Blåsigt

Babe2

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2013
Hoj
Honda 2016 CB1000R BMW800f
Provade köra E20 från Örebro igår men fick byta till småvägarna pga blåsten. Det kändes svårt med nacke/huvud. Vindarna tog liksom taget om hjälmen och kastade huvudet. Kändes riktigt skumt. Och cykeln vinglade i körbanan (inte vinglade kanske men jag körde lite fram o tillbaka inom min körbana) när vinden tog tag i den.
Hur gör man? Tar gärna emot lite alla möjliga tips inför framtiden.

Jag tyckte vinden var obehaglig i början, framför allt sidovind. Men jag känner igen det du skriver om hjälmen. En dag testade jag att köra makens hoj, och shit vilken skillnad. Det som skiljer våra hojar åt förutom hästkrafter är att han hade en liten vindavvisare fram på sin. Direkt beställd jag mig en från Honda och den har gjort jätte skillnad, märker knappt av vinden längre. Den är inte stor och skrymmande utan en lite grej som gjorde så stor skillnad. Testa att köra en annan hoj med vindavvisare och se om det blir bättre.
Lycka till.
/B

moddlaren

Guest
Gick bra även om jag gillar att ligga i de kurviga nordnorska fjord/fjällvägarna bättre*

Blir det inte jobbigt att ligga så mycket:D? Med tanke på hur kurvigt det är:confused:

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS