Bjuder på ett hus - Funderingar

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
On topic: Tycker bud med lite vojma är bra i min erfarenhet. När jag sålde min BRF så fick den lite agressivare köpare den o det var rätt tydligt när vinnande budet kom. Nackdelen med lite större bud är tex om du alltid bjudit 40k o sedan hamnar 30k under din maxgräns, bjuder du 40 k då också eller håller du din gräns på 30k och avslöjar för budgivare 1 att nu är det stopp för mig.. det är väl nackdelen enligt min erfarnehet..

Lycka till :hej

Då bjuder jag 40k och vinner jag på det budet så säljer jag stjärt i hamnen (eller på SH :arsele) för att få ihop den sista 10:an. Eller så får pappa med stora plånboken bjuda till. :hihi

Mitt sista bud från första posten ligger iaf fortfarande som vinnande, så vi håller tummarna. :tummenupp

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Yamaha R1 -08
När du väl har vunnit budgivningen så släng upp en länk til huset vettja! Blev sugen på att få se hur det ser ut när det var ett drömhus :)

Även jag och min sambo hittade för oss ett drömhus förra månaden. En gammal hälsingegård på landet.
På slutet var det för oss lika som för dig 1 budgivare vi krigade mot. Men vi drog oss ur då han/hon bjöd 50k över vårat sista bud. Jag tänkte lägga ett bud till men eftersom en helrenovering behövdes så valde vi att lägga oss.

Vi hade behövt lyft huset iochmed att det hade satt sig. Gjort om allt dom förra ägarna hade renoverat (Sjukligt mycket fusk och dåliga avslut) Gjort ny tvättstuga då kaklet hade spruckit diagonalt över rummet. Stod du i ena änden såg det ut som du "tittade ner" till andra sidan. Ny trekammarbrunn måste grävas samt att dricksvattnet var dåligt.. Men det var en del mark till. Jag hade ju såklart börjat planera upp mitt drömmgarage då jag trodde vi skulle få huset lätt. Fasen vilken besvikelse det blev..

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
När du väl har vunnit budgivningen så släng upp en länk til huset vettja! Blev sugen på att få se hur det ser ut när det var ett drömhus :)

Även jag och min sambo hittade för oss ett drömhus förra månaden. En gammal hälsingegård på landet.
På slutet var det för oss lika som för dig 1 budgivare vi krigade mot. Men vi drog oss ur då han/hon bjöd 50k över vårat sista bud. Jag tänkte lägga ett bud till men eftersom en helrenovering behövdes så valde vi att lägga oss.

Vi hade behövt lyft huset iochmed att det hade satt sig. Gjort om allt dom förra ägarna hade renoverat (Sjukligt mycket fusk och dåliga avslut) Gjort ny tvättstuga då kaklet hade spruckit diagonalt över rummet. Stod du i ena änden såg det ut som du "tittade ner" till andra sidan. Ny trekammarbrunn måste grävas samt att dricksvattnet var dåligt.. Men det var en del mark till. Jag hade ju såklart börjat planera upp mitt drömmgarage då jag trodde vi skulle få huset lätt. Fasen vilken besvikelse det blev..

Absolut! Slänger upp en länk oavsett om jag vinner eller ej. ;)

Fick jag bestämma helt skulle jag bosätta mig på landet och ha ett garage som var 3x så stort som huset. :D Kök, badrum och ett rum med säng - mer behövs väl inte? :yoparty

Ja, lär bli sjukt besviken om det inte går min väg denna gång.

Sist jag var i ett budkrig så vann jag, men säljaren var inte nöjd med buden så han drog tillbaka försäljningen. :gnissla

falken

Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Yamaha R1 -08
Absolut! Slänger upp en länk oavsett om jag vinner eller ej. ;)

Fick jag bestämma helt skulle jag bosätta mig på landet och ha ett garage som var 3x så stort som huset. :D Kök, badrum och ett rum med säng - mer behövs väl inte? :yoparty

Ja, lär bli sjukt besviken om det inte går min väg denna gång.

