BKK 2dagars på Knutstorp 10-11/7

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
VFR -08
Kapar tråden lite för att fråga vad som gäller för fotografering från banområdet?

Krävs det väst? Vem pratar man med osv? (Mailade SMC men fick inget rakt svar tyckte jag.)

Har endast fotat med SSEMSE förut som kräver väst för att få gå ut på banan. De har begränsat antal västar och "först till kvarn" dock kan jag inte komma förrän vid 12-tiden.

Har några mil att köra dessutom och att fota från åskådarplats är inte aktuellt.
Hoppas nån kan svara.:)
Den du ska snacka med är Magnus (Depåchef under dessa dagarna). Du hittar säkrast honom vid "utsläppet" till banan.

Det brukar vara så att håller man sig innanför skyddsvallarna så brukar det vara ok att gå runt och fota.

Men för säkerhets skull, Prata med Depåchefen Magnus

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Den du ska snacka med är Magnus (Depåchef under dessa dagarna). Du hittar säkrast honom vid "utsläppet" till banan.

Det brukar vara så att håller man sig innanför skyddsvallarna så brukar det vara ok att gå runt och fota.

Men för säkerhets skull, Prata med Depåchefen Magnus

Då vet jag lite iaf, tack!:)
Dock tar det fortfarande lite emot att dra dit o hoppas på det bästa...
Nu verkar ju iofs vädret kunna lösa det dilemmat...:gnissla

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Lotek vet inte vilken typ av "nivå" du avser men BKK Skåne erbjuder individuella utbildningssteg av mycket erfarna instruktörer. Men menar du med nivå att instuökterna inte är snabba nog så misstar du dig. Välkommen ner till Knutstorp och träffa oss :tummenupp

Blanda nu inte in mig i det här..Jag vet mycket väl vilken nivå som avses :fakta , utan det var "Mc känsla" som förklarade för "scaryracing" som inte visste vad det handlade om.
Om ni tittar efter och ser vad jag kör för något, så spelar jag inte riktigt i den ligan...ännu.
När jag lärt mig att harva runt mitt åbäke, skall jag skaffa nåt mer ståndsmässigt och komma och leka med er andra :7peta

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Spelar ingen större roll vilken nivå man ligger på, våra "röda" instruktörer är ytterst kompetenta vad gäller körteknik och öga för att hitta vad just sin/sina deltagare kan behöva finslipa.

Detta gäller även om du är übersnabb och kör 1.01 :tummenupp Räcker gott och väl att instruktören har dig inom synhåll ett halvt varv för att kunna ge konstruktiv feedback på ett pedagogiskt sätt.

Vem vet, kanske den lilla justeringen i svängpunkt, blick eller dylikt kan få dig att bli lika snabb som PG? :hjälm

Tänk positivt, ingen är perfekt.

Annars har vi alltid CSS för dem som tvivlar...

Vi ses på fredag :tummenupp
:squid

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Lite trist om det blir skitväder nu när det varit fint ganska länge. Tror det behövs positiva vibbar så molnen skingras :Bugar

Lotek

Gick med
7 Jan 2008
Hoj
Det skulle bara våga regna..men för säkerhets skull då... :Bugar

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Jag ska i alla fall ha med mitt regnställ :mad:

:Bugar till vädergudarna om uppehåll!

Nilssson_

#17 R600
Gick med
9 Feb 2009
Hoj
Bmw S1000rr
Jag drar också fram böne mattan :Bugar För jävlar va skoj detta ska bli..Jag har en liten fråga också..Detta är min första bkk kurs och satte därför mig i långsamma gruppen..men känner att det troligen inte kommer vara så skoj för mig där nu i efterhand.. går sånt att ordna?

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Kör först ett par pass i den gruppen som du bokat dig i för att känna efter. Vem vet, kanske tempot passar dig ypperligt bra i och med det är din första BKK...

Om du fortfarande vill/behöver bli uppflyttat, bör du konsultera detta med din instruktör.

Ingenting är omöjligt :tummenupp

PS. Kolla över däck, bromsar, drivpaket & inte minst, ljudnivån :hördu

Last edited:

Lotek

Gick med
7 Jan 2008
Hoj
Jag drar också fram böne mattan :Bugar För jävlar va skoj detta ska bli..Jag har en liten fråga också..Detta är min första bkk kurs och satte därför mig i långsamma gruppen..men känner att det troligen inte kommer vara så skoj för mig där nu i efterhand.. går sånt att ordna?

Om inte annat skulle vi kanske byta eftersom jag i ett anfall av storhetsvansinne valde medel-gruppen :yoparty
Vid närmare eftertanke :va vete tusan om det var så lysande..men då får ju folk någon att köra om, så då fyller jag ju nån liten funktion.

Men det märker vi när det är så dags..roligt skall vi ha iaf :banana

Nilssson_

#17 R600
Gick med
9 Feb 2009
Hoj
Bmw S1000rr
Ja vi ser hur de ser ut imorn :) Allt är kanon nu..Gick på semester precis och hojen va på 1000 mila service i måndes, Däck är kanon på sidorna iaf..Behöver jag byta efter första dagen så gör ja de imorn kväll :tummenupp

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Ja vi ser hur de ser ut imorn :) Allt är kanon nu..Gick på semester precis och hojen va på 1000 mila service i måndes, Däck är kanon på sidorna iaf..Behöver jag byta efter första dagen så gör ja de imorn kväll :tummenupp
Tips: kolla däcktrycket, inte alltid verkstäderna gör det och hojen kan bete sig väldigt "speciellt" :) med fel däcktryck. "Från en med den erfarenheten..."

J.N

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2007
Hoj
Triumph Street Triple R
Jaha, kan inte klockan bli fredagmorgon :). Ska bli kul att få gasa på bana igen.
Och regnet ska hålla sig långt borta.

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
ZX10R-2011
Jaha, kan inte klockan bli fredagmorgon :). Ska bli kul att få gasa på bana igen.
Och regnet ska hålla sig långt borta.

Med lite tur kan det bli OK väder i helgen. Men det ser ut som att jag får användning för regnstället på väg ner i kväll :mad:

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Tror inte det är någon som blivit nekad att fota.
Det jag menade var att har du inte varit där och fotat innan så är det ju bäst att ta reda på vad som jäller, för egen säkerhet och deltagarnas.

Såklart! Fotat bana förut men inte just med SMC. Eftersom jag har några mil dit samt inte kan vara på plats förrän kring lunch så var jag lite nyfiken på förutsättningarna bara.:) Men det lät ju bra, får hoppas jag inte blir den första som blir nekad då!:D

Om nån vet ett bra ställe på knutstorp där man kan (och får) stå för att fota en kurva från UTsidan så får man gärna tipsa mig!:tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år