NSR_Martin
Vill man så kan man.
Tjenare, har en CBR 600 från -99 och dom som låg bakom sisst gnällde på blårök vid nerväxlingar osv
Nån som spontant har nån idé om vad det kan vara? Vad bör man kolla upp först osv?
Ska börja med att byta olja, såg att det va dåligt med olja i den, har inte haft den så länge så... Den har gått 1900 mil
Tog bort tanken och locket till luftburken och startade den, det går en slang från ventilkåpan in i luftburken, från den slangen rök det rätt ordentligt, vet inte om detta är normalt men det känns inte så...? Hojen var kall när jag startade den...
Börjar med och byter olja och ser hur det blir, men vad gör man efter det?
Nån sa att kolla ventilspelet kan vara en vettig idé..?
Kan det tänkas va en kolvring som är kass tex? Isf kollar man väll kompet och ser så att det är någorlunda lika på alla cylindrar?
EDIT: Hojen toppar typ 240, är det normalt eller går den kasst om den inte går snabbareän så...? Har varit uppe i 250 men det va nerför...
Nån som spontant har nån idé om vad det kan vara? Vad bör man kolla upp först osv?
Ska börja med att byta olja, såg att det va dåligt med olja i den, har inte haft den så länge så... Den har gått 1900 mil
Tog bort tanken och locket till luftburken och startade den, det går en slang från ventilkåpan in i luftburken, från den slangen rök det rätt ordentligt, vet inte om detta är normalt men det känns inte så...? Hojen var kall när jag startade den...
Börjar med och byter olja och ser hur det blir, men vad gör man efter det?
Nån sa att kolla ventilspelet kan vara en vettig idé..?
Kan det tänkas va en kolvring som är kass tex? Isf kollar man väll kompet och ser så att det är någorlunda lika på alla cylindrar?
EDIT: Hojen toppar typ 240, är det normalt eller går den kasst om den inte går snabbareän så...? Har varit uppe i 250 men det va nerför...
Last edited: