BjRRs CRM 125 SMR Projekt

Vill du se en fortsättning?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

niceemil

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2008
Hoj
biltema cykel
ja byter gärna mot min kusin Igges kropp och själ :)

nej men jag har inte en anning vad dom kostar, men ja skulle behöva ett par :hihi

BjRR

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
För många
ska vi slås om packboxarna? :)

nej men är du i akut läge av dom BjrRR?
annars skulle jag gärna lägga vantarna på dom :):tummenupp

mina är ju skrot men det antar jag att dina också är... Det är upp till säljaren helt enkelt.:krama

Ja men då e jag fan given vinnare, kommer du inte ihåg vad vi snacka om, du får ju träffa min syster. Jag lovar dig, det är fan så mycket bättre än ngn kusins kropp och själ:tuttar
Du slipper skicka om jag får dom:krama

Det händer inte jättemycket med projektet just nu eftersom det är så jävla fullt i garaget. Men tänkte att jag kunde roa er med en liten bildupdate ikväll, för ni är väll inte så svårflörtade? :Bugar

Last edited:

BjRR

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
För många
Update 5/3 -09

Jag lovade ju en bildupdate ikväll men det blir det tyvär inget av. Anledningen är den att jag hittade fan inget att ta kort på:gnissla
Alltihop ser ut som det gjorde sist ni såg det. Däremot har jag kollat på hjullager och kommer förmodligen att köpa nya i nästa vecka, vid samma tillfälle kommer jag jaga bakaxel för den skall bytas. Kommer titta in hos lokala mc affären och se till så han tar hem lite plast till mig, kommer nog bli bakdel och baklampa/skylthållare till en början. Letar också efter däck bak, 140-70-17 alternativt 150-70-17. Har ni något så kan ni ju hojta till.
Jagar också en snubbe som jag tror vill renovera min bakstötdämpare men det är lögn i helvete att få tag på honom. Får helt enkelt åka dit en dag.

Som ni märker så är det mycket delar och skit som skall beställas så händer väll inte så mycket i garaget, beror på vad som finns hemma i butikerna jag besöker nästa vecka. Kommer update då så får ni veta hur det går.

Ride on:yoparty

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Update 5/3 -09

Jagar också en snubbe som jag tror vill renovera min bakstötdämpare men det är lögn i helvete att få tag på honom. Får helt enkelt åka dit en dag.

Som ni märker så är det mycket delar och skit som skall beställas så händer väll inte så mycket i garaget, beror på vad som finns hemma i butikerna jag besöker nästa vecka. Kommer update då så får ni veta hur det går.

Ride on:yoparty

Om du hittar någon för renovering till bakdämpare sen så skulle jag vara glad om du informera vem man ska snacka med för min är också slutkörd :brinnerup själv har jag nu införskaffat nya framdämpare, danotorhojen är en yz 250 från -95. Grov usd gaffel så de kommer nog bli nice :yoparty

BjRR

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
För många
Om du hittar någon för renovering till bakdämpare sen så skulle jag vara glad om du informera vem man ska snacka med för min är också slutkörd :brinnerup själv har jag nu införskaffat nya framdämpare, danotorhojen är en yz 250 från -95. Grov usd gaffel så de kommer nog bli nice :yoparty

Jo visst vore det trevligt med annan gaffel men jag tror jag kör med standard, styvar till den lite så får det funka helt enkelt.
Lars Erik utanför stöpen håller på mycket med stötdämpare, tror han är villig att hjälpa till men jag har som sagt inte fått tag i honom än.
Är din också slut? men klarade besiktningen ändå?

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
Lars Erik utanför stöpen håller på mycket med stötdämpare, tror han är villig att hjälpa till men jag har som sagt inte fått tag i honom än.
Är din också slut? men klarade besiktningen ändå?

Jo, fan det vet jag vem det är ^^ det var ju hans son som jobbar i sd och fick sin bil sönderslagen rätt nyss. det var då polisen fick så mycket skit åt när dom satt och filma och svärde åt dom.

Jo min bakdämpare gick igenom men jag fick en grinig gubbe som besiktia så min ljustavla låg 2cm för lågt + att han tyckte min nr.plåtsbelysning bländade för mycket bakåt.

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
Update 21/3 09

Hejsan, lite segt med updates nu vilket beror först och främst på att jag haft ont om tid till att greja med crmen. Det som hänt sen sist är väll att jag har varit och köpt lager och pratat med killen som ska svarva distanser åt mig. Han ska komma ut nån dag och kika, får se när det blir. Har även kollat med lokala mc butiken om vad det skulle kosta med bakdel, nummerplåtshållare, lampa, blinkers. Allt detta helt nytt och fint skulle de ha typ 1600:- för. Tycker jag är rätt okej, får se vad som köps och vad vi hittar på med det sen.
Ha det fint sålänge tjejer!

Var hitta du bakskärm? :O behöver nästan byta min med.

BjRR

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
För många
Update 1/4 -09
Idag har jag varit iväg och lämnat in stötdämpare. Han fick se vad han kunde göra sa han. Svårt att få tag på delar tydligen. Annars kanske han hade något liggande som kunde passa sa han.
Har även bestämt mig för att sätta ihop hojen med originalhjul och allt och åka in o besiktiga innan jag bygger om. Bara för säkerhets skull =)
Nu ska jag ut och kränga av crossdäcken från originalfälgarna och sätta på den lite slätare varianten.
Ha det!

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
Update 1/4 -09
Idag har jag varit iväg och lämnat in stötdämpare. Han fick se vad han kunde göra sa han. Svårt att få tag på delar tydligen. Annars kanske han hade något liggande som kunde passa sa han.
Har även bestämt mig för att sätta ihop hojen med originalhjul och allt och åka in o besiktiga innan jag bygger om. Bara för säkerhets skull =)
Nu ska jag ut och kränga av crossdäcken från originalfälgarna och sätta på den lite slätare varianten.
Ha det!

hur har det gått med med besiktningen? :)

Kunde han fixa dämparn? Om så skicka gjärna hanns nummer till mig ;)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!