Bkk & Sporthojskurser på Mittsverigebanan!

Gunsan

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Öregrund
Hoj
CBR600rr Grafitti edition 2008

Nån som vet hur man sanerar ett genomsvettat goretex-ställ förresten?

/Roland

Jag har grejor hemma för att piffa... följ tvättråden och använd Nixvax istället för vanligt tvättmedel så kommer goretexen att bli som ny och fin igen.

Svettlukt dödas bäst i frysen har jag hört.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...


Svettlukt dödas bäst i frysen har jag hört.

Micron funkar också, problemet är att få in stället...och sedan avsluta innan det brinner. Men om det brinner så är det ju enligt mitt tidigare resonemang en bra lösning:)

Jag har en kompis som torkade sin militärkeps i micron, den såg ut som en överrostad franska efteråt:D
 

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Ort
Fruängen, Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Vill bara stämma in i lovorden - det var en suverän helg! :D :D Inte för att jag kört mycket bana förut, men aldrig förr har jag fått så mycket _riktig_ körning på bana, inte ledkörning utan körning där man fått träna på just det man behövde träna på, i sitt eget tempo. Å så få feedback på det! Helt fantastiskt kul o lärorikt. :tummenupp Tack så mycket alla instruktörer o funktionärer!

När kör vi nästa gång?!?

Nån som vet hur man sanerar ett genomsvettat goretex-ställ förresten?

/Roland

Jaha, du och Micke överlevde resan hem. Kan inte varit skönt att köra hoj 45 mil efter 2 dagars bana...

Jäklar va bra du brände runt på GS:en.

Apropå tvättråd, så brukar jag köra in byxor o jacka i tvättmaskinen enligt tvättråden. Tar ut skydden först och är noga med att sätta ihop alla kardborrar, så de inte fastnar i nånstans.

/Cicci
 

Kontorsråttan

Fastkedjad vid skrivbordet
Gick med
22 May 2007
Ort
Årsta
Hoj
Daytona 675
Jaha, du och Micke överlevde resan hem. Kan inte varit skönt att köra hoj 45 mil efter 2 dagars bana...

Njaaaa, man var väl en aningens stel vid framkomsten om man skall vara helt ärlig.... Men det var trots allt skönt att vara hemma 21 istället för att plocka ut hojen ur en lastbil mitt i natten!

Jäklar va bra du brände runt på GS:en.

Tack och bock - jag hade kungligt kul :tummenupp Så kul att jag betalade in avgiften till Monzta en andra gång i onsdags... men Ylva mailade och lovade att betala tillbaka... Snacka om att jag VILL ÅKA MER!!! NU!!

På tal om skinnställ kan det väl hända att det blir ett inköp vid tillfälle, för tillfället låter dock tvättråden som bättre än mikron... dels för att mikron som anlände i onsdags fortfarande står i emballage... förbannade hantverkare som aldrig blir klara i tid :huvet

/Roland
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top