Birka Import does it again!

Status
Ej öppen för fler svar.

Haziza

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Ort
Skövde
Hoj
MT-09 SP
Tur jag som vart påväg att köpa där ifrån, köper nu ifrån minicent istället :tungan
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
" Det känns som om de bara vill sälja grejor för att tjäna pengar"

Grattis !, det är EXAKT det dom gör.

Köper man en produkt som i detta fallet en minimoto för 1800kr får man räkna med en del problem samt vara kunnig att mecka med vad man köper , helt enligt råd och bestämmelser vad avser garanti etc från återförsäljarstället.

Personer med liknande obetydliga problem ska inte bekymmra ARN !
 

Andreas_ace

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Solna
Hoj
Yamaha r6 -99
På *säljare* hemsida:

"Vi kan lugnt påstå att denna minimoto är bland dom bästa minimoto ni kan köpa. Vi snålar inte på kvalitén utan använder oss endast av dom bästa komponenterna och bästa motorn som går att få tag på. OBS! Förväxla ej denna hoj med andra minimoto. Detta är modell 14E som är den bästa minimoto som går att köpa. Det finns många billigare varianter som inte håller måttet!"


Men i Artikeln säger dem en helt annan sak om sina minimotos:
"Man kan inte räkna med kvalitet och garanti på en så billig minibike - "det är Kinaprodukter, man kan inte räkna med att ha Nasakvalitet på grejerna"."

Kan man räkna detta som ngn typ av falsk markandsföring?
 

Tobbe_89

-Cross-
Gick med
18 Apr 2006
Ort
Sverige
Hoj
2000 Yamaha yz
Andreas_ace skrev:
2210016 På *säljare* hemsida:

"Vi kan lugnt påstå att denna minimoto är bland dom bästa minimoto ni kan köpa. Vi snålar inte på kvalitén utan använder oss endast av dom bästa komponenterna och bästa motorn som går att få tag på. OBS! Förväxla ej denna hoj med andra minimoto. Detta är modell 14E som är den bästa minimoto som går att köpa. Det finns många billigare varianter som inte håller måttet!"


Men i Artikeln säger dem en helt annan sak om sina minimotos:
"Man kan inte räkna med kvalitet och garanti på en så billig minibike - "det är Kinaprodukter, man kan inte räkna med att ha Nasakvalitet på grejerna"."

Kan man räkna detta som ngn typ av falsk markandsföring?

ja dom e så seriösa ^^ dom säger ju emot sig själva typ hela tiden :p
 

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Ort
STHLM
Hoj
En snabb en!
Kan förstå att det int finns någon grani på tävlinsfordon men det finns ju alltid en garanti som säger att fordonet ska starta i alla fall.
Men senn så måste man ju tänka lite själv när man köper ifrån Birka Import! :rofl

EDIT: Du ravetrancer, du tycker inte att det är lite onödigt att lägga ut artikeln på din hemsida? Jag menar du tror inte att de kommer bli j*vligt tjaffsigt???? :7peta
 
Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Flesh skrev:
2210454 Kan förstå att det int finns någon grani på tävlinsfordon men det finns ju alltid en garanti som säger att fordonet ska starta i alla fall.
Men senn så måste man ju tänka lite själv när man köper ifrån Birka Import! :rofl

EDIT: Du ravetrancer, du tycker inte att det är lite onödigt att lägga ut artikeln på din hemsida? Jag menar du tror inte att de kommer bli j*vligt tjaffsigt???? :7peta
Ang länken till artikeln så skiter jag i vad Birka & co. tycker. Jag får hela tiden tidigare kunder från dom som är mycket missnöjda med dom, och dom skall ju vara glada att det bara vart en artikel om dom egentligen.
Mina kunder skall kunna läsa om vart dom ej bör handla saker anser jag. Detta är ju objektivt och inte mina personliga tankar i artikeln.
 

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Ort
STHLM
Hoj
En snabb en!
Ravetrancer skrev:
2211246 Ang länken till artikeln så skiter jag i vad Birka & co. tycker. Jag får hela tiden tidigare kunder från dom som är mycket missnöjda med dom, och dom skall ju vara glada att det bara vart en artikel om dom egentligen.
Mina kunder skall kunna läsa om vart dom ej bör handla saker anser jag. Detta är ju objektivt och inte mina personliga tankar i artikeln.

:tummenupp :tummenupp :machinegu :kulspruta Birka Import!
 

xr2

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
hemma
Hoj
Yamaha R1
Tänk Bara På En Sak, Va Folk Hade Köpt Saab Om Volvo Hade Hålt På Så Här....

