BKK 2dagars på Knutstorp 10-11/7

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Hej alla glada och ni andra..
Vilka skall till denna begivenhet??

Kan knappt bärga mig efter att ha fått göra min första körning på bana nånsin på Gelleråsen för 2 månader sen..vill köra mer..nuuu

Bankörning är antagligen det roligaste jag gjort med kläder på..:banana

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
ZX10R-2011
Blir premiär för min del också på Knutstorp. Var bor man enkelt och billigt?

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Blir premiär för min del också på Knutstorp. Var bor man enkelt och billigt?

Inte för att jag har en aning om hur bra eller dåligt det är, men billigt var det iaf..
På Ring Knutstorp hemsida finns en länk med Boende på högersidan. Scrolla sen ner rätt långt på sidan..
Jag valde "Tre Stjärnor" tror jag det hette..visserligen B&B eller Vandrarhems-stuk, men vem bryr sig..hyggligt billigt för 2 nätter och 1,5 km till banan.

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
ZX10R-2011
Inte för att jag har en aning om hur bra eller dåligt det är, men billigt var det iaf..
På Ring Knutstorp hemsida finns en länk med Boende på högersidan. Scrolla sen ner rätt långt på sidan..
Jag valde "Tre Stjärnor" tror jag det hette..visserligen B&B eller Vandrarhems-stuk, men vem bryr sig..hyggligt billigt för 2 nätter och 1,5 km till banan.

Tack för tipset, kollar upp det

Monica

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Kawa Z750s, MT-01 och Suzuki GSX1400
Nån som har bokat stuga på Knutstorp och har en sängplats över? :va

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Vilka tider gäller detta? Tänkte komma och titta lite hur de går till...

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Hoj
Byter ofta :)
Lægg inte tid på detta :(

Du kør på en annan nivå æn vad dom kan erbjuda.

Detta kanske kan vara av intresse? 3-4 / Aug 3grupper med snabba førare på 1,01,9 på knudan :)

http://www.banedage.webbyen.dk/

Lotek vet inte vilken typ av "nivå" du avser men BKK Skåne erbjuder individuella utbildningssteg av mycket erfarna instruktörer. Men menar du med nivå att instuökterna inte är snabba nog så misstar du dig. Välkommen ner till Knutstorp och träffa oss :tummenupp

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Kapar tråden lite för att fråga vad som gäller för fotografering från banområdet?

Krävs det väst? Vem pratar man med osv? (Mailade SMC men fick inget rakt svar tyckte jag.)

Har endast fotat med SSEMSE förut som kräver väst för att få gå ut på banan. De har begränsat antal västar och "först till kvarn" dock kan jag inte komma förrän vid 12-tiden.

Har några mil att köra dessutom och att fota från åskådarplats är inte aktuellt.
Hoppas nån kan svara.:)

Mc känsla

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
2011, Honda, CBR 1000rr
Lotek vet inte vilken typ av "nivå" du avser men BKK Skåne erbjuder individuella utbildningssteg av mycket erfarna instruktörer. Men menar du med nivå att instuökterna inte är snabba nog så misstar du dig. Välkommen ner till Knutstorp och träffa oss :tummenupp

Anledningen till svaret ær før kommentar till racing forumet "rookie 1000 på knutstorp" som ær børjan på Aug. Killen vill ha kørning dvs. Har kørt Eran kurs men personligen blev jag inte nøjd samt den enda som ska køra ifrån mig på knudan ær Per Gustavsson på 1.01.1 vilket jag ska førsøka ta hæng på.

Kursen ær bra, men tyvær inte på min nivå

#74 Superstock

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Jag håller med dig, tanken med BKK är inte att vi ska utbilda/fortbilda roadracingförare utan att fortbilda MC förare att bli säkrare i trafiken. Ibland kanske det glöms bort och därför tycker jag att det är bra att du tar upp det.
Och visst är det bra att det finns utbildnings/körtillfällen med olika nivåer. :tummenupp
Nedan ser ni en kopia på kursbeskrivningen för BKK Skåne:

Kursbeskrivning

Vi håller våra kurser på Ring Knutstorps motorbana.
Vi lär ut körteknik som används av de flesta racerförare. Ändå är det inte en racingkurs. Tvärt om, det är BKK Skånes bidrag till nollvisionen.
Vi lär dig ett sätt att samarbeta med din motorcykel för att få bästa stabilitet och friktion.
Vi lär dig hur du ska ta kurvor för att ha maximala marginaler.
Vi lär dig att använda blicken rätt.
Vi lär dig att sitta rätt och röra dig på rätt sätt på din motorcykel.
Allt detta och mycket annat som vi lär ut syftar till att du ska bli en bättre och säkrare motorcyklist.
Att du ska hinna göra den där undanmanövern. Att du ska kunna ta kurvan utan att komma ut i mötande trafik. Att du ska klara inbromsningen. Och att du ska tycka att det är ännu roligare att köra motorcykel. Oavsett vilken typ motorcykel du har. Tekniken vi lär ut fungerar lika bra på Touring, Off-road, Custom och sporthojar.

Våra kurser innehåller fyra utbildningssteg. Alla måste gå steg 1 först och så vidare. Detta är för att vi i steg 2 och framåt utgår ifrån de förkunskaper som du fått i de tidigare stegen du gått. För dig som tidigare gått våra kurser kan du anmäla dig enligt utbildningstrappan*.
Hastigheten som du tränar detta i spelar ingen roll så länge du inte kör så fort att du inte kan lära dig något.
Även om du inte vill köra speciellt fort kan du gå alla fyra utbildningsstegen. Du bara går dem i en grupp med lite lägre tempo.
Eller du kanske redan är riktigt ”snabb” men nyfiken på vad vi har att erbjuda. Då går du steg 1 i en grupp med högre tempo. Det är viktigt att du svarar så ärligt och bra du kan på alla frågor i anmälan, det är dessa som avgör var du placeras.

Detta erbjuder vi som vårt bidrag till nollvisionen. Om du sedan blir så inspirerad att du vill påbörja en motions eller tävlingskarriär inom mc-racing så har du fått alla de korrekta grunderna på köpet.

# Steg 1 innehåller:

- Effektiv styrteknik.
- Optimering av stabilitet och friktion.
- Grundläggande spårval för kontroll av utgångsposition ur kurva.
- Bromsteknik

# Steg 2 innehåller:

- Blickövningar.
- Planering av spårval för kurvkombinationer.

# Steg 3 innehåller:

- Sittställnings och förflyttningsövningar.

# Steg 4 innehåller:

- En helt individuell utbildning. Du bestämmer i samråd med din instruktör vad du vill träna på.​

För er som kommer till Knudan till helgen - vi ses då :banana

Anledningen till svaret ær før kommentar till racing forumet "rookie 1000 på knutstorp" som ær børjan på Aug. Killen vill ha kørning dvs. Har kørt Eran kurs men personligen blev jag inte nøjd samt den enda som ska køra ifrån mig på knudan ær Per Gustavsson på 1.01.1 vilket jag ska førsøka ta hæng på.

Kursen ær bra, men tyvær inte på min nivå

#74 Superstock

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor