BKK & SHK söndagen den 10 juni 2007 på Gelleråsen
Solen sken från sin allra varmaste sida, svetten lackade och alla hällde i sig vatten som ett gäng kameler som varit en längre tid fullständig vilse i öknen. Undrar om det här var en förberedelse på att korsa Sahara? Själv lyckades jag hälla i mig ca 7 liter vatten under dagen och skinnstället fungerade som någon variant av avdunstningsanläggning för saltproduktion. Får nog köra med dubbla WunderBaum i armhålorna, fortsättningsvis.
Nåja, dagen började med den klassiska besiktningen och registreringen d.v.s. kolla att hojen är i bra skick och att du är på plats. Men förvirringen blir nästan omedelbar när man definierar olika grupper, olika nivåer på grupperna och grupper av nivåer, i de fall som nivå inte är grupp. För att göra det enkelt så döpte man om nivå till grupp och vice versa, men bara beroende på vem man frågade. Att man har inlämningen och hämtning på samma ställe, medför att köerna blir dubbelt så långa p.g.a. att man hämta och lämna blanketter på samma ställe.
Efter förvirringen så innehöll i alla fall schemat 4 teoripass med information och 6 st. körpass. Härligt, med fler körpass än antalet teoripass. Om man tittar på SMC egna dokument så var nog teoripassen en kombination av nivå 2 och 3.
Alla kurvorna låg kvar oförändrade sedan förra året Tröset, Esset, Ejes Kurva, Hårnålen, Depåkurvan och själva rakan också. Totalt blir 2.400 meter och 10 meter brett. D.v.s. 24.000 kvm asfalt att leka på. Asfalten var/är lite ojämn här och där samt att lagningarna var av karraktären ”lapptäcke”. Ejes kurva var sämst, både när det gäller i inbromsningsområdet och själva kurvan. Kurvan hade i alla fall då två stycken hål. Backning herr Luff. I Pro Superbike så kör Jimmy Lindström på 1.06.888 och i STCC så kör Fredrik Ekblom på 1.08.251. Vinnare Pro Superbike. För er som undrar kan jag tala om att vi inte var nere på dessa tider (muahahahahahah). Ahum, tidtagning är inte tillåtet. Men roligt var det.
Den ”Glade Dansken” sken i kapp med solen och lyckades trots en enorm värme envist ha på sig en tjock tröja under stället. Vid lunchtid så blev frågeställningen ”Vad som var mest bländande”, benen eller leendet. Det var på håret att benen höll på att vinna. En av instruktörerna hade så pass mycket silvertejp på sig så att det t.o.m. fladdrade när han körde. Tydligen en gammal krigs skada, enligt vederbörande själv. Kanske någon form av potatisskada, typ skalfladder? Sedan så har vi ”Den drickande ringaren från NotreDame” grabben som gav häng ett ansikte. Alltid kul att se på banan.
Dagens heta och adekvata frågeställningar var och är fortfarande
”Är en däcksstomme på 16.5” snabbare än en 17” däckstomme, under förutsättningen att det är 2,6 i tryck i bägge”. Vi pratar om Pilot Power.
”vad är det för fel när däckstrycket på morgonen är 3,2 och på efter middagen är den 1,6.
– A. Jag kör en BäMWä
– B. Det är inte 16.5” eller
– C. Pyspunka och chauffören har använt hela lagningssatsen som nässpray”.
Ni som plåtade. Please sätt upp Era bilder här och dela med er.
Solen sken från sin allra varmaste sida, svetten lackade och alla hällde i sig vatten som ett gäng kameler som varit en längre tid fullständig vilse i öknen. Undrar om det här var en förberedelse på att korsa Sahara? Själv lyckades jag hälla i mig ca 7 liter vatten under dagen och skinnstället fungerade som någon variant av avdunstningsanläggning för saltproduktion. Får nog köra med dubbla WunderBaum i armhålorna, fortsättningsvis.
Nåja, dagen började med den klassiska besiktningen och registreringen d.v.s. kolla att hojen är i bra skick och att du är på plats. Men förvirringen blir nästan omedelbar när man definierar olika grupper, olika nivåer på grupperna och grupper av nivåer, i de fall som nivå inte är grupp. För att göra det enkelt så döpte man om nivå till grupp och vice versa, men bara beroende på vem man frågade. Att man har inlämningen och hämtning på samma ställe, medför att köerna blir dubbelt så långa p.g.a. att man hämta och lämna blanketter på samma ställe.
Efter förvirringen så innehöll i alla fall schemat 4 teoripass med information och 6 st. körpass. Härligt, med fler körpass än antalet teoripass. Om man tittar på SMC egna dokument så var nog teoripassen en kombination av nivå 2 och 3.
Alla kurvorna låg kvar oförändrade sedan förra året Tröset, Esset, Ejes Kurva, Hårnålen, Depåkurvan och själva rakan också. Totalt blir 2.400 meter och 10 meter brett. D.v.s. 24.000 kvm asfalt att leka på. Asfalten var/är lite ojämn här och där samt att lagningarna var av karraktären ”lapptäcke”. Ejes kurva var sämst, både när det gäller i inbromsningsområdet och själva kurvan. Kurvan hade i alla fall då två stycken hål. Backning herr Luff. I Pro Superbike så kör Jimmy Lindström på 1.06.888 och i STCC så kör Fredrik Ekblom på 1.08.251. Vinnare Pro Superbike. För er som undrar kan jag tala om att vi inte var nere på dessa tider (muahahahahahah). Ahum, tidtagning är inte tillåtet. Men roligt var det.
Den ”Glade Dansken” sken i kapp med solen och lyckades trots en enorm värme envist ha på sig en tjock tröja under stället. Vid lunchtid så blev frågeställningen ”Vad som var mest bländande”, benen eller leendet. Det var på håret att benen höll på att vinna. En av instruktörerna hade så pass mycket silvertejp på sig så att det t.o.m. fladdrade när han körde. Tydligen en gammal krigs skada, enligt vederbörande själv. Kanske någon form av potatisskada, typ skalfladder? Sedan så har vi ”Den drickande ringaren från NotreDame” grabben som gav häng ett ansikte. Alltid kul att se på banan.
Dagens heta och adekvata frågeställningar var och är fortfarande
”Är en däcksstomme på 16.5” snabbare än en 17” däckstomme, under förutsättningen att det är 2,6 i tryck i bägge”. Vi pratar om Pilot Power.
”vad är det för fel när däckstrycket på morgonen är 3,2 och på efter middagen är den 1,6.
– A. Jag kör en BäMWä
– B. Det är inte 16.5” eller
– C. Pyspunka och chauffören har använt hela lagningssatsen som nässpray”.
Ni som plåtade. Please sätt upp Era bilder här och dela med er.