Sist jag var i ett budkrig så vann jag, men säljaren var inte nöjd med buden så han drog tillbaka försäljningen. :gnissla

Kanon!
Fan va trist.. Vi (sambons medtycke faktiskt) hade planerat för garage med en lyft och plats för 2 bilar till (eller motorcyklar) Sen ett loft där biljardbord, bar och tv skulle finnas.

Men det kommer väll fler hus hoppas jag

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Kanon!
Fan va trist.. Vi (sambons medtycke faktiskt) hade planerat för garage med en lyft och plats för 2 bilar till (eller motorcyklar) Sen ett loft där biljardbord, bar och tv skulle finnas.

Men det kommer väll fler hus hoppas jag

Detta huset har ett vanligt garage med förråd bakom. Tanken är att ta bort förrådet och förlänga garaget bakåt, och där ha lyft osv. :)

Ja, kommer väl alltid fler hus. Men det gör det ju inte mindre bittert när man går miste om något man verkligen fastnat för. :rolleyes:

Andyman_se

wicked
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
z750 orange
Jag jobbar bank och är således med om en hiskelig massa husaffärer. Kan säga att det inte alls är ovanligt att det kommer in bud innan visningar. Sen kan man glömma alla taktiker... man "skrämmer" inte bort andra med "rediga" bud. Man får helt enkelt sätta ett tak och hoppas på det bästa. Sen måste mäklaren lämna ut listan på budgivare efter det är klart, normalt får man det utan att fråga.

Kan också tillägga att det inte är oanligt att bli lite hispig och få konspirationsteorier när man budar på sitt drömhus. Jag har kunder som inte sover på veckor under pågående budgivningar, var bara lugn du är normal:)

Så, av med foliehatten nu och lycka till med budgivningen:fyllisar

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Jag har också budat innan visning vid något tillfälle. Lägenheten jag köpte fick jag för budet jag lade direkt på visningen. Har bekanta som har sålt till bud innan visning för att slippa alla visningar. Budet har då varit i storleksordning vad dem tänkt sig och dem har inte orkat med besväret för några tusanlappar till.

...så det ser inte så skumt ut i mina ögon. Lycka till!

//KaliZ

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.

Ja det låter ju verkligen som ett drömhus..!? Snarare som ett evighetsprojekt och skilsmässohem... :död

\Masonit

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Jag jobbar bank och är således med om en hiskelig massa husaffärer. Kan säga att det inte alls är ovanligt att det kommer in bud innan visningar. Sen kan man glömma alla taktiker... man "skrämmer" inte bort andra med "rediga" bud. Man får helt enkelt sätta ett tak och hoppas på det bästa. Sen måste mäklaren lämna ut listan på budgivare efter det är klart, normalt får man det utan att fråga.

Kan också tillägga att det inte är oanligt att bli lite hispig och få konspirationsteorier när man budar på sitt drömhus. Jag har kunder som inte sover på veckor under pågående budgivningar, var bara lugn du är normal:)

Så, av med foliehatten nu och lycka till med budgivningen:fyllisar

Haha, jag försöker ha inställningen att: "Är det meningen att huset ska bli mitt, så blir det så."

Har fortfarande ledande budet (2.510.000). Nu ska bara sista hindret (bitter mäklare) övervinnas.

Måste ha tag i en jurist (eller nått) som kan kika på kontraktet jag fått och se så det inte är några konstigheter. Har noll förtroende för mäklare i allmänhet och NEGATIVT förtroende för den som är inblandad i denna affär.

Jag har också budat innan visning vid något tillfälle. Lägenheten jag köpte fick jag för budet jag lade direkt på visningen. Har bekanta som har sålt till bud innan visning för att slippa alla visningar. Budet har då varit i storleksordning vad dem tänkt sig och dem har inte orkat med besväret för några tusanlappar till.

...så det ser inte så skumt ut i mina ögon. Lycka till!

//KaliZ

Tack! :)

falken

Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Yamaha R1 -08
Ja det låter ju verkligen som ett drömhus..!? Snarare som ett evighetsprojekt och skilsmässohem... :död

\Masonit

Njae, bygger och gräver gör jag ju själv. Har byggt ett flertal lägenheter samt ett hus så jag vet ju vad jag ger mig in på ;)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA