Den som inte är med kan inget vinna!
According to independent pricing site Bitcoin Average, China now accounts for 62 percent of global market volumes
Känns det klokt att investera i valutan i dagsläget?
1032 dollar för 1 bitcoin i fredags att jämföra med 13 dollar i början av året. Totalt finns det ca 12 miljoner bitcoin och tanken är att skapa nya tills man kommer upp i ca 21 miljoner.
Luktar pyramidspel långa vägar. Snart springer folk mot nödutgångarna. Om jag mot förmodan hade haft några bitcoins hade jag sålt dem för länge sedan.
http://www.di.se/artiklar/2013/11/29/boom-for-svensk-handel-med-bitcoin/
problemet med det är ju att det inte finns kontrollerande organ som kan frysa handeln vid störtdök, asså den kan tappa allt värde på nolltid...utan anledning.Det är väl bara att hoppa av tåget när det bär åt fanders?
problemet med det är ju att det inte finns kontrollerande organ som kan frysa handeln vid störtdök, asså den kan tappa allt värde på nolltid...utan anledning.
Jag är verkligen ingen spelnörd, sparar normalt mer än 50% av min årsinkomst och lever rätt ekonomiskt i det långa loppet. Det vill säga, låg boendekostnad, odlar det mesta av maten själv och har egna jakträttigheter för stor och små vilt. Gör av med under 5000kr per månad, resten läggs på hög på en bankkonto med bra ränta. Jag investerade rätt nyligen i Bitcoin (efter 1000 dollar / Bitcoin) och har ingen tanke på att ta ut dom innan värdet har stigit betydligt. Har även tänk investera några tusen i Litecoin om några veckor.Så resonerar folk som gynnar Svenska Spel vecka ut och vecka in också. Det är säkert samma psykologi bakom som får folk att köpa i bitcoin också även på dagens absurda nivåer. Sedan kan det finnas annan psykologi som driver valutan. Som jag förstått det äger kineser en stor del av den totala mängden bitcoins.
Så här i efterhand skulle jag nog riskerat lite mer än 150kr: En valuta som gör att man kan betala droger och föra ut pengar ur diktaturer anonymt kan tydligen bli ganska eftertraktad...
Jag tror att det kan fortsätta uppåt ganska länge faktiskt.
Ja, varför skall allt kontrolleras istället för att låta marknaden råda....
Jag har väl iofs absolut inget emot fri marknad, var mer en spekulering över att okontrollerade investeringar som tex bitcoins dyker fort när de väl dyker och har man pengar investerade kan det väl vara så att man blir av med hela värdet innan man öht hinner reagera och sälja av...
Vill man investera är det bara att göra det. Jag tycker nog att världen skulle må bra av mindre kontroll och säkerhet, och att banker och ekonomiska system skulle få dö när de går omkull istället för att hålla på och hålla liv i skiten.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|