Two stroke man
Gudomlig sporthojare
ulvhamne . 0,7% av total summen betalade jag .. ingen ting det ..
Ingenting? Jag tycker det är förbannat mycket jämfört med vad jag betalar för pengarna på mitt svenska bankkonto.
Ingenting? Jag tycker det är förbannat mycket jämfört med vad jag betalar för pengarna på mitt svenska bankkonto.
0,7% nästen noll det jo...
Din bitterhet lyser igenom
Ingenting?
Om en aktiemäklare begärde 0,7 % courtage så skulle dom bli utskrattade av den begåvade delen av aktiemarknaden. Rätta mig om jag har fel men jag tror inte ens pokersajterna tar lika stora avgifter som 0,7 % och sedan kallar någon som skolkat från matematiken det för ingenting?
Efter 10 transaktioner har dina ingenting minskat ditt kapital med 7 % till 93 %, efter 100 transaktioner är ditt kapital nere på 50 % av sitt ursprungliga värde, efter 1000 transaktioner är ditt kapital nere på 0,089 % av ursprungsvärdet. Dina 10000 kr har då reducerats till 9 kr i värde, det är vad jag kallar ingenting.
Först & främst har du nog lite otur när du tänkte där.
Det är ju inte på ditt totala innehav du betalar 0,7% ... det är på köpesumman.
Vad väljer du själv för betalsätt, vid t.ex köp på nätet?
Orkar inte dra en jämförelse mellan olika kostnader för olika betalsätt, men dyrt är det då fan inte.
tvo stroke man. har dom bara stående på kontot. kollar lite då å då värdet.. jättte bra nu värdet . köpte för 100dollars för ca 5år sen. idagens värde . många dubbelt många gånge dubbelt så nöjd..faktisk..
October 5, 2009 Exchange rates published by New Liberty Standard. $1 = 1,309.03 BTC
Om vi antar att du fick äran att handla för dina $ 100 på introduktionen sitter du nu på ett 1 309030 bitcoins? Närmare 1 miljard? Inte illa pinkat av en trähäst.
Hur många bitcoins fanns det från början? Enligt artikeln jag länkade till och tog uppgifter från ska det finnas ca 12 miljoner bitcoins nu och tanken är att fördubbla antalet med tiden. Om man på introduktionen satsade 100 dollar fick man 1,3 miljoner bitcoins enligt din uträkning. Det totala värdet kan ju då inte ha varit mer än 10 gånger så mycket om man förutsatt att man började med 12 miljoner. Har jäkligt svårt att förstå att folk betalar så pass mycket för en bitcoin idag. Vad kan man egentligen köpa för dem? Man kan ju som mest använda dem att spekulera i att någon annan betalar mer i morgon och hoppas på att psykologin bakom driver på kurserna. Om man nu inte har orent mjöl i påsen eller behöver föra ut pengar ur ett land där det är svårt att ta ut pengarna på annat sätt.
Man hade ju utan tvekan kunnat undvara 100 dollar på introduktionen lika gärna som att man satsar pengar på lotto och joker. Inte i min vildaste fantasi hade jag kunnat tro att det skulle kunna motsvara en miljard idag. Det är ju löjligt att bara tänka den tanken. Undra om det finns någon som sitter och trycker på en sådan förmögenhet intjänad på spekulation i bitcoins?
Och vad det skulle göra med bitcoinkursen om någon sådan skulle sälja av hela sjoket?
harmon rabb . blir fler o fler ställen man kan betala me bitcoin.. kina intr marknet ex.. usa silk road... ex mf mf ställen ..
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|