sålt lite med vinst
Hur många miljarder blev det då?
sålt lite med vinst
Jag minns själv en man som hade sålt sina videobutiker på 90-talet och började investera i IT bubblan. Köpte sig en dyr lägenhet och livnärde sig som daytrader. Sedan brast bubblan och han tvingade satt sälja rubbet. Det som återstod investerade han i en medioker livsmedelsbutik. Man märkte på honom att han ångrat sig bittert för sina investeringsval. I likhet med många andra drogs han med och blev girig och fick betala ett högt pris för sitt högmod.
Vilken knasboll!
Hade han behållt videobutikerna hade han ju varit miljonär idag! VHS är framtiden!
Han hade nog gått samma öde tillmötes om han behållit butikerna. Krasst sett är videobutikerna dödsdömda. Frågan är hur länge man kan livnära sig på sin försäljning av sötsaker. Nyligen slog min lokala videobutik igen. Jag tror inte man kommer att öppna igen i någon ny regi. Enda nackdelen med att videobutiken är borta är att man nu får ta sig betydligt längre om man skulle bli sugen på godis efter kl 21.
Det var rätt tänkt att avyttra butikerna när han gjorde det, men han hade kunnat investerat pengarna han fick klokare. Samtidigt vem kan klandra honom för sina beslut. Betydligt smartare personer drogs med i IT yran och brände sig rejält. Livsmedelsbutiken han köpte drev han tills han gick in i väggen. Det tog nog inte mer än ett år eller två. Han jobbade dygnet runt själv för att få det att gå ihop. Jag hoppas att han återhämtade sig och förlikade sig med det som hänt honom. Sådana historier kan vara bra att ha i bakhuvudet när det kommer till investeringsbeslut i sådant man inte behärskar.
anders sålde bara 250000 bitcoin till . euro. kass.. julen räddat. ingen julhjälp här
Ok, men 250 000st Bitcoin borde ju ha gett en någorlunda skaplig slant
Vilken knasboll!
Hade han behållt videobutikerna hade han ju varit miljonär idag! VHS är framtiden!
Jag är inte så säker på att det är nåt att skratta åt... En bransh som binder relativt lite kapital men har ett bra kassaflöde kan göra även en avvecklingsbransch till en god guldkalv.
Utveckla?
Sjalva grund iden med bitcoin fascinerar masta jag saga. Otroligt smidigt att skippa det centrala system av bedragare (banker) som vi nu forlitar oss pa. Konceptet tror jag alltsa ar har for att stanna. Problemet ar ju vardering av skiten.
Nar den val ar etablerad (det tror jag att den blir) blir det ju ganska latt, men just nu vette fan. Jag tror jag star utanfor ett tag till
Tycker inte det kan utvecklas tydligare men ett exempel då.
Om varulagret kostar 100kkr och årsvinsten år 1998, efter kostnader mm ligger på 200kkr, för att sedan minska med 20kkr varje år så är vinsten år 1999 180kkr, år 2000 160 kkr osv och 2008 är vinsten nere på 0 kr men kanske fortsätter ägaren ändå att jobba ett år till, han får ju trots allt ut sin månadslön från bolaget och vinsten 2009 är nu nere på en förlust a 20 kkr, lägger han då ner och kastar varulagret(a 100kkr) på soptippen så har sista året förlorat 120 kkr. Men Summerar du vinsterna mellan 1998 och 2008 så har du under de 10 åren ackumulerat 1 mkr i vinster så de där sista 120kkr i förlust år 11, tar ner den ackumulerade vinsten till 880 kkr.
Mja, vinsten lär vara 0kr av att hyra ut 10år gamla filmer.
Sen kostar väl en film dryga 1000-lappen för hyrbutiker? Så det blir 100 filmer totalt i lager.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|