Barnsligt Samt Olagligt, Men Det Tänker Ingen På Men Det Gjorde Lilla Ravedancer Eller Va Än Han Heter, Det E Så Man Säljer Genom Att Snacka Massa Skit Om Alla Andra, Va Inte Dealy Skit Sist Och Nu Birka, Ha Ha Det E Ju Skratt Rettande...
He He He

Hur Gammal e du????
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
xr2 skrev:
2227177 Tänk Bara På En Sak, Va Folk Hade Köpt Saab Om Volvo Hade Hålt På Så Här....

Barnsligt Samt Olagligt, Men Det Tänker Ingen På Men Det Gjorde Lilla Ravedancer Eller Va Än Han Heter, Det E Så Man Säljer Genom Att Snacka Massa Skit Om Alla Andra, Va Inte Dealy Skit Sist Och Nu Birka, Ha Ha Det E Ju Skratt Rettande...
He He He

Hur Gammal e du????

Och hur gammal är du som skriver som du gör?

Jag är 17 år och kan skriva som folk. Försök med det du också.
 

sandstream

Guest
Jag köpte min minimoto genom ett gruppköp på nätet som jag tror att du, Rejvis, var med och annordnade.
Har för mig att killen jag mailade med hette Kristijan, är det samma person som jobbar på Birka nu :va
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
xr2 skrev:
2227177 Tänk Bara På En Sak, Va Folk Hade Köpt Saab Om Volvo Hade Hålt På Så Här....

Barnsligt Samt Olagligt, Men Det Tänker Ingen På Men Det Gjorde Lilla Ravedancer Eller Va Än Han Heter, Det E Så Man Säljer Genom Att Snacka Massa Skit Om Alla Andra, Va Inte Dealy Skit Sist Och Nu Birka, Ha Ha Det E Ju Skratt Rettande...
He He He

Hur Gammal e du????


:rofl
Åååhgud vad jag älskar minimotoforumet.
 

Mini Mulle

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
stockholm/Haninge
Hoj
Orion 29 125cc (cross)
hehe jag undrar om dom som håller på så skulle tycka att det inte borde finnas garanti på grejer som dom själva köpt, bara för att det är sk kina kvalité! Med det menar jag allt möjligt, det är ju hur mkt prylar som helst som är tillverkat i kina. och bara för att man köper billiga prylar med dålig kvalité så betyder det inte att säljaren inte behöver ansvara för det man säljer. Om du tex köper en DVD spelare av märket United i en butik, vilket är ett lågprismärke så får du samma garanti som om du köper en philips i samma butik, lämnar butiken tex 1 år så gör den det på båda märkena, inte fan säger dom att man inte får garanti för att det är en billigare produkt och att man inte kan räkna med att grejerna ska hålla! skillnaden på garantier kan skilja beroende på vad tillverkaren erbjuder, men garanti finns det trots att det är lågprismärken och oavsett vart dom är tillverkade...

Jag vet att när man köper via gruppköp så är det som om man själv köper av kineserna och att företaget sköter import osv och att då gäller ingen garanti, då är hojarna ytterligare billigare, och då är det väl en risk man får ta. Sen börjar girigheten ta över, man köper in hojar, ökar priset, öppnar butik och säljer som vanliga butiker men vill fotfarande inte ta ngt ansvar. Här glömmer man bort att det finns lagar. Vill man inte ansvara då dessa prylar inte har kvalité så ska man inte sälja skiten enligt mig.

Skärpning..............

En sak till, till er som tar ansvar och hjälper kunden, ni kommer att bli dom som får sälja mest och bli kvar på denna marknad. tummen upp för er!!!
 
Last edited:

peter_anders

frenetisk minihojsåkare
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Hemma hos mej !
Hoj
Z 1000+blata kopia+Miniquad+2 st 14e+110cc Pocketbike
xr2 skrev:
2227177 Tänk Bara På En Sak, Va Folk Hade Köpt Saab Om Volvo Hade Hålt På Så Här....

Barnsligt Samt Olagligt, Men Det Tänker Ingen På Men Det Gjorde Lilla Ravedancer Eller Va Än Han Heter, Det E Så Man Säljer Genom Att Snacka Massa Skit Om Alla Andra, Va Inte Dealy Skit Sist Och Nu Birka, Ha Ha Det E Ju Skratt Rettande...
He He He

Hur Gammal e du????


Lägg ner alla vet ju att du har starka kopplingar till Birka

Erkänn at du jobbar på birka fegt att gömma sej bakom alias
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
peter_anders skrev:
2227771 Lägg ner alla vet ju att du har starka kopplingar till Birka

Erkänn at du jobbar på birka fegt att gömma sej bakom alias
Att som Ravetrancer hoppa på en konkurrent luktar också ganska illa, oavsett hur illa de har skött sig.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top