BKK Hälla Ring 2008

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Hoj
CRF450 -02
Var med på min första BKK den 10/8 och hakade då på i den lååååååååångsamma gruppen. Tänkte haka på på söndag igen men hur många steg ska man ta upp i grupperna? Om man hoppar två steg, missar man då godbitar i utbildningssyfte som man skulle fått i näst slöaste gruppen?

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Gaah. :huvet

Beslutsångest.. Stubbrace eller Hälla Ring.. :gnissla

Jag får ställa klockan och kolla vädret helt enkelt.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Bra drygt du...jag är i samma dilemma, busbåge för mig är geggmoppen, Millen är ett kul transportmedel - så skall aktiviteter runt dem krocka, och geggmoppen är absolut viktad högre...men tillfällena att köra BKK-kurs är begränsade med Millen.

Och lördagens körning på crossbanan i Sura smög sig, fick reda på idag att banan är stängd pga någon form av verksamhet...så skall man lufta Husaberg och svettas lite så var bara söndagen kvar (fansjävlarnseländeshelvete...).

GAAAAH...för mycket motorcyklar, för lite tid... :huvet

/J

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Var med på min första BKK den 10/8 och hakade då på i den lååååååååångsamma gruppen. Tänkte haka på på söndag igen men hur många steg ska man ta upp i grupperna? Om man hoppar två steg, missar man då godbitar i utbildningssyfte som man skulle fått i näst slöaste gruppen?

Grupperna är bara indelade i hastighet, vi kör inte några steg som man gör på storbana. Det är instruktörerna i gruppen som bestämmer övningarna.

Gaah. :huvet

Beslutsångest.. Stubbrace eller Hälla Ring.. :gnissla

Jag får ställa klockan och kolla vädret helt enkelt.

Bra drygt du...jag är i samma dilemma, busbåge för mig är geggmoppen, Millen är ett kul transportmedel - så skall aktiviteter runt dem krocka, och geggmoppen är absolut viktad högre...men tillfällena att köra BKK-kurs är begränsade med Millen.

Och lördagens körning på crossbanan i Sura smög sig, fick reda på idag att banan är stängd pga någon form av verksamhet...så skall man lufta Husaberg och svettas lite så var bara söndagen kvar (fansjävlarnseländeshelvete...).

GAAAAH...för mycket motorcyklar, för lite tid... :huvet

/J

Glöm allt vad stubbrace och geggmoppar heter, det blir strålande sol.:yoparty

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Glöm allt vad stubbrace och geggmoppar heter, det blir strålande sol.:yoparty

Jojo...strålande sol... :D Det blev stubbrace i Rytterne, och nytt personbästa i maximal nedskitning på kortast möjliga tid.

Udda körning det där, dragrace mellan rundningsmärken, på ett underlag som var minst sagt halt...bra träning på gaskontroll och att hantera sladdar och en hoj som sällan ville gå rakt.. :D

/J

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hälla ring och blött väglag idag, resulterade i en lowsider för mig, nåja ingen hög fart och minimal skada på människa och maskin:tummenupp Nu sällar man sig till skaran som har kraschat, bättre att vara där än vara på de som skall krascha..:yoparty

Bifogat

• skrap (Medium).JPG
    skrap (Medium).JPG
    111 KB · Visningar: 52
  • blött (Medium).JPG
    blött (Medium).JPG
    72.4 KB · Visningar: 51
  • buell (Medium).JPG
    buell (Medium).JPG
    116 KB · Visningar: 40
  • chikanen (Medium).JPG
    chikanen (Medium).JPG
    100.5 KB · Visningar: 48
  • fireblade 08 (Medium).JPG
    fireblade 08 (Medium).JPG
    97.1 KB · Visningar: 40
  • hojar (Medium).JPG
    hojar (Medium).JPG
    89 KB · Visningar: 61
Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Vill än en gång tacka alla inblandade för en lyckad dag, två pass med blöt bana, ett pass med upptorkat spår och sista passet blev torrpass, ingenting uppefrån. Kanon:tummenupp

Nu ska vi utvärdera och kolla om en fortsättning.

PS. Ja ja det blev bara några repor.:rolleyes:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Hälla ring och blött väglag idag, resulterade i en lowsider för mig, nåja ingen hög fart och minimal skada på människa och maskin:tummenupp Nu sällar man sig till skaran som har kraschat, bättre att vara där än vara på de som skall krascha..:yoparty

Fan, inte nog med att man inte kunde komma och tjöööra (köpingsmål). Dessutom missar man att köra banan "baklänges".

Skönt att höra att det gick bra för dig i alla fall sporTlovEr även om lacken blev lite polerad. Vad var det som hände? Var det fler som gick omkull?

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Fan, inte nog med att man inte kunde komma och tjöööra (köpingsmål). Dessutom missar man att köra banan "baklänges".

Skönt att höra att det gick bra för dig i alla fall sporTlovEr även om lacken blev lite polerad. Vad var det som hände? Var det fler som gick omkull?

Plasten bara skitig, pucken gjorde sitt jobb..en till gick omkull vad jag såg. Ja, jag körde lite fort kasta in lite för tvärt för väglaget.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC