Jättetråkig grej att göra.
Jag tog vad jag hittade hemma på hyllan
Olagligt för vilken anledning?
jäkla tur att jag har köpt de här då,
det sista man vill är ju att någon hånar en för att man har fula styrgummin. Som jag alltid har sagt, är man inte snabbast på banan får man va snyggast i depå
Tjena!
Inget stort arbete har gjorts på hojen denna månaden, det har ju varit semester och då har jag kört mycket på mina andra hojar istället.
Men jag har en ny tank! och rätt fästen till den också.
Tanken i sig är inte i perfekt skick, men den är tät och ser hyffsad ut.
Den har en buckla på högersidan, har inte bestämt mig om jag ska försöka fixa den eller låta det vara.
Lite ny färg kommer den att få i alla fall.
Hojen är i stort klar nu! Tog en provtur på den igår, bara rullade runt lite långsamt kring kvarteret och varmkörde ordentligt, letade efter läckage etc.
Men till min glädje var det ingenting
Jag tänkte köra den på en längre tur, ska försöka ta den upp till ett industriområde en kväll där man kanske kan köra lite mer.
Jag vill gärna veta att allting funkar som det ska så jag slipper åka skamkärra på första bantestet.
Sen så är tanken att köra den i dyno för att trimma in bestyckning, och mappningen i zeeltronic boxen. Där finns stora möjligheter att fila på inställningar, jag har separata kurvor för tändning och avgasventiler. Som jag dessutom kan växla mellan olika mappar med knappar på styret.
Är det någon som känner till en firma som håller på med sånt här och är riktigt bra på det?
Jag tänker nog vända mig till MMW utanför jönköping, han har egen dyno och är vad jag vet duktig på 2taktare. Han gör nog mest motocrossmotorer men vet att han även har gör gocart motorer. Sen tror jag att fler åker med hans grejer i supermono och att de är ganska nöjda.
Jag pratade med honom, men han ville inte göra min rs250 för han inte hade nån erfarenhet.
Var på pipan satte du lambda bungen ?
Var bor du?
Hört om Darko nere i skåne-land? Fått rekommendationer till honom från både Dr C och Erland på Topplocksverkstaden.
Tänkte åka dit en gång, men det blev aldrig av.
Tack för det ????I början av fetaste delen av pipan högst upp för att undvika så mycket oljeslem som möjligt.
Jag bor i Huskvarna, Darko ifrån skåne känner jag inte. Hur hittar man honom?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|