på mitt ord. :hej
Va konstigt. Man brukar altid se dem annars. Men okej, du verkar vara en hel ylle kille så jag tror dig på ditt ord. Vilken färg vill du ha?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Foggy skrev:
...Man kan undra om marknaden är så tuff där :confused:

/F.
Det finns i vart fall en otrolig mängd bilhandlare här.